וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינטנדו שולטת באנגליה- שחקן ספסל

המפתחים של GTA מאבדים את חוש ההומור כשהבדיחה היא על חשבונם. זאת ועוד ידיעות משחקים

חברת רוקסטאר נחשבת בעיני גיימרים רבים לאולפן הפיתוח מגניב, בזכות סדרות כמו Grand Theft Auto ו-Manhunt. במשחקים שלהם, מראים אנשי רוקסטאר כי לא אכפת להם להסתבך עם חצי מהעולם בדרך להפקת משחק, ואז לצחוק על אותם האנשים בכותר הבא שלהם. אבל מה קורה כשמישהו רוצה לצחוק על משחק של רוקסטאר? ולא סתם מישהו, אלא EA – אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם. מסתבר שאז הם הרבה פחות הומוריסטיים.

אם אתם זוכרים, לפני זמן מה הופיע ברשת קדימון לשלב מתוך המשחק החדש של 'משפחת סימפסון' בשם Grand Theft Scratchy – פרודיה מכוונת על GTA. בשלב הזה, מארג' מגלה אצל בארט משחק מחשב אלים חדש, ויוצאת "לנקות" את העיר מהמשחקים האלימים, בעזרת אלימות עוד יותר גרועה. זה משעשע, זה ציני וזה מאוד נכון.

רוקסטאר, כך מסתבר, החליטו שהם לא ממש אוהבים כשמישהו צוחק עליהם. התוצאה היא דרישה מחברת EA להוריד כל אזכור של השם Grand Theft Scratchy מתוך המשחק. ב-EA נאלצו להסכים, והחליפו את השם ל-Mob rules הפחות-מצחיק. התוכן, למזלנו, נשאר זהה.

לא ברור מה גרם לחוסר-ההומור הזה, אבל אפשר לנחש שההחלטה הלא-מוצלחת באה לאו דווקא מהצוות היצירתי, אלא מהמחלקה המשפטית או מאנשי העסקים שלא ממש מבינים ביחסי ציבור או משחקים. אחרי הכל, פרסום שכזה לא היה פוגע במכירות GTA, אלא רק מכניס את השם שלו עמוק יותר לראשי השחקנים הפוטנציאליים.

נינטנדו שולטת באנגליה

בימינו קשה לעבור שבוע אחד בלי להיתקל בטקס כזה או אחר של הענקת פרסים למשחקי מחשב. כל גוף שקשור לתעשייה מחלק את הפרסים שלו. הפעם, להבדיל ממרבית השבועות האחרים, מי שחילק את הפרסים הייתה האקדמיה הבריטית לאמנויות קולנוע וטלוויזיה (כן, כן, הם לא מצהירים על חיבתם הגדולה למשחקי מחשב בשם) – ה-BAFTA.

אם מסתכלים על הזוכים, אפשר לראות תמונה מעניינת. אנשי האקדמיה אשר ברובם, אני מנחש, אינם גיימרים, עשו כמה בחירות שיכולות להיראות תמוהות לאנשים שמכירים את המשחקים המדוברים. כך, למשל, בקטגוריית הפעולה זכה Crackdown, כשהוא מנצח כותרים כמו God of War II ו-Orange Box.

אבל החלק הכי מעניין הוא ריבוי הזכיות של Wii Sports. המשחק הכביכול-פשוט הזה של נינטנדו עקף את גיטר הירו II בקטגוריית המשחקים הארעיים, גבר על World of Warcraft בתחום משחקים מרובי משתתפים וניצח את Virtua Tenis 3 בקטגוריית הספורט.

כל זה מראה רק עד כמה אנשי חברת נינטנדו צדקו כשהימרו על ווי בתור קונסולה להמונים. מי שמתלהב ממנה הם לא רק הגיימרים, אלא גם אנשים שמעולם לא אהבו משחקי מחשב וקונסולות. יש ב-Wii בכלל וב-Wii Sports בפרט משהו כל כך קל ובסיסי שמאפשר לאנשים להתגבר על הפחד שלהם מטכנולוגיה. אז מה הפלא שנינטנדו לא מצליחים לעמוד בביקוש, ולא חושבים אפילו להוריד את מחיר הקונסולה שלהם בזמן הקרוב?

גראן טוריסמו בחיים

חברת Poliphony Digital מוכרת לגיימרים בעיקר בגלל סדרת מרוצי מכוניות עליה הם עובדים כבר שנים רבות – Gran Turismo. אבל מסתבר שאנשי PD לא מסתפקים רק במשחקים, ומתרחבים גם לתחום הרכב.

בתערוכת המכוניות של טוקיו, אשר התקיימה לא מכבר, חברת ניסן הציגה דגם חדש של רכב בשם GT-R. בדגם הזה מיושמת מערכת בקרה ותצוגה של Poliphony Digital. המערכת עוקבת אחר נתונים חשובים ברכב ומציגה אותם על המסך. היא אף מסוגלת לשמור דוחות מעקב אחר נהיגה, שמאפשרים לכם לראות את צריכת הדלק אחרי שינויים אותם עשיתם בנתוני נהיגה.

האמת היא שהעסק לא מפתיע. החברה הזאת מתייחסת לתחום המכוניות ברצינות גמורה, והסימולטורים שלהם הם מהריאליסטיים והמקיפים ביותר שיש. אז מה הפלא שעכשיו גם תעשיית הרכב רוצה את ההתמחויות שלהם? מערכת הבקרה החדשה לא תפסח גם על המחשק החדש בסדרת Gran Turismo – GT 5 Prologue.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully