וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Fuji S6500fd

ארז בן ארי

18.6.2007 / 10:15

ארז בן ארי לא מת על מצלמות דמויות DSLR, אבל החדשה של פוג'י היא כנראה הטובה ביותר בשוק כרגע

חברת פוג'י היא אחת הותיקות והגדולות בעולם בתחום הצילום, ובין הבודדות שמציעות מצלמות מכל ה-"משפחות" מקופמקטיות זולות ועד מצלמות DSLR יקרות ומשוכללות. דגם S6500fd שייך למשפחת מצלמות ה-"תת DSLR" שלה, שהם מצלמות בעלות תכונות מתקדמות ועיצוב המזכיר את מצלמות ה-DSLR היקרות והמשוכללות, אך במחיר נוח וידידותי הרבה יותר. למי זה טוב?

תכונות מפתח

המצלמה מדגם S6500fd היא דגם חדש של פוג'י הכולל טכנולוגייה ייחודית של זיהוי-פנים. המצלמה מבטיחה לזהות בתוך 40 אלפיות השנייה פרצופי אנשים גם אם בתמונה יש כמה אנשים, ולהסתייע במידע זה למטרת מציאת פוקוס וזמן חשיפה אידיאליים. מעבר לזה, המצלמה בנוייה בדומה למצלמות ה – DSLR היקרות, וכוללת גם שליטה בזום ובפוקוס בעזרת טבעת-ידנית (כמו שיש בעדשות זום מתחלפות) ויכולת צילום מהירה במיוחד.

אחיזה וממשק

עיצוב המצלמה הוא פנטסטי ונותן למשתמש הרגשה ממשית וטובה של שימוש במצלמת DSLR. המצלמה גדולה, כבדה והשליטה בזום ובפוקוס בעזרת טבעת (במקום כפתורי פנימה-החוצה) נוחה מאוד. המצלמה מגיבה מהר מאוד גם ללחיצה על כפתור הצילום, ומצב הצילום המהיר יעיל מאוד – אפילו יותר מכמה דגמי DSLR שראינו בשוק. מה שפחות נוח הוא פיזור הכפתורים – יש על המצלמה לא פחות מ – 13 כפתורים ועוד שלושה מתגי-תפעול אחרים, ולכן לוקח זמן-מה ללמוד איך לתפעל את כל התכונות. אנחנו גם חוששים שצלמים מתחילים לא יסתדרו עם כל כך הרבה שכלולים. גם לא כל כך אהבנו את ממשק הניהול של המצלמה, שגם הוא מורכב למדי ולא כל כך אינטואיטיבי – צריך הרבה מאוד לחיצות כדי להגיע לרוב ההגדרות. המסך של המצלמה הוא גדול ואיכותי מאוד, והיא כוללת גם עינית, אם כי מדובר בעינית דיגיטלית ולא אופטית, כך שצריך להפעיל אותה ידנית וזה לא שיא הנוחות. מצב זיהוי הפנים הוא, מבחינתה של פוג'י, האטרקציה העיקרית של המצלמה, אך למען האמת, קשה לנו לתאר מצב שבו זה יהיה ממש שימושי. חשוב גם לציין כי למרות שהמצלמה דומה בעיצובה ל - DSLR, עדיין לא ניתן להחליף בה את העדשה לאחרת, וגם אין בה ממשק לפלאש חיצוני, כך שאין לנו פה את הגמישות שמציעות מצלמות מקצועיות, אחרי הכל. בעיה נוספת היא תא הסוללות, שאינו כולל נעילה ולכן נוטה להיפתח בפתאומיות ולהפיל את הסוללות לרצפה.

איכות תמונה

הוותק של פוג'י בתחום בא לידי ביטוי, והתמונות שמפיקה המצלמה הן עוצרות נשימה – בהחלט ברמה מקצועית. הפרדה של 6 מגה פיקסל עשויה להיראות קטנה בסטנדרטים של היום, אך אפשר להפיק ממנה תמונות בגודל של מעל A4 ולכן זה אמור להספיק בקלות לכל צלם חובב, ואולי אף למקצוענים מסוימים (אולי!). מגבלה של המצלמה שעלולה לפגוע בתמונות הוא איטיות מערכת הפוקוס שלה. כאשר תנאי התאורה לא אופטימליים, תהליך הפוקוס איטי מאוד ועלול להוביל להרבה תמונות מטושטשות או מפוספסות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אביזרים ותוספות

הערכה שקיבלנו אינה כוללת כרטיס זיכרון, אך ראינו ברשת ערכות הכוללות 2 גיגה זיכרון. מכיוון שהמצלמה משתמשת בכרטיסי XD שאינם זולים, יש לכך חשיבות רבה. המצלמה כוללת 10 מגה זיכרון פנימי, אך זה לא מספיק לכמעט כלום. המצלמה מופעלת באמצעות סוללות AA סטנדרטיות, אך סוללות נטענות יש לקנות בנפרד ולכן יש פה הוצאה של כ-200 ש"ח נוספים, ויש לחסוך קצת גם עבור נרתיק. חיי הסוללה טובים מאוד ומאפשרים כ-400 תמונות במחזור טעינה אחד. בשורה התחתונה, היינו מצפים לקבל קצת יותר "בשר" תמורת המחיר הלא נמוך של המצלמה.

סיכום

באופן כללי, אנחנו נגד מצלמות דמויות DSLR, מכיוון שהן בדרך כלל מסובכות מדי עבור מתחילים, ולא מספיק גמישות עבור מקצוענים. יש קבוצה מסוימת של לקוחות שמאמינה במצלמות ממשפחה זו, ועבורם מדובר במצלמה ברמה גבוהה מאוד ובמחיר שאינו סוף העולם. אם מצלמות מסוג זה הן "כוס התה" שלך, ה-S6500fd היא ללא ספק ברמה גבוהה מאוד ומנצחת את כל האחרות שראינו. לאחרים, אנו ממליצים ללכת על אחד מהדגמים האחרים של פוג'י, כמו ה-FinePix Z5, שהיא מצלמה קומפקטית שאפשר לשאת בפאוצ' לכל מקום, או ה – S5 Pro, שהיא מצלמת DSLR אמיתית ומדהימה.

מפרט טכני

הפרדה: 6 מגה פיקסל (2136 X 2848 פיקסל)
זום: אופטי X10 (מקביל ל – 28-300), דיגיטלי X2
מסך: 2.5 אינצ', 230,000 פיקסל.
סוללות: 4 סוללות AA.
זיכרון: XD, לא כלול. פנימי: 10 מגה.
מאקרו: 1 סנטימטר.
גודל: 131 X 98 X 128 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully