וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייסטיישן 3 בחנויות בארץ

הקונסולה לה ציפו ימים רבים יצאה לחנויות בסוף השבוע. עדיין יש עותקים בחנויות, אבל המוכרים אופטימיים

ביום שישי האחרון זה קרה. מספר שעות לפני כניסת השבת נפתחו חנויות המחשבים בישראל כשברשותם מוצר חדש לו ציפו הרבה מאוד גיימרים ברחבי המדינה – הפלייסטיישן 3. ההשקה בישראל התרחשה במקביל להשקות ברחבי עשרות מדינות אחרות בהן שולט תקן השידור PAL, אך אופייה היה מנומנם הרבה יותר. בלי השקות ליליות, בלי תורים שהתחילו ימים לפני התאריך המיוחל, סתם עוד בוקר שגרתי שהביא בשורה משמחת לכמה מאות אנשים.

הסיבה להשקה האטית ברורה – מחיר הקונסולה החדשה בארץ הקודש עומד על כ-4,400 שקלים, וזה עוד בלי משחקים שמחיריהם עומדים על כ-400 שקלים. בסך הכל, אם תרצו לקנות קונסולה עם שני משחקים, ועל פי מספר מנהלי חנויות זה מה שמרבית הקונים עשו, תגיעו למחיר הגבוה מאוד של 5,200 שקלים. לא כולל בקר נוסף בשביל לשחק עם חברים.

יחד עם הקונסולה הגיעו לארץ כ-16 משחקים, ועוד כ-20 צפויים להגיע בחודשים הקרובים. כשנכנסנו לסניף של רשת גדולה היום בצהריים, מצאנו 11 מהם, במחיר של 420 שקלים. הכותרים הנמכרים ביותר, כך על פי כל האנשים איתם דיברתי, הם משחק הפעולה העתידני Resistance: Fall of Man, וכותר המרוצים Motorstorm שהצליח ליצור ציפיות מוגזמות אחרי הקדימון שהוקרן בתערוכת E3 לפני כשנתיים, עצבן את המבקרים לפני חצי שנה כשהתברר שהמלך ערום יותר ממה שהוצג, ועדיין התברג לרשימת הכותרים הטובים ביותר בשביל הפלייסטיישן 3 כיום.

באשר לקונסולות עצמן, ההרגשה בקרב המוכרים היא כי ההשקה לא היתה כישלון כלל. מתוך הכמויות המצומצמות שהגיעו, חלק לא קטן כבר נמצא בבתים של אנשים, והשבוע עוד מתחיל. תוסיפו לכך את העובדה שהשבוע הזה הוא האחרון שלפני פסח, המרדף אחרי המתנות נמצא בעיצומו ואפשר למצוא בארצנו אנשים שיסכימו להוציא סכומים גבוהים מאוד על מתנות, ותקבלו תחזית די אופטימית לפחות למלאי הנוכחי.

באירוע ההשקה אותו ערכה חברת סוני לפני כשבוע, דובר על כך שיעברו עוד חודש-חודשיים עד למשלוח הבא של ה-PS3, אז אם אתם רוצים לקנות את הקונסולה כבר עכשיו, כדאי שתעשו את זה בקרוב. כל מי שלא יכול להרשות לעצמו לבזבז כסף בו אפשר לקנות מחשב חזק אולי ימצא נחמה בשמועות שממלאות את רשת האינטרנט בימים האחרונים, אשר גורסות כי מחירה של הפלייסטיישן 3 יירד משמעותית עד סוף השנה. חברת סוני, יצרנית הקונסולה, כבר עשתה את הצעד הראשון בכיוון הזה כשהורידה מפס הייצור של הגרסה האירופאית שבב אשר אחראי לתמיכה במשחקי פלייסטיישן 2 והפכה את כל התהליך למבוסס-תוכנה. זה אמנם הוריד את יכולות התמיכה של הקונסולה אך במקביל הפך את הייצור שלה לזול יותר. סוני עדיין מפסידה קרוב ל-200 דולרים על כל מכשיר שיוצא מהמפעל, אבל התקווה להפוך את ההפסד לרווח בעזרת מכירות משחקים חדשים הפכה מציאותית יותר.

פרטים משעשעים יותר ופחות על ההשקה האירופאית של הפלייסטיישן 3 תוכלו למצוא בטור "שחקן ספסל", אשר יתפרסם בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully