וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Canon A550

ארז בן ארי

2.4.2007 / 1:52

למי שלא רוצה להסתבך עם מצלמות מורכבות ולא רוצה לשלם יותר מדי, A550 של קנון נראית כמו פתרון טוב

מצלמת Powershot A550 של קנון היא מצלמה דיגיטלית "משפחתית" – היא מיועדת לציבור הרחב ומטרתה לספק את כל היכולות באריזה קטנה ובלי לסבך את המשתמש.

צילום

ה-A550 היא הצאצא החדש בסדרת המצלמות העממיות של קנון. החידוש העיקרי הוא החיישן הגדול יותר שמציע הפרדה של 7 מגה פיקסל, לעומת 5 או 6 בדגמים ותיקים יותר. חידוש נוסף הוא זום X4, לעומת X3 ברוב המצלמות הנפוצות בשוק. המצלמה היא קטנה למדי, ויכולה להכנס בקלות לכיס, ויש לה ידית עם מבנה ארגונומי שהרבה אנשים אוהבים. אנחנו מעדיפים מצלמות דקות יותר, כמו סדרת Ixus של קנון. כראוי למצלמה מהדור החדש, ה-A550 מגיבה מהר ולעניין. היא נדלקת במהירות ומוכנה לצילום, וגם זמן ההמתנה בין תמונה לתמונה הוא קצר – וזה חשוב במיוחד למי שמצלם את המשפחה (ילדים, חיות או אירועים שבהם יש הרבה תנועה).

אחיזה וממשק

הממשק של קנון לא השתנה בכלל מזה שנים רבות, והוא ברור למדי אך קצת מסורבל. להבדיל מדגמים ישנים, המעבר בין אופציות לא ארוך (ולמען האמת, בצילום רגיל לא צריך אותו כמעט אף פעם) אך היינו רוצים שיצרני המצלמות יקבלו כבר שכל וימציאו ממשקים יותר חכמים. אפילו הסלולרי הבסיסי ביותר נוח יותר לתפעול מזה. יש לציין שביקורת זו לא מושמעת אך ורק כנגד קנון.

איכות תמונה

המצלמה משתמשת בחיישן מסדרת Digic II, שמציע שיפור מורגש באיכות לעומת הדורות הראשונים. החיישנים של 7 מגה-פיקסל הם צפופים למדי, וכאשר מתקרבים מרגישים ברעש-דיגיטלי כלשהו, אך בסך הכל האיכות בהחלט מספקת, במיוחד כאשר מסתכלים על המחיר. אחד היתרונות של כל המצלמות של קנון, וגם זו, היא יכולת המאקרו האדירה – המצלמה מסוגלת לצלם תמונות חדות כתער במרחק של 5 סנטימטר בלבד. מכיוון שהרזולוציה גם היא גבוהה מאוד, פירושו של דבר שאפשר ליצור תמונה בגודל "רגיל" של 10X15 של ראשו של זבוב בפריים מלא, וזה שיגעון. צילום בהפרדה המקסימלית זולל כרטיסי זיכרון, אך זה מאפשר הדפסת התמונות בגודל ענק של 30*40 סנטימטרים (כגודל דף עיתון).

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אביזרים ותוספות

בתחום התוספות, ראוי קודם כל לציין כי המצלמה משתמשת בסוללות אצבע רגילות. מצד אחד זה נוח מאוד, כי אם הם נגמרות, אפשר לקחת כל זוג סוללות מהקיוסק הסמוך ולהמשיך לעבוד. מצד שני, זה קצת בעייה כי הן לא מחזיקות מעמד כמו סוללות הליתיום של מצלמות אחרות (לדוגמא, ה-Ixus שהזכרנו קודם מסוגלת לחיות הרבה יותר בין טעינה לטעינה). קרט מצרפים למצלמה חוברת הוראות איכותית וברורה גם למצלמה וגם לתוכנות שבאות איתה, ואפילו תקליטור DVD עם סדנת צילום מעניינת ושימושית. אהבנו את הגישה, אבל קצת התאכזבנו מכך שהם כללו אך ורק כרטיס זיכרון של 16 מגה, שמספיק בקושי ל-7 תמונות. יחד עם נושא הסוללות, פירושו של דבר שהקונה הממוצע צריך מיד ברגע הקנייה להשקיע עוד לפחות 200 שקלים בכרטיס זיכרון ובסט סוללות נטענות עם מטען, ועוד לא הצענו נרתיק וחצובה.

סיכום

כמו רוב המצלמות של קנון, גם ה – A550 היא דגם מנצח. מדובר במצלמה איכותית, נוחה לשימוש ואיכותית, וכל זה במחיר נוח מאוד. בזאפ מצאנו את המצלמה ב – 838 ש"ח בלבד, כך שאפילו עם נקנה לה כמה תוספות חיוניות, עדיין מדובר במחיר שרובנו מסוגלים לעמוד בו.

מפרט טכני

הפרדה: 7.1 מגה פיקסל (גודל תמונה: 2304X3072)
זום: X4 אופטי, X4 דיגיטלי.
מסך: 2 אינצ'
סוללות: אצבע רגילות.
זיכרון: SD או MMC
מאקרו: עד 5 סנטימטר.
משקל: 210 גרם.
גודל: 91*64*43 מ"מ.

ארז בן ארי erez_ben_ari@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • קנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully