וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני אריקסון T650i

דידי חנוך

19.12.2007 / 12:35

יפה, דק ועם מצלמת 3 מגפיקסל. החדש של סוני אריקסון הוא עוד קפיצת מדרגה לחברה השבדית/יפנית

בשנה האחרונה קשה לומר שהתלהבנו מהמכשירים המעוצבים של סוני אריקסון. W850 היה מכשיר טוב עם בחירות עיצוב שגויות שהפכו אותו למעצבן. W880 כבר היה בלתי שמיש, מכיוון שכדי להקליד בו בהצלחה צריך אצבעות של אנורקטית בת 12.

אבל לפעמים זה עובד, או שהחברה פשוט הסיקה מסקנות. T650 הוא הראשון משני מכשירים שבדקנו לאחרונה שמשלבים עיצוב עם פונקציונליות, ושניהם היו מוצלחים.

עיצוב

אי אפשר להתייחס ל-T650 בלי לדבר על הלוק שלו. מדובר במכשיר שמפלג את העם, מכיוון ששאלתי רבים לדעתם בנוגע למכשיר ורובן המכריע של התגובות התחלקו בין שתי קבוצות: מהמם, ומכוער.

שילוב המתכת והירוק הוירידיאני עורר באנשים תגובות חזקות מאד. אלה שאהבו אותו, אהבו אותו מאד. לא מעטים אמרו שזה המכשיר היפה ביותר שראו עד כה. אלה ששנאו אותו, לעומת זאת, ממש תיעבו את המראה. בעיני, ההחלטה של סוני אריקסון, ללכת על עיצוב לא משעמם היא החלטה נכונה מאד.

עם זאת, לא הכל מוצלח. ברוב המכשירים כיום קל מאד להכניס את כרטיס הזיכרון ולהוציאו. ב-T650, הפעולה הזאת דורשת את פתיחת הכיסוי של המכשיר. אמנם יש כפתור נוח שמקל על הפתיחה, אבל זה עדיין פחות נוח מחריץ פתוח.

מצלמה ומוזיקה

T650 הוא המכשיר הסופר-מעוצב הראשון בארץ עם מצלמת 3 מגפיקסל, ומדובר באחת המצלמות הסלולריות הטובות ביותר שיצא לי לבדוק. התמונות היו חדות ובהירות, והמצלמה הפיקה תוצאות סבירות ומעלה גם בצילומי פנים ובצילומי ערב.

המכשיר מצויד ברדיו ובמגוון יישומי המדיה המוכרים ממכשירים אחרים של החברה. הרדיו הצטיין בקליטה טובה בהרבה מרוב הסלולריים שיצא לי לבדוק, וקלט מגוון תחנות גם באוטובוס. קצת היה לי מוזר שה-RDS לא העביר את זיהוי התחנה בזמן שמירת ערוץ, אבל בסה"כ זה לא פגע משמעותית בחויית השימוש.

הנגן במכשיר הוא יישום פונקציונלי ופשוט, שבסה"כ עושה את העבודה. ראוי לציין שסוני אריקסון בחרו הפעם לתת דיבורית שמשמשת כמתאם לכל אזניה שתרצו להשתמש בה. זאת החלטה נכונה מאד בעיני, מכיוון שהיא מאפשרת למשתמשים לעבוד עם האוזניות החביבות עליהם גם לשמיעת מוזיקה וגם כדיבורית.

ממשק ושימושיות

ברמת התוכנה, הממשק הוא אותו הממשק שמוכר ממכשיריה האחרים של החברה. זהו ממשק אטרקטיבי ונוח, עם קיצורי דרך להפעלת יישומים. בעיני, זהו הממשק השני הכי מוצלח בסלולר בארץ, אחרי ממשק Symbian Series 60 של המכשירים המתקדמים של נוקיה.

פיזית, מדובר בממשק כיפי מאד. אחרי מספר מכשירים של החברה עם לחצנים מעצבנים, מדובר הפעם בנצחון הפונקציונליות מבלי לאבד דבר מהעיצוב. הכפתורים אמנם קטנים, אבל בולטים ונוחים מאד. ניתן לחייג בקלות גם מבלי להתבונן במקשים, וזה שינוי גדול מאד לעומת W880, לדוגמה.

זמן הסוללה של המכשיר היה טוב בהחלט. הוא עבד יום ואף יומיים כמכשיר עיקרי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סיכום

סוני אריקסון T650 הוא אחד המכשירים המוצלחים ביותר שהגיעו לארצנו לאחרונה. הוא יפה (או מכוער, תלוי את מי שואלים. אבל אלה מכם שחושבים שהוא מכוער ממילא לא יקנו אותו), הוא נוח והוא ניחן ביכולות מרשימות. הבעיה היחידה שלו היא התמחור. המכשיר עולה 70 ש"ח לחודש, או 2520 ש"ח סה"כ. זה בערך המחיר בו הושק K800i של החברה בעל היכולות הדומות, לפני שנה. בינתיים עברה שנה, ואני ממש לא משוכנע שהיתרון העיצובי שווה את ההפרש במחיר. עם זאת, סלקום (החברה היחידה בה משווק המכשיר בארץ) כללה אותו במבצע 2 מכשירי דור 3 ו-3.5 חינם למדברים מעל 50 ש"ח. למי שזקוקים לשני מכשירים, זאת בהחלט אופציה אטרקטיבית.

תכונות מפתח

מצלמה: 3.2 מגפיקסל
מסך: 1.9 אינץ'. 240x320 פיקסלים
קישוריות: דור 3, בלוטות', USB
זמן סוללה רשמי: 7 שעות דיבור. 300 שעות המתנה
מחיר: 70 ש"ח לחודש, 2520 ש"ח סה"כ ברשת סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully