וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: די לדקה הראשונה

ערן גבאי

20.8.2007 / 18:33

שר התקשורת החליט לאסור על חברות הסלולר לשווק את התוכנית שעיגלה את זמן האוויר של המנויים והגדילה את הכנסות החברות

שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט לאסור על חברות הסלולר לשווק את תוכניות הדקה הראשונה. השר צפוי להודיע להן על כך בעוד יומיים, לאחר שבאחרונה סיים את השימוע שערך בנושא.

מדובר בתוכניות תעריפים בהן חברות הסלולר מחייבות את המנוי במחיר גבוה לדקת השיחה הראשונה ובמחיר זול בהרבה החל מהדקה השנייה. התוכניות האלה, שהיו פופולריות בשוק עד לפני כמה חודשים, התבססו ושיכללו את הטריק חסר הצדק של "עיגול" זמן האוויר ליחידות זמן של 12 שניות. שיטה זו איפשרה לחברות הסלולר לקבל תשלום תמורת זמן אוויר, הגבוה ב-6.5% בממוצע מהזמן שנצרך בפועל.

תוכניות הדקה הראשונה שיכללו כאמור את שיטת עיגול זמן האוויר לרמה של דקה שלמה, והשר אטיאס החליט לשים לכך סוף. צריכת זמן האוויר בפועל בשוק הסלולר הישראלי היא מהסודות השמורים ביותר בכספות שבחדרי מנכ"לי החברות. עם זאת, מקובל להניח כי משך הזמן הממוצע של שיחה מסלולר הוא כ-100-90 שניות.

64% מהשיחות - פחות מדקה

עם זאת, חלק לא מבוטל מהשיחות נמשך זמן קצר מאוד, ובגינן נאלץ המנוי, הנמנה על התוכניות האמורות, לשלם ביוקר. כך, נתוני משרד התקשורת קובעים כי 64% מהשיחות בסלולר נמשכות פחות מדקה, וכי בממוצע, כשליש מזמן האוויר המשולם על ידי המנוי בשיטת תמחור זו אינו מנוצל על ידי המנוי.

תוכניות הדקה ייעלמו כעת מנוף תוכניות התעריפים של חברות הסלולר. הרפורמה הגדולה באמת שתחייב את חברות הסלולר להימנע מעיגול זמן האוויר ליחידות מנייה של 12 שניות תיושם רק בראשית 2009.

עיגול זמן האוויר ביחידות מנייה של 12 שניות, מותירות כ-6 שניות עודפות בממוצע לטובת חברות הסלולר, ככל הנראה כ-5% מסך ההכנסות משירותי שיחה של החברות בענף. אותם 5%, בחישוב מנוכה הכנסות משירותי ציוד ודאטה, נאמד ביותר מחצי מיליארד שקל.

רק החודש החליטו ופלאפון לצאת בתוכנית על פי חיוב של שנייה בודדת. הפעילות הצרכנית הזו של משרד התקשורת מגיעה על רקע בדיקה של המשרד לגבי האפשרות להתערב גם בקביעת תשלומי קנסות היציאה שבהם מחייבות חברות הסלולר את המנויים המבקשים לסיים את ההתקשרות לפני תום תקופת ההתחייבות.

במשרד יש כוונה לייצר מדרג קנסות יציאה חדש וברור לענף המשתנה, בהתאם לתקופת ההתחייבות שעוד נותרה למנוי להשלים.

כמו כן, בחודשים האחרונים דיווחנו ב-TheMarker על כוונת השר אטיאס לחייב את מפעילות הסלולר להימנע מהמשך החתמת המנויים על תוכניות התחייבות ל-36 חודשים. במשרד התקשורת סבורים כי אם לא יבטיחו שתוכניות ההתחייבות לשלוש שנים ייעלמו מענף הסלולר, הרי שבכך יביאו במו ידם לכישלון תוכנית ניידות המספרים שאמורה לעורר מחדש את התחרות בשוק הסלולר, ב-1 בדצמבר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully