וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מצנזרת (לכולנו) את יוטיוב

האתר הפופולרי נחסם לכניסה לגולשים בכל רחבי העולם. והכל בגלל שהממשלה הפקיסטנית לא הייתה מרוצה מסרטון נגד האיסלם

מיליוני גולשים בכל רחבי העולם התאכזבו לגלות ביום ראשון כי אתר שיתוף קבצי הוידאו "יוטיוב" נחסם לכניסה. הלילה (שלישי) מתברר כי מאחורי החסימה של האתר עומדת לא אחרת מאשר ממשלת פקיסטן. הפרשה המוזרה החלה לאחר שהרשויות בפקסיטן ביקשו לחסום את הגישה לאתר הפופולרי עבור תושבי המדינה בשל סרטון וידאו, שהציג את האיסלם כ"דת פשיסטית שמטיפה לאלימות ולהומופוביה". הרשות הפקיסטנית לתקשורת אלקטרונית הורתה ל-70 ספקי האינטרנט במדינה לחסום את הגישה לאתר י עד להודעה חדשה.

אולם, החסימה לא נעצרה בגבולות המדינה והתפשטה לחלקים נרחבים בעולם, וכך האתר הפופולרי היה חסום למשך שעתיים עבור גולשים בכל רחבי העולם. מחקירה ראשונית עולה כי הדבר ארע בשל פעולה לה אחראית אחת מספקיות האינטרנט הגדולות בפקיסטן.

נראה כי ספקית האינטרנט הפקיסטנית ניתבה את כל ניסיונות הגישה של מנויים מקומיים ל"יוטיוב” אל "חור שחור", שמנע את הגישה לאתר. החברה השתמשה בספק תעבורה בינלאומי בשם PCCW בהונג קונג. כפי שמצטייר כעת, PCCW העבירה עקב תקלה את הוראת הניתוב באופן עולמי, וכך נותבו נסיונות גישה של משתמשים ברחבי העולם לפקיסטן ובוטלו.

דובר יוטיוב ריצ'רד רייס אמר הלילה ל-Wall Street Journal שהחברה בוחנת כיום אמצעים שנועדו למנוע הישנות המקרה, גם ביוטיוב וגם באתרים אחרים.

אין זו הפעם הראשונה שממשלת פקיסטן מצנזרת אתרי אינטרנט. הרשויות הפקיסטניות חסמו גם אתרים המציגים קריקטורות של הנביא מוחמד, שפורסמו לאחרונה מחדש ועוררו גל מחאות ברחבי העולם, בהן מופיע הנביא כשהוא חובש לראשו טורבן בצורת פצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully