וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לחמוק מה- FBI: להיות נראה תמיד

שי אילן

24.5.2007 / 19:39

חסן אלאהי מתעד כל צעד בחייו, מאז שנחשד בטעות כטרוריסט. את התמונות וקבלות כרטיסי האשראי הוא מפרסם באתר אינטרנט

כדי לא למצוא את עצמו בגוונטאנמו, חסן אלאהי הפך את חייו לנראים באופן קיצוני. הוא אינו סומך על המעקב של ה-FBI, ולכן הוא עוקב אחרי עצמו. המגזין WIRED ערך עם האיש ראיון בבית קפה, שככל דבר בחייו, אלאהי צילם ועדכן מיד את אתר האינטרנט שלו, TrackingTransience.net. האיש, פרופסור לאומנות יליד בנגלדש זוהה בטעות כטרוריסט לפני מספר שנים. מאז הארוע, בשנת 2002 הוא החליט שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם ההאשמות נגדו היא לפרסם תיעוד של כל מהלך בחייו.

באתר של אלאהי יש מעל 20 אלף תמונות משלוש השנים האחרונות. בכל יום הוא מפרסם כ-100 תמונות. מלבד תמונות אלאהי מפרסם גם קבלות של כרטיסי אשראי. יש לו גם מערכת GPS ששולחת לאתר את מיקומו בכל רגע נתון. אלאהי סיפר שההחלטה לתעד את היום יום שלו כאליבי גמלה בליבו כאשר ירד מטיסה מהולנד לדטרויט ונעצר. ה – FBI האשים אותו שהוא אוגר חומרי נפץ במחסן בפלורידה. ההאשמות התבררו כחסרות יסוד, אבל קשה מאוד להימחק מרשימת החשודים בטרור של ה – FBI, גם אם הנך חף מפשע. אלאהי חשש שישלח לגוונטאנמו וייעלם שם, ולכן הקפיד להתקשר לסוכני ה – FBI לפני כל נסיעה לחו"ל. כך צמח הרעיון להקים את אתר האינטרנט.

אבל בפרויקט יש גם יותר משמץ של ביקורתיות אירונית. במידה מסוימת, מאחורי האתר יש קונספט אומנותי. "הממשלה עוקבת אחרי המעשים שלך, אבל היא טועה בהבנתה אותם", אמר אלאהי. על ידי הפקעת המעקב מ"האח הגדול" ומתן הדגשים בעצמו, אלאהי מראה כיצד משמעות חיי היום יום תלויה בפרשנות. "אני מציף את השוק", אומר אלאהי ומספר שהסטודנטים שלו, הרגילים לאתרים כמו flickr ו – Myspace הבינו את הכוונה שלו מיד. הוא מאמין שבקרוב אנשים יפרסמו כל כך הרבה מידע אישי ברשת, ש"האח הגדול" לא יהיה נחוץ עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully