וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון משתדרג והופך עסקי

דידי חנוך

7.3.2008 / 19:09

ההודעה על השלב הבא בהתפתחות האייפון הכילה יותר מהצפוי: לגם נפתח ליישומים חיצוניים, גם מתמודד בשוק העסקי

ידוע כבר זמן מה שאפל עומדת להכריז מתישהו בחודשים הראשונים של השנה על פתיחת האייפון ליישומים של מפתחים חיצוניים. עד כה, כל היישומים החיצוניים שהותקנו על הטלפונים של אפל נעשו רק לאחר פריצת המכשיר וללא אישורה של החברה.

אתמול יצאה אפל בהכרזה הצפויה על הפיכת האייפון לפלטפורמה למפתחים, עם ערכה מלאה של כלים בעבור כל מי שרוצה לפתח יישומים למכשיר המדובר כל כך. עם זאת, אפל עדיין תשמור על בקרה הדוקה על היישומים, ואת אלה ניתן יהיה להתקין - באופן רשמי - רק באמצעות חנות אייטיונז ובאמצעות המכשיר עצמו. אפל תגזור לעצמה קופון על סך 30 אחוז מההכנסות ממכירת היישומים, כשהשאר הולך למפתחים.

עושים עסקים

אבל ההודעה על פתיחת המכשיר אינה סוף הסיפור. אפל גם הודיעה על כך שגרסה 2.0 של התוכנה של האייפון תכלול תמיכה מלאה במיילים עסקיים, עם רשיון ממיקרוסופט לסינכרון המכשיר עם שרתי Exchange. כך מציבה את עצמה אפל בתחרות ישירה עם RIM, יצרנית הבלקברי, ועם המכשירים העסקיים של חברת נוקיה שתומכים ב-Exchange באמצעות שלל תוכנות צד שלישי.

ידיעה עסקית נוספת הקשורה לתחום הפיתוח היא הקמת iFund, קרן הון סיכון שתתמוך בחברות הזנק שיפתחו יישומים לאייפון. בקרן, שהוקמה על ידי חברת היזמיות קליינר פרקינס קולפילד באיירס, ממתינים כרגע 100 מיליון דולרים ליזמים שיצליחו לעניין את החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully