וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: הכרזות של סוני

במסיבת העיתונאים של סוני הוצגה גרסה חדשה של הקונסולה הניידת PSP, וגם הבית של סוני קפץ לביקור

כיסינו כבר שתיים ממסיבות העיתונאים הגדולות של E3 השנה. מה נשאר? החברה הכי מוכרת, הכי מושמצת, הכי כל דבר – סוני. יצרנית הקונסולות שכבשה את עולם הגיימינג עם הפלייסטיישן 2 ידעה עליות וירידות, כשבשנתיים האחרונות היו אלה בעיקר ירידות תלולות, הן מבחינה מטאפורית והן כסלנג למה שקרה בתקשורת. קונסולת הפלייסטיישן 3 לא זכתה לאהדה רבה בגלל המחיר הגבוה והשיווק הקלוקל שלה, ואילו הצלחת ה-PSP הניידת התגמדה אל מול הנינטנדו DS.

אך בכל זאת, הצליחו אנשי החברה למכור יותר ממיליון קונסולות באזורי PAL, מה שיכול להיחשב להצלחה, ולפני יומיים אף הגדילו לעשות והורידו את מחיר ה-PS3 הרגיל בצפון אמריקה מ-599 דולרים ל-499. אם בכל זאת תתעקשו לבזבז כמעט 600 דולרים על הקונסולה, תוכלו לקנות את הגרסה החדשה עם כונן קשיח בגודל 80 גיגהבייט, ומשחק בשם Motorstorm המגיע בחבילה.

הציפיות למסיבת העיתונאים באי-3 היו רבות. אנשים תהו על קנקן הורדת המחיר גם בשאר העולם ולא רק באמריקה, ונזכרו גם בכך שקונסולת ה-PSP הניידת לא ממש עודכנה מאז שהושקה לפני כמעט שנתיים. אחת מהתהיות הזו קיבלה תשובה, ואילו השניה נשארה בערפל, שיתפזר אולי בימים הקרובים.

PSP 1.5

הגרסה החדשה של ה-PSP היא כנראה ההכרזה הכי גדולה של מסיבת העיתונאים הזו. אם כי צריך להזהר מאוד כשקוראים למה שהוצג "גרסה חדשה" – לא הרבה השתנה. העיצוב, למשל, הוא אותו העיצוב. בסוני טוענים כי הקונסולה דקה יותר ב-19 אחוז ומשקלה הופחת בשליש, אבל את זה קשה לנו לראות כל עוד הידיים שלנו לא מחזיקות את המכשיר. גם בנוגע לזמני טעינה טובים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר ניאלץ להסתפק במילים של אנשי סוני.

השינוי המעניין ביותר שעבר על ה-PSP, אם כך, הוא הוספת תכונה מאוד מעניינת – יכולת חיבור לטלוויזיה. מעכשיו, גם אם אתם רואים סרט בעזרת תקליטור UMD, וגם אם אתם משחקים באחד מכותרי הקונסולה, תוכלו לחבר את ה-PSP לטלוויזיה ולראות את המשחק על מסך גדול.

בשביל כל הסקפטיים שתהו כיצד יתמודד המכשיר עם העברת התמונה אל מסך גדול הרבה יותר מזה של ה-PSP, הציגו במסיבת העיתונאים אנשי סוני את הקדימון של 'ספיידרמן 2' על הקונסולה, ובלחיצת כפתור העבירו את התמונה לטלוויזיה גדולה שהייתה באולם. האיכות, כפי שדיווחו האנשים שנכחו שם, הייתה מצויינת.

הקונסולה החדשה תגיע, אמנם, בגרסה השחורה הרגילה שעולה בארה"ב 169$, אבל גם יושקו לה גם שתי מהדורות מיוחדות. המהדורה הראשונה תגיעה בצבע כסוף, כשהיא כוללת את הקונסולה עצמה, עותק של משחק בשם Daxter, כרטיס UMD עם מבחר פרקי Family Guy וכרטיס זיכרון בנפח 1 גיגה-בייט. המהדורה השנייה מוקדשת לסדרת סרטים אלמונית בשם 'מלחמת הכוכבים', וכוללת קונסולה בצבע לבן עם תמונה של דארת' וויידר על הצד האחורי שלה. בנוסף, יגיע איתה גם משחק חדש בשם Star Wars Battlefront: Renegade Squadron. גרסת ה-Daxter תגיע לצפון אמריקה ב-10 בספטמבר, וגרסת 'מלחמת הכוכבים' כחודש אחריה, ב-9 באוקטובר. המהדורה הרגילה תהיה זמינה גם היא בספטמבר.

הבית של סוני יפה וגדול

המוצר השני עליו שמו במסיבת העיתונאים של סוני דגש, הוא ה-Home. השירות – עולם וירטואלי של סוני לבעלי הפלייסטיישן 3, הוצג כבר לפני מספר חודשים, אך הפעם קיבלנו עליו פרטים חדשים.

השירות החדש לא יוגבל רק ל-PS3, תוכלו להכנס אליו ולדבר עם חבריכם גם מטלפונים סלולריים חדשים של סוני-אריקסון, אם כי בלי הממשק הגרפי של ה-Home. בנוסף, תוכלו להעלות תמונות לשטח הפרטי שלכם ב'בית' ישירות מהסלולרי.
בנוסף לכך, ניתן יהיה להריץ את המשחקים שלכם ישירות מתוך "הבית" – יכולת שימושית מאוד אם אתם מתארגנים בתוך ה-Home עם מספר חברים בשביל לשחק ביחד, ואז רוצים להיכנס לתוך המשחק בו זמנית.

ויש גם משחקים

מעבר לחידושים עליהם כבר כתבתי, הציגה סוני גם את המשחקים שיגיעו לפלייסטיישן 3 השנה – 15 מהם בלעדיים ל-PS3 בשוק הקונסולות. אחד המעניינים בהם הוא כנראה Unreal Tournament 3, שאמנם יגיע גם לאקס-בוקס 360, אבל רק ב-2008. במסיבת העיתונאים אף אמרו כי מי שייצור מודים למשחק על המחשב האישי, יוכל להעביר אותם גם לפלייסטיישן 3.

UT3 הוא אולי אחד הכותרים המעניינים ביותר, אבל לא הכי מעניין – הזכות הזו שמורה ל-Metal Gear Solid 4. למרות השמועות שנראו לאחרונה בהרבה מאוד אתרי אינטרנט, הדגישו בסוני כי הכותר הזה הוא בלעדי לפלייסטיישן 3. מעבר לכך, יוצר הסדרה שב ואמר כי זה יהיה הכותר האחרון בסדרה, כשהוא יפתור את כל התעלומות ויסגור את כל הקצוות. הוצג גם קדימון חדש ומרהיב, שיעלה בקרוב גם אלינו ל-VOD. המשחק עצמו, אגב, ייצא בתחילת 2008, ויושק בו זמנית בכל העולם.

בסוף מסיבת העיתונאים, פדו אנשי סוני את החוב מלפני שנתיים. אתם אולי זוכרים את הקדימון של Killzone 2 שהוצג אז כהדגמה ליכולות הפלייסטיישן 3, כמעט שנה וחצי לפני השקת הקונסולה. הקדימון היה מרהיב, מרהיב מדי אפילו, ואנשים סירבו להאמין שהוא באמת מציג את הגרפיקה של המשחק. בצדק, יש לומר. מאז לא שמענו הרבה על Killzone 2, ונראה היה כי סוני רוצים לשכוח מהפשלה ההיא עד שלא יהיו מוכנים עם משהו שיתאים לרף הציפיות אותו הציגו לפני שנתיים.

ובכן, עכשיו הם היו מוכנים, והסרטון - גם הוא בקרוב ב-VOD – נראה פשוט מצויין. עזבו אתכם מצויין, הוא באמת קרוב באיכותו למה שראינו לפני שנתיים, והפעם אפשר להיות בטוחים כי זו באמת רמת הגרפיקה הכללית של הכותר.

בסך הכל, סוני נהנים עכשיו מגל מחודש של אהדה בעקבות הורדת המחיר של ה-PS3 ושדרוג ה-PSP, ויש סיכוי לכך שהדור השביעי של הקונסולות עוד לא אבוד בשביל הענקית היפנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully