וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Stuntman Ignition

המשחק השני בסדרת Stuntman הרבה פחות מתסכל מהמקור, והינו אחד ממשחקי המרוצים המהנים של השנה

להיות מתאם פעלולים בהוליווד זו עבודה מורטת עצבים, אני מנחש. לא רק שאנשים יכולים להיפגע, יש גם פעלולים אותם חייבים לצלם בטייק אחד בגלל התקציב, פשוט כי תוצאת הפעלול היא השמדה של חלק יקר. ב-Stuntman: Ignition, משחק חדש שאת גרסת הפלייסטיישן 2 שלו קיבלתי לא מכבר, אין דאגות תקציב, אבל זה לא אומר שאפשר לפשל כמה שרוצים.

ברוכים הבאים להוליווד

Ignition הוא כותר המשך ל-Stuntman, אשר הגיע ל-PS2 לפני כחמש שנים והצליח לתסכל הרבה מאוד אנשים, בזכות רמת הקושי האימתנית והסלחנות האפסית שלו. גם במשחק החדש, כמו בישן, אנחנו משחקים בתפקיד נהג פעלולים, כשהמטרה שלנו היא להגיע מנקודה א' הנמצאת על הסט אל נקודה ב', תוך ביצוע פעלולים שונים ומשונים. ברם הפעם זה הרבה פחות מתסכל.

מדובר בסיפור עלייתו לצמרת של פעלולן מתחיל המקבל את העבודות הראשונות שלו בעיר הסרטים – הוליווד. שישה סרטים שונים יש במשחק הזה, ובכל סרט יש מספר קטעים אותם נצטרך לבצע. בתחילת כל פעלול עובר איתנו הקול של המתאם על מבנה הסט, הפעלולים המרכזיים והבעיות. אחר כך מגיע הזמן לשחק.

ניקוד רציף

דינמיקת המשחק כאן שונה ממרוצים שגרתיים יותר. אתם מתחרים לא נגד שחקנים אחרים, אלא נגד הזמן והנקודות. אם מגבלת הזמן די ברורה, עניין הנקודות הוא מה שהופך את המשחק למעניין ומדכא בו זמנית. על כל פעלול אותו אתם מבצעים, מעבר לקבלת הנקודות יופעל גם טיימר. אם תספיקו לבצע פעלול נוסף עד שהטיימר ייגמר, מספר הנקודות יוכפל במספר הפעלולים והטיימר יתחיל מחדש.

בסופו של דבר, אם הצלחתם לסיים את השלב, תקבלו 1-5 כוכבים על הביצוע. מספר הכוכבים הכולל שלכם יקבע מתי אפשר יהיה לעבור לסרט הבא, וגם ייתן לכם בונוסים שונים ומשונים. ואם לקבל שני כוכבים זה עסק קל יחסית – לפחות בתחילת המשחק – בשביל שתקבלו 5 כוכבים תצטרכו לעשות רצף פעלולים מתחילת המסלול ועד סופו.

כרוניקה של פעלול ידוע מראש

אבל מהם אותם הפעלולים? הרבה מאוד דברים, החל מכמעט-התנגשות, דרך דריפטים ועד לקפיצה מעל משאית מתפוצצת. 6 הסרטים בהם תשתתפו יכללו מגוון רחב של סטים בהם תנהגו במגוון לא פחות רחב של מכוניות ואופנועים.

חלק מהפעלולים על הסט הם פעלולי חובה. אלה יסומנו בצהוב, והקול של המתאם שלכם ינחה אתכם אליהם. אם תפספסו 5 כאלה, תצטרכו להתחיל את השלב מחדש. החלק השני של הפעלולים לא מסומן בכלום, ואותו מבצעים בשביל לשמור על טיימר הנקודות. אלה כוללים מעבר במהירות גבוהה ליד כלי רכב, קפיצות רמפה ובמקרה של אופנועים גם הרמת גלגל.

הבעיה הגדולה ביותר במשחק הזה היא שהוא לא מתאים לכולם. בשביל לקבל יותר מ-2 כוכבים לא מספיק לשחק בכל שלב פעם אחת – צריך לשחק שוב ושוב, ללמוד את המסלולים ולתזמן באופן מדוייק מאוד את המהלכים. כפי שאמרתי, זה פחות מתסכל מהמשחק המקורי, כי בו טעות אחת פסלה את כל השלב, אבל עדיין, מדובר במשהו מאוד רפטטיבי.

מעבר למצב המשחק הרגיל, יש כאן גם מצב מרובה משתתפים. על הפלייסטיישן 2 מדובר רק בתחרויות מול מישהו אחר דרך מסך מפוצל, ואילו באקס-בוקס 360 ובפלייסטיישן 3 יש מצב מקוון אמיתי עם קרבות אינטרנט אימתניים, בהם אנשים מתחרים על תפקיד הפעלולן הטוב ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סיכום

מרבית המשחקים בהם שיחקתי בחודשים האחרונים היו על הפלייסטיישן 3, כך שחששתי מהרמה הגרפית של Stuntman: Ignition. באופן מפתיע, לא היה שום צורך לחשוש – הגרפיקה שלו ממש לא רעה, אפילו על הפלטפורמה הישנה הזאת. גרסת ה-PS3 נראית יותר טוב, כמובן, אבל לא מדובר בפרמטר מאוד עקרוני.

מעניין לראות גם שזמני הטעינה בגרסה הזאת כמעט אפסיים. חלק מזה הוא אשליה – בכל פעם שמתחילים שלב, הקריין סופר אחורה מ-3, מה שנותן זמן לסיים את טעינת השלב (ובחיי שהספירה הזאת מתחילה להציק אחרי שעה של משחק), אבל בכל מקרה מדובר בזמני טעינה קצרים מאוד.

וכן, בסך הכל Stuntman: Ignition הוא אחד המשחקי המרוצים הכיפיים ביותר בהם שיחקתי בשנה האחרונה. אם אין לכם סבלנות לליטוש הטכניקה וחזרה על שלבים בשביל להשיג את מקסימום הנקודות – תתרחקו ממנו, אבל אם אתם פרפקציוניסטים שאוהבים מרוצים, זה אחד המשחקים הטובים אותם תוכלו למצוא בשוק כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully