וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סוני אריקסון W910i

דידי חנוך

20.1.2008 / 14:00

המכשיר המוזיקלי של סוני אריקסון מצויד בגימיק מיותר, אבל מגניב מאד למרות זאת

אם ינסו למכור לכם את W910i של סוני אריקסון, סביר להניח שיספרו לכם על הטכנולוגיה החדשנית שמאפשרת להעביר שיר על ידי נענוע המכשיר. וחבל. כי זאת טכנולוגיה חדשנית אך מטופשת, והמכשיר עצמו הוא אחד המכשירים הטובים ביותר שנמכרים כיום בישראל.

בגלל המוזיקה

W910i הוא מכשיר מוזיקה בכל רמ"ח אבריו. זה הקטע שלו, זה הגליק שלו, וזה מה שמייחד אותו. המכשיר מצויד בכל פיצ'ר מוזיקלי שסוני אריקסון יכלו לחשוב עליו, ורוב הפיצ'רים האלה טובים מאד. יש בו בלוטות' A2DP לשמיעת מוזיקה בסטריאו באוזניות בלוטות', יש בו רדיו והוא מגיע עם כרטיס זיכרון בנפח גיגה. יש בו גם את תוכנת TrackID שמאפשרת לזהות שירים ואת הנגן המוצלח של סוני שמשתפר מפעם לפעם. אלה התכונות שיש לכל מכשיר ווקמן של סוני אריקסון כיום.

אבל במכשיר הזה יש שתי תכונות נוספות, אחת מגניבה באמת והשנייה... פחות. המוצלחת היא מנגנון SenseMe. במה הדברים אמורים? התוכנה המצרפת תעבור על אוסף המוזיקה שלכם במחשב ותקטלג אותו על פי מיקומו בשתי סקאלות: עצוב-שמח ומהיר-איטי. לאחר שתעבירו את המוזיקה למכשיר (רק באמצעות התוכנה המצורפת), תוכלו לקבל מפה של השירים שלכם בסקאלות האלה ולבחור מה אתם רוצים לשמוע על בסיס מצב הרוח. המערכת לא מדויקת במאת האחוזים, אבל בסה"כ עושה עבודה טובה מאד.

התכונה הפחות גאונית היא העברת השירים באמצעות שקשוק המכשיר. למה היא לא כל כך מוצלחת? כי צריך ללחוץ על כפתור, ותכלס? היה נוח יותר לו היו כפתורי העברת שיר בצד המכשיר. זה גימיקי, וזה לא באמת נוח. זה מגניב, אבל זה גם קצת דבילי.

בונים בתים

המבנה של W910i הוא ההוכחה שמישהו בסוני אריקסון קורא את הביקורות שלי. או, לחלופין, שגם הם שמו לב לדברים עליהם התלוננתי בביקורות של W850 ו-W880. סוף סוף הוציאה חטיבת המוזיקה של החברה מכשיר שהעיצוב ותכונות המוזיקה שלו לא פוגמים בנוחות השימוש שלו כטלפון. כפתור הווקמן מוצנע בחלקו העליון של המכשיר, ולא מציק כמו ב-W850, וגם המקשים נוחים מאד לשימוש ולא סובלים מסינדרום "רק דוגמנית אנורקטית יכולה להקליק עלי" של W880.

ואת כל זאת המכשיר עושה מבלי לאבד טיפה של אסתטיקה. מדובר במכשיר יפה מאד, עם מנגנון סליידר נוח וסימפטי מאד.

ובצד המוזיקלי, שווה לציין את האוזניות של המכשיר. כמו מכשירים נבחרים של נוקיה, גם W910i מצויד בדיבורית שהיא למעשה גם מתאם. זה אומר שניתן להוציא את האוזניות של סוני אריקסון ולהחליפן באוזניות החביבות עליכם. במכשיר מוזיקה, זה הכרח לטעמי. למעשה, זה הכרח בכל מכשיר.

מתממשקים ומקושרים

אין המון מה לומר על הממשק של W910i, מכיוון שזה אותו הממשק שראינו בכל מכשיר של סוני אריקסון בתקופה האחרונה. זה הממשק השני הכי טוב בשוק אחרי הממשק של נוקיה ובהחלט נעים להשתמש בו.

ברמת הקישוריות, המכשיר מצויד בדור 3.5, בלוטות' 2.0, USB 2.0 והוא מגיע עם קורא כרטיסים לכרטיסי זיכרון בפורמט M2. קורא הכרטיסים משמח במיוחד, מכיוון שטוב שסוני אריקסון הבינו שלרוב האנשים שיש להם אחד כזה בבית יש קורא שעובד עם פורמטי SD המקובלים בעולם ולא עם הפורמט שנמצא רק במכשירים של סוני וסוני אריקסון. כמובן, היה טוב יותר לו היו פשוט מפסיקים להשתמש ב-Memory Stick ועוברים לפורמט המקובל, אבל גם מתאם הוא התחלה טובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בגלל (למרות?) המחיר

W910i הוא לא מכשיר זול. סלקום ואורנג' מוכרות אותו תמורת מעל 70 ש"ח לחודש לפני החזרים (ראו פירוט בהמשך), מה שממקם אותו בצמרת המחירים של הסלולריים הצרכניים. האם הוא שווה את הכסף? שאלה טובה. למי שבאמת רוצה סלולרי שישמש כנגן, מדובר בהחלט בבחירה טובה מאד ושווה את הכסף. גם העיצוב המוצלח מאד של המכשיר והמסך הגדול הופכים אותו למכשיר מרשים מאד.

למי שלא צריך את יכולות המוזיקה, יש מכשירים משתלמים יותר בשוק, וניתן היה לצפות שמכשיר ברמתו שמושק כיום יכלול מצלמת 3 מגפיקסל ולא 2. אבל בסה"כ מדובר במכשיר מצוין, סקסי ונוח לשימוש.

יש לציין שזהו מקרה נדיר שבו יש להפריד בין שתי החברות המשווקות כשמדובר בכדאיות. בסלקום, עם ההחזר הכמעט מלא למדברים מעל 99 ש"ח, המכשיר באמת משתלם לכל הצרכנים. באורנג', צריך לדבר יותר כדי שהמכשיר ישתלם, וגם אז ההחזר נמוך יותר.

מדברים במספרים

מחיר
סלקום: 75 כפול 36 תשלומים. 2506 בתשלום אחד. למדברים מעל 99, החזר של 70 ש"ח כך שהעלות היא 5 ש"ח לחודש (180 סה"כ).

אורנג': 79 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2844 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
44 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1584 ש"ח
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
19 ש"ח לחודש 36X חודשים = 684 ש"ח

מסך: 240X320 פיקסלים, 2.4 אינץ'
קישוריות: בלוטות' 2.0, HSDPA
דפדפן: NetFront

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully