וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אישר: אינטרנט כשר

מעיין כהן ואמיתי זיו

18.12.2007 / 8:41

ועדת הרבנים לענייני תקשורת אישרה לראשונה שימוש באינטרנט למגזר החרדי. בזק בינלאומי תספק השירות בשלב הראשון

החרדים נכנסים לרשת: ועדת הרבנים לענייני תקשורת פירסמה אתמול מודעה בעיתונים החרדיים "המודיע" ו"יתד נאמן", שלפיה היא מאשרת גלישה באינטרנט תחת פיקוח "למי שזקוקים לאינטרנט לפרנסתם". על פי ההיתר תתאפשר גישה למספר קטן של אתרים מצונזרים לשימוש המגזר העסקי בלבד. בשלב זה מדובר בפיילוט, שבו הספקית היא בזק בינלאומי, אך לא מן הנמנע כי בעתיד יציעו ספקיות נוספות אינטרנט מצונזר למגזר.

זו הפעם הראשונה שוועדת הרבנים, שהוקמה לפני כשנה וחצי במטרה להתמודד עם הדור השלישי בסלולר, מתייחסת בגלוי לסוגיית האינטרנט. במודעה שפירסמה אתמול נכתב: "מכיוון שבעולם העסקים, המוסדות וכיו"ב הולך וגובר המעבר לשימוש במערכות תקשורת מחשבים לצורך ביצוע פעולות שונות והעברת מידע, התרבו הפניות מהזקוקים לכך להשתמש במערכות אלה לצורכי פרנסתם. התבקשנו על ידי מרנן ורבנן שליט"א למצוא פתרון שיאפשר שימוש בתקשורת זו ללא חשיפה לכל המכשולים הנוראים הנמצאים בתקשורת, אשר רבים חללים הפילה רח"ל. ועתה לאחר עמל ויגיעה רבה הצלחנו בהתייעצות עם מומחים להגיע לפתרון טכני לחסימה, שיאפשר לאלה הזקוקים לכך גישה לדואר אלקטרוני בלבד או לאתרים ההכרחיים לצורכי פרנסתם".

ועדת הרבנים לענייני תקשורת, שבה יש נציגות לכל פלגי המגזר החרדי, התירה בעבר את הטלפון הכשר, שהוא טלפון לדיבור בלבד, בלי תוכן ובלי הודעות טקסט. הסוגיה השנייה שבה התבקשה הוועדה לטפל היא סוגיית האינטרנט, שעד עתה לא נמצא לה פתרון.

כמות מצומצמת של אתרים מפוקחים

איתן דובקין, מנכ"ל המגזר החרדי במשרד הפרסום מקאן-אריקסון, מסביר כי הדרישה של הוועדה היא לפתרון הן בתוכנה והן בחומרה. "כמו שבטלפונים סלולריים ביקשו שלא יהיה בכלל SMS ולא רק חסימת הפונקציה, כך באינטרנט דרשה הוועדה כי לא תהיה כל אופציה לגלוש לאתרים אחרים, ולמעשה שעל השרתים יהיו רק כמה אתרים מפוקחים".

לדברי דובקין, הנתונים הרשמיים מצביעים על כך כי ל-60% מהציבור החרדי יש מחשבים בבית, וכ-35% מתוכם מודים כי יש להם אינטרנט בבית. עם זאת הוסיף כי המספרים האמיתיים גבוהים יותר, והעריך כי שיעור המחוברים לאינטרנט הוא כ-40% מכלל המגזר. דובקין ציין כי עתה מדובר ברשימת אתרים "רגילים" שעברו אדפטציה, כגון הסרת תמונות או סינון מלים מסוימות. "אני צופה כי בתוך כמה שנים החברות הגדולות יקימו אתרים ייעודיים, וזו תהיה המהפכה האמיתית".

ספקיות האינטרנט לא אדישות לציבור החרדי. בשוק תחרותי כל כך כמו האינטרנט, כאשר כמעט כל בית בציבור החילוני והדתי-לאומי מחובר לרשת, לא ניתן להתעלם מפלח שוק גדול ולא מנוצל כמו המגזר החרדי. ואולם, מאחר שכל מהלך שיווק אגרסיווי של ספקיות האינטרנט ברחוב החרדי יגרור התנגדות, משקיעות החברות מאמץ מול הרבנים במטרה לקבל את ההכשר לשירותיהן. גם אחרי שזה יתקבל, השיווק צפוי להתבצע באופן מדורג.

במקביל, חברות האינטרנט מנהלות מגעים עם הרבנים ומבצעות ניסויי הרצה לאספקת שירותי אינטרנט כשרים. לשם כך משתמשות החברות בפתרונות תוכנה כדי להגדיר רשימה של דפים לבנים - אתרים מורשים לגלישה לפי הגדרת הרבנים וצורכי הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully