וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלולרי מודו-לרי

חברת Modu הישראלית מציגה סלולרי חדש, שבמקום פאנלים מחליף את כל האריזה שלו, כולל הממשק והמפרט

שוק הטלפונים הסלולריים הפך, בשנים האחרונות, לצפוף מאוד. עשרות חברות משיקות מאות – אם לא אלפי - דגמי טלפונים חדשים בכל שנה, במטרה לזכות בכבוד של שהייה בכיס שלכם, ושהיית הכסף שלכם בכיס של אותן החברות.

חברת Modu הישראלית הולכת לנסות ולהתחרות בשוק הזה עם קונספט מעניין של טלפון מודולרי – יחידה בסיסית קטנה מאוד שנכנסת אל תוך חליפות (Jackets) שמוסיפות לה יכולות. באירוע שהתקיים היום, הסביר דב מורן – מקים החברה ואחד ממציאי הדיסק-און-קי המקורי – את חזונו לעתיד.

בחזון הזה, אנחנו לוקחים את המודו, בוריאציות שונות שלו, לכל מקום. לעבודה אפשר לקחת אותו ב"חליפה" עסקית עם מקלדת מלאה ומערכת הפעלה מתקדמת, ואילו למסעדה בערב לקחת חליפה אלגנטית, אולי אפילו חליפת תכשיט עם אבנים יקרות.

מעבר לג'אקטים, אותם ייצרו אנשי modu, הכוונה היא גם לאפשר לשותפים שלאו דווקא עוסקים בטלפונים (יצרני מצלמות, מערכות אודיו לרכב וכו...) לייצר מכשירים שיתאימו לשימוש עם ה-modu ובכך יקטינו את מספר הדברים אותם אנחנו לוקחים בדרך החוצה מהבית.

המכשיר יושק באוקטובר הקרוב בישראל, איטליה ורוסיה, כשאצלנו יש תקופת בלעדיות מסויימת אצל חברת סלקום. הכוונה היא למכור אותו עם שתי “חליפות" ישר מהקופסה, ולהציג כ-10 חליפות בזמן ההשקה.

פרשנות

מה שיעלה את מודו אל גג העולם הסלולרי או יפיל אותו לקרשים הטכנולוגיים הם התמיכה והמחיר, במיוחד המחיר. השוק של היום שונה מאוד ממה שהיה לפני כמה שנים – כיום המכשירים שלנו כבר למדו לדבר אחד עם השני, ועושים זאת היטב. הטלפון שלנו מתקשר דרך בלוטות' ולפעמים אף Wifi עם מכשירים רבים שמוסיפים לו תכונות שימושיות. ועל פניו, למודו יש את החסרון הפיזי - צריך להעביר אותו ממכשיר למכשיר במקום ללחוץ על כפתור ולחכות מספר שניות לחיבור אלחוטי.

התסריט בו זו כן יכולה להיות הצלחה הוא כזה בו ה"חליפות" לא תעלנה הרבה כסף, בוודאי הרבה פחות מלקנות טלפון חדש. כיום מדברים אנשי החברה על 20-60 אירו לחליפה פשוטה יחסית, וזה בהחלט לא מחיר נוראי. במקרה כזה, אנשים שלא מרוצים מהצורך – הנובע מנסיבות כספיות - להסתובב עם אותו טלפון הרבה זמן יוכלו לקנות מדי כמה חודשים חליפה חדשה, ובכך לספק את תאוות החדשנות שלהם.

כאן גם נכנס הסיפור של התמיכה – בשביל שכל העסק הזה יצליח, חברות גדולות צריכות לתמוך בו באמת, להוציא מצלמות ונגני Modu רבים כדי שתהיה לנו בחירה, וכל אחד יוכל למצוא את המודול שלו.

ובינתיים, מההתרשמות הראשונית באירוע, המודו נראה... חמוד. קטן וקל – 40.1 גרם בלבד שוקלת היחידה הבסיסית יחד עם הסוללה והסים. אבל מהפכה? עדיין לא, אולי אחר כך.

  • עוד באותו נושא:
  • מודו
  • modu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully