וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד ותיעוב בטקסס

בעקבות הטבח בוירג'יניה, שוב עולה מפלס הפרנויה. נער סיני נעצר על שיצר מפה של בית ספרו במשחק מחשב

הטבח באוניברסיטת וירג'יניה טק לפני קצת יותר משבועיים, כמו כל מקרה של ירי במוסד אקדמי, הביא לכותרות את הנושא של אלימות בקרב בני נוער ואנשים צעירים. המעשה עצמו, כמו גם רדיפה של אמצעי תקשורת אחרי כותרות, מביאים את הציבור לרמות חרדה גבוהות מאוד, ולעיתים גורמים למעשים קיצוניים.

את העובדה הזאת למד בדרך הקשה תלמיד כיתה י"ב ממוצא סיני בבית הספר התיכון קלמנטס, אשר בטקסס. כשהוא מיפה את שטח בית הספר והכניס את המפה למוד של משחק בשביל לשחק עם חבריו, הוא כנראה רק רצה לשחק קצת, אבל ההורים של שני תלמידים בבית ספר שראו את המפה חשבו אחרת. אחרי תלונה לרשויות, הנער סולק מבית הספר לתמיד, נעצר ובביתו נערך חיפוש.

בחיפוש נמצא דבר מדאיג מאוד – פטיש! לטענת הוריו של הילד, השימוש היחיד שנעשה בנשק הקר היה בשביל לתקן את המיטה הרעועה בחדרו של הנער, אבל השוטרים חשבו אחרת. על פי מקור מקורב לחקירה, הם סיווגו אותו כטרוריסט פוטנציאלי. כתוצאה מכל הסיפור, הנער הועבר לבית ספר אחר ולא יורשה להשתתף בטקס הסיום של בית הספר הקודם שלו.

עכשיו חברי הקהילה הסינית באזור כועסים. כ-70 אנשים באו להפגין תמיכה בנער ומשפחתו בפני המועצה האחראית על מוסדות החינוך במחוז, בזמן שאם הנער ישבה עם חברי המועצה בשביל לשנות את העונש שהוטל על בנה.

פרשנות

האבסורדיות של האירוע הזה מדאיגה. אפילו אם המשחק המדובר היה משחק יריות, העובדה שהנער יצר מפה של בית הספר לא הופכת אותו לטרוריסט ואת המשחק לסימולציה של מעשה עתידי. בחומר שזמין לעיתונאים אין שום אינדיקציה לכך שהנער אינו נורמטיבי, והרמז היחיד לפוטנציאל החבלני שלו נמצא, או הומצא, בעקבות כישוריו כמעצב שלבים.

המקרה מפתיע עוד יותר לאור העובדה שבחוקת ארצות הברית יש תיקון שמגן גם על יצירות כאלה בשם חופש הביטוי, ואם המשטרה הייתה קצת חוקרת את הנושא, היא הייתה מוצאת שיצירת מפות המבוססות על מקומות אשר מוכרים ליוצר היא דבר שבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully