וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייבר-סלבריטי בגיל 95

6.11.2007 / 9:21

הסבתא-רבה ראתה את הנכד שלה גולש ברשת, התלהבה ורצתה גם. היום 60,000 קוראים את הרהוריה על הזקנה ועל פרנקו

"היום הוא יום ההולדת שלי, והנכד שלי נתן לי [[בלוג]] במתנה". כך נפתח יומן הרשת של אחת מהבלוגרים המבוגרים בעולם, מריה אמליה לופז הספרדית. בעקבות המתנה הלא רגילה הפכה סבתא-רבה לופז, בגיל 95, מבורה בכל הנוגע לאינטרנט לסייבר-סלבריטי. "בהתחלה חשבתי שבלוג הוא סוג של מחברת נייר", מתוודה לופז.

"כשראיתי את הנכד שלי גולש באינטרנט, זה תפס את תשומת ליבי. אמרתי לעצמי 'מה זה? אתה יכול לגלות הכל לגבי הכל. אני רוצה אינטרנט גם!", היא מספרת. הבלוג, המשלב בעיקר זיכרונות והרהורים, מושך 60,000 קוראים קבועים מכל העולם. לדברי לופז, הוא מאפשר לה לחזור להיות בקשר עם דור הצעירים בדרך שמעולם לא דמיינה. "אף אחד כבר לא שם לב לנשים קשישות, אף אחד לא אוהב אותנו. לכן הופתעתי מהאינטרנט – אנשים בני 18, או אפילו 14-15, מספרים לי על החיים שלהם, על מה שהם חושבים, מבקשים את עצתי", אומרת לופז.

ביקור בביתה של לופז, בכפר הקטן סנחנחו שבגליסיה, בצפון ספרד, מגלה שיכולתה לדבר בהרחבה לא מוגבלת לעולם הווירטואלי. "תמיד הייתי דברנית, אבל עכשיו אני מרגישה יותר אהובה, מחובקת, בגלל שכל כך הרבה אנשים כותבים לי". בנוסף לכל האהבה הזו לופז זכתה גם להכרה ממשלתית, כשראש ממשלת ספרד חוזה לואיס רודריגז סאפטרו כתב לה ובירך אותה.

"אמות לפני שאקבל פס רחב"

אחד הנושאים המדוברים ביותר בבלוג של לופז הוא הזקנה, בה היא דנה בכנות כמעט מכאיבה. היא מדברת לא מעט על יופיה כשהיתה נערה ("אה, כמה יפה הייתי, וכמה לא הבנתי את זה"), ומשווה אותו להיום. "תראו מה הייתי", היא כותבת מתחת לתמונה שלה לפני 60 או 70 שנה. "ותראו מה אני עכשיו, למה הפכתי. העיניים שלי כבר לא יפות, וגם הפה שלי, הגוף שלי. הגיל מעוות את הכל". לופז מכנה את עצמה "הבלוגרית הזקנה בעולם", למרות שחיפוש בגוגל מעלה עוד כמה מועמדים לתואר, ביניהם אוליבר ריילי האוסטרלי, בן 108.

עוד נושא הוא זכרונותיה של לופז, החל מנעוריה - "היו לי נעורים מאוד מאושרים. גברים צעירים היו שונים אז, הביאו לנו פרחים ושוקולד, לא כמו החבורה עם הפה המלוכלך של היום" – ועד מלחמת האזרחים הספרדים והחיים תחת הדיקטטור [[גנרל פרנסיסקו פרנקו]].

אבל לא הכל טוב. קודם כל, הקטרקט של לופז לא מאפשר לה לראות את המסך בבירור, כך שהנכד שהקים את הבלוג שלה, דניאל, כותב עבורה את המשפטים שהיא מכתיבה לו. וחוץ מזה, "אני כנראה אמות לפני שאני אצליח לקבל אינטרנט בפס רחב", התלוננה בפוסט עצוב לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully