וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות הפוליטי הראשון באמצעות YouTube

שי אילן

24.7.2007 / 18:44

המועמדים הדמוקרטים לנשיאות קיבלו שאלות בוידאו מגולשים. השאלות היו נוקבות, ומקום האינטרנט במערכת הבחירות נראה מובטח

אתר YouTube בשיתוף עם רשת CNN איפשרו את קיום העימות הראשון בין המועמדים הדמוקרטיים, בו אזרחים שלחו שאלות באמצעות וידאו. היה זה אות נוסף לתפקיד המרכזי שהאינטרנט ימלא בבחירות הקרובות.

צופי העימות שלחו שאלות בקשת רחבה של נושאים, החל מהישארות בעירק ועד לנישואים חד מיניים. המרכיב המפתיע אולי היה מידת היצירתיות והבעת הרגשות של השואלים. אדם אחד, ששאל על פיקוח על נשק, נופף באקדח וקרא לו "התינוק שלי". חלק מן השאלות היו נוקבות מאוד, כמו האם המועמדים הגיעו לעימות במטוסי סילון פרטיים והאם יהיו מוכנים לקבל את שכר המינימום הארצי לכשייכנסו לתפקיד.

אחת השאלות המעוררות מחלוקת ביותר הייתה האם המועמדים יהיו מוכנים, בשנת שלטונם הראשונה, להיפגש עם מנהיגי אירן, סוריה, ונצואלה, קובה וצפון קוריאה בלי תנאים מוקדמים. בשני הקצוות, ברק אובמה הכריז שיעשה זאת, ונימק בכך שהעדר דיאלוג עם מדינת אויב אינו עונש. בקצה השני, הילרי קלינטון סירבה להבטיח לשוחח עם אויבי ארה"ב, אבל אמרה שהממשל בראשותה יעשה מאמץ דיפלומטי ניכר. ג'ון אדוארדס יהיה מוכן להיפגש עם אויבים, אבל רק אחרי מאמץ דיפלומטי.

המנצח בעימות - YouTube

אדוארדס גם הראה סולידריות מפתיעה עם שני מתחריו הגדולים, כאשר הכריז: "מי שלא מוכן להצביע לאובמה בגלל שהוא שחור או לקלינטון בגלל שהיא אישה, אינני רוצה בקולו". לשאלה לגבי שכר מינימום, כריסטופר דוד, הסנטור מקונטיקט, היה היחיד שאמר שלא יהיה מוכן לעבוד תמורת 5.85 דולר לשעה. זאת משום שיש לו שתי ילדות קטנות בבית. שאר המועמדים מוכנים לוותר על 400 אלף דולר לשנה, שכרו של הנשיא. אובמה הודה שהסיבה לכך היא שלרוב המועמדים יש מספיק כסף.

כמו בעימותים קודמים, הסברה בקרב צופים שהצביעו באתרים שונים, הייתה שהסנטור ברק אובמה ניצח: אובמה רהוט, כריזמטי ומנומק מן האחרים. בבלוג הפופולרי DRUDGE REPORT היתרון של אובמה היה 41 אחוז מול 13 בלבד לקלינטון. (אדוארדס, אגב, קיבל את המקום האחרון, עם 4 אחוזים בלבד). אולם על דבר אחד מסכימים רבים מן הפרשנים: המנצח הגדול של העימות הוא אתר YouTube.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully