וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנה להחרשת הגלישה

ארז בן-ארי

2.8.2007 / 12:57

רוצים לגלוש בלי להשאיר עקבות במחשב או ברשת? קבלו מדריך שימושי לגלישת חרש ברשת

כל מי שגלש אי פעם באינטרנט יודע שפרטיות היא לא הצד החזק של הרשת. מנועי חיפוש, אתרי קניות, האקרים, קראקרים – לפעמים זה נראה כאילו שכולם רוצים רק לעקוב אחרייך. המציאות היא קצת אחרת, והאח הגדול נמצא בעיקר בסרטי הקולנוע, אבל למי שבכל זאת מעדיף להסתגר מאחורי סוגר ובריח, הנה מדריך בנושא.

אוזניים כרויות

למרות שאתרי אינטרנט משתמשים בטכנולוגיות שונות כדי לאסוף מידע מסחרי אודות המבקרים בהם, הטרדה העיקרית עבור משתמשים רבים באה דווקא מכיוון בני המשפחה. גברים לא תמיד רוצים שהאשה או הילדים ידעו מה ה-Fetish שלהם, ילדים מעדיפים להשאיר את חבריהם הוירטואליים בחשכה וגם נשים לפעמים משתתפות בפעילויות שיפה להן השתיקה. אם כל בני הבית משתמשים במחשב אחד, הגנה על הפרטיות עלולה להיות מסובכת.

התלונה הנפוצה ביותר מצד משתמשים היא על פיצ'ר בשם AutoComplete, שמטרתו לחסוך למשתמש הקלדה ארוכה על ידי השלמה-אוטומטית של כתובות של אתרים שבהם כבר ביקר המשתמש. במצב כזה, כאשר מישהו אחר מקליד כתובת, המחשב "מציע" ברוב נדיבותו כתובות שונות, שחלקן עלולות להיות מביכות. נושא קרוב הנו ההיסטוריה של הכתובות בדפדפן. הכוונה לכך שבקצה שורת הכתובת באינטרנט אקספלורר מופיע חץ קטן, שלחיצה עליו פותחת רשימה של אתרים שבהם ביקר המשתמש לאחרונה. את שני אלה ניתן לנקות בקלות. פותחים את הגדרות האינטרנט של הדפדפן (דרך תפריט "כלים"), לוחצים על כפתור "מחיקה" שתחת סעיף היסטוריית גלישה, ולוחצים על "מחיקת היסטורית גלישה" ואחרי זה "מחק טפסים". בפיירפוקס ניתן לבצע את אותה פעולה דרך הגדרות האינטרנט, בדף Privacy. באזור " Saved Form Information" ובאזור History לוחצים על Clear, והכל נמחק. למי שנוטה לשכוח את עצמו, אנו ממליצים על תוכנה כגון CCLEANER, שלה ניתן להגדיר לבצע את הניקוי באופן אוטומטי לכל סוגי הדפדפנים.

מה זה הקובץ הזה?

לגלוש זה כיף, אבל להוריד קבצים זה עוד יותר כיף...כי זה שלך לנצח! אבל מה אם מישהו יראה? משתמשים רבים חוששים שהקבצים שהם מחביאים יתגלו על ידי אחרים, ובצדק. ובכן, אם הקפדתם להגדיר לכל משתמש במחשב שם-משתמש אחר, ולהגדיר לעצמכם סיסמא ששאר בני הבית אינם יודעים, אתם כבר בחצי הדרך. השלב הבא הוא להצפין את הקבצים. חלונות כוללת תכונה בשם EFS (לא כלול בחלונות XP מגרסת HOME !) המצפינה קבצים או תיקיות שלמות. כדי להשתמש בתכונה, מערכת הקבצים שלכם צריכה להיות מסוג NTFS (אם היא לא, ניתן להמיר אותה http://support.microsoft.com/kb/307881/he) ואז כל מה שצריך לעשות הוא לגשת למקום שבו יש את התיקייה או הקבצים שאותם רוצים להצפין. לוחצים על התיקייה עם הכפתור הימני של העכבר ובוחרים "מאפיינים". בדף "כללי" לוחצים על "מתקדם" ומסמנים V בתיבת "הצפן את התוכן". לאחר לחיצה על "החל", המחשב מצפין את הקבצים (אם מדובר בתיקייה גדולה, זה עלול לקחת זמן). חשוב לזכור כי הסיסמא שלכם היא למעשה המנעול, מכיוון שאם מישהו ינחש את הסיסמא, הוא יוכל להכנס בשמכם ולקרוא את הקבצים בקלות. באותה מידה, אם תשכחו אתם את הסיסמא, לא תוכלו גם אתם לגשת לקבצים. אם אתם מעדיפים משהו אחר, תוכלו למצוא באינטרנט מגוון אדיר של תוכנות העוסקות בהצפנה. אפילו תוכנת WinZip הפופולארית מאפשרת "לסגור" קבצים באמצעות סיסמא, אך גם כאן יש לזכור כי רמת ההגנה של הקבצים תלויה בעיקר בסיסמא איכותית וקשה לניחוש.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

סתימת פיות

למרות שיש באינטרנט לא מעט האקרים ופושעים, הם בדרך כלל לא מנסים במכוון להאזין או לעקוב אחרי אדם ספציפי, ואם כן, יש מעט מאוד שיוכל משתמש ממוצע לעשות כדי לעצור אותם, אבל רק כדי לא לקחת סיכונים, אנו ממליצים להפעיל חומת אש (http://www.pcworld.com/article/id,112920-page,1/article.html ), להתקין סורק תוכנות ריגול שירוץ ברקע באופן קבוע (http://computers.walla.co.il/?w=/4/630687 ), לאבטח את הרשת האלחוטית (http://computers.walla.co.il/?w=/4007/1103064), ולסגור את הפרצות של תוכנות שיתוף קבצים (http://computers.walla.co.il/?w=/4007/1094137 ). אל תשכחו להשמיד כמו שצריך תקליטורים שאתם לא צריכים או את הדיסק הקשיח, במידה ומשדרגים אותו (http://computers.walla.co.il/?w=/4015/1080585).

השכבה האחרונה

כל זה טוב ויפה, אבל בסופו של דבר, כל פעילות ברשת משאירה מאחוריה עקבות. כל שרת שאליו מתחברים רושם לפניו את כתובת ה- IP שלכם, ובעזרת ספק האינטרנט שלכם אפשר לבדוק מתי השתמשתם בה ולדפוק לכם על הדלת באישון לילה. האמת היא שלאדם נורמלי שאינו פדופיל, פרנואיד או פושע אין שום סיבה לחשוש מזה מכיוון שרק צו בית משפט יוכל לאפשר להגיע למידע זה ולכן לא ניכנס כאן לטכניקות בליגה זו. נספר לכם רק שהעיקרון מבוסס על גלישה דרך שרתי פרוקסי, שהם שרתים המשמשים כמתוון ביניכם לבין שרתי אינטרנט. שרת הפרוקסי הוא בדרך כלל שרת הנמצא במדינה בה חוקי הגנת הפרטיות מחמירים במיוחד ומונעים באופן כמעט הרמטי דליפת פרטיכם. במקום שהדפדפן שלכם יתחבר לאתר שאת כתובתו הקלדתם, הפרוקסי משמש כמגשר ומחזיר אליכם את התוכן המבוקש. בצורה כזו, הכתובת שמופיעה ברישום שבאתר האינטרנט היא כתובתו של הפרוקסי ולא שלכם. רוצים ללמוד לעשות את זה בכל זאת? בקרו בקישור למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully