וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סמסונג VP-MX10A

דידי חנוך

6.3.2008 / 17:21

המצלמה של סמסונג היא לא כלי למקצוענים, אבל פתרון קרוב למושלם לצלמי וידאו חובבים

אני צלם לא מוצלח במיוחד. לא בוידאו ולא בסטילס. לכן, כשאני בודק מצלמות, המבחן הוא לא "מה המיטב שהמכשיר יכול להפיק" כי אם "מה המכשיר יכול להפיק בידיו של אדם בעל יכולות מוגבלות".

כשנסעתי השנה לתערוכת MWC בברצלונה, רציתי מצלמת וידאו שתאפשר לי להביא את המראות מהתערוכה, את המכשירים המעניינים. בחרתי במצלמה של סמסונג מכיוון שהיא הייתה אמורה להיות קלה, נוחה לשימוש ומפיקה תמונות ברזולוציה טובה - אם כי לא HD, שממילא הייתי מתקשה להמיר כדי לשלוח כתבות וידאו לארץ.

קלות היא שם המשחק

המצלמה אמורה להיות קלה, ובכך היא בהחלט סיפקה את הסחורה. 280 גרם זה די הרבה לטלפון סלולרי, אבל למצלמה זה ממש קלי קלות. המבנה שלה, שמאפשר לכרוך סביבה את היד, עזר מאד לצלם באופן יציב גם בידי הלא ממש יציבות. זהו לא מבנה יחודי לסמסונג, כמובן, אבל הוא בהחלט נוח ומוצלח.

קל מאוד להוציא את המצלמה מהתיק ולהתחיל לצלם. היא מופעלת במהירות ומגיבה היטב. בכל הנוגע לעיצוב מוצר, עשו בסמסונג עבודה מצוינת עם המצלמה הזאת. יש כפתורי זום והקלטה על גוף המצלמה ועל הצג הנשלף, כך שנוח להפעיל אותה לשמאליים או ימניים. המצלמה בנויה באופן מושלם לימניים, אבל ניתן לייצב אותה ביד שמאל עם המסך, וכשמאלי הצלחתי להסתדר איתה לא רע.

עוד אלמנט שמוסיף לקלות העבודה הוא כרטיס הזיכרון (בפורמט SDHC) שניתן להכניס למצלמה. כך יכולתי להעביר את הסרטים למחשב ישירות מבלי לחבר את המצלמה באמצעות כבל ה-USB המצורף.

מצבים

ניתן להגדיר מספר מצבי צילום שונים במצלמה. מכיוון שכל הסרטונים שהתכוונתי לצלם היו של מכשירים קטנים בטווח קצר, הרי שבחרתי במצב "Spotlight" והפעלתי את מנגנון האנטי-רעידות של המצלמה. המנגנון עבד טוב מאד ושיפר את הרעד הטבעי שלי.

יש גם מצב בשם Easy Mode, שכולל את מנגנון האנטי רעידה ומותאם באופן סביר לרוב תנאי הצילום. לצילום בתנאים סבירים, זה המצב שצלמים לא טובים יבחרו להשתמש בו ברוב הפעמים, וניתן להפעיל אותו בלחיצת כפתור.

למשתמשים מיומנים יותר יש מגוון יפה של אפשרויות והגדרות. גם צלם וידאו חובב שאוהב לשחק עם ההגדרות ימצא כאן את מבוקשו.

מבחן התוצאה

הצילומים בתערוכה נעשו בתנאים בלתי סבירים בעליל. אולמות ענק מלאי אנשים שכולם מדברים. היה קשה לשמוע את עצמי מדבר, שלא לדבר על אנשים אחרים. בתנאים אלה, הסאונד שהמצלמה הפיקה היה סביר בהחלט. אמנם היה טוב לו היה לה חיבור למיקרופון חיצוני, אבל גם הפנימי עשה עבודה יפה.

מבחינת איכות וידאו, הייתי מרוצה מאד. גם בגרסה המקורית, וגם בגרסאות שעלו אצלנו (בהמרה מפורמט MPEG4 הטבעי של המצלמה ל-WMV של וואלה!), התמונה הייתה חדה בדרך כלל, הפוקוס האוטומטי עבד יפה, והמראות שרציתי להעביר עברו. זה לא צילום מקצועי. אני לא צלם מקצועי. כל הסרטונים היו בשוט אחד מכיוון שאני לא יודע לערוך וידאו ורציתי להעלות את הסרטים לאתר היישר מהתערוכה. אבל זה נראה בסדר גמור.

שורף לי את קצה היד

הסעיף הכספי הוא אחד היתרונות הגדולים של המצלמה. היא לא מצלמה מקצועית, אבל היא גם לא מתומחרת ככזאת. בעבור התמורה שמקבלים, מחיר של 1,800 ש"ח הוא יותר מסביר. לא הייתי ממליץ לאף אחד לנסות לצלם איתה סרט, אבל את החופשה הבאה שלכם או את יום ההולדת שלכם, היא תוכל לתעד באופן נוח, באיכות סבירה ובמחיר טוב. למשתמש מתחיל ולצלם שאינו מקצוען, מדובר באופציה טובה.

תכונות מפתח:

זום אופטי: 34
זום דיגיטלי: 1,200
גודל חיישן: 1/6 אינץ'
איכות חיישן: 0.8 מגפיקסל
צג: 2.7 אינץ', מסך רחב
פורמט הקלטה: MPEG4, 720x576
זיכרון מובנה: 4 גיגה
כרטיס זיכרון: SDHC, כרגע עד 12 גיגה
חיבורים: USB, קומפוזיט, S-Video
מחיר: כ-1,800 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully