וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה N95 8GB

דידי חנוך

31.3.2008 / 10:28

בגרסתו הקודמת N95, היה מכשיר השנה בשנה שעברה. עכשיו מגיע אחיו שמראה שהבדלים קטנים יכולים לשנות

זאת לא תהיה ביקורת רגילה, מהסיבה הפשוטה ש-N95 8GB הוא לא מכשיר חדש. הוא שדרוג של מכשיר קיים, שאת דעתי עליו תוכלו לקרוא בקישור המצורף. כאן נתמקד בשני דברים: בהבדלים בין גרסת 8GB לבין הגרסה משנה שעברה, ובתשובה לשאלה "למי המכשיר הזה מתאים"?

N95 היה המכשיר לו ציפיתי יותר מכל מכשיר אחר אי פעם. ולמרות שלא היה חף מבעיות, הבחירה בו כמכשיר השנה לשנת 2007 היתה קלה להפליא, וודאי קלה מהבחירה ב-N73 בשנה הקודמת. כי גם עם זמן הסוללה הבעייתי, והאיטיות שפקדה אותו לעתים, מדובר במכשיר שהוא לא פחות ממדהים. הוא הציב רף חדש של יכולות סלולריות, ולא רק בשוק הישראלי כי אם בכלל.

עכשיו מגיע אלינו יורשו, N95 8GB, שמראה יותר מכל שנוקיה היא חברה שלומדת. במידה רבה, 8GB (כפי שנכנה אותו בהמשך הביקורת) הוא תיקון הבאגים הגדול של N95. לכל תלונה שהושמעה בנוגע לקודמו, יש כאן מענה. אין מספיק זיכרון? הכפילו אותו מ-64 מגה ל-128. הסוללה חלשה מדי? החליפו אותה בסוללה חזקה יותר, וזאת מעבר לעדכוני תוכנה שזמינים גם לדגם הקודם ומשפרים אותו בתחום זה. המסך לא גדול מספיק לוידאו? הגדילו אותו בעוד 0.2 אינץ' - הבדל משמעותי יותר מכפי שהוא נשמע. בנוסף, המכשיר החדש שחור ויפה יותר מקודמו.

N95 מצויד בתפריט מולטימדיה חדש, מוצלח במידה משמעותית מהקודם. תפריט המולטימדיה (שהוא עכשיו גם תפריט האינטרנט), הוא תחילת השילוב של Ovi, הזהות האינטרנטית של נוקיה, במכשירים.

וההבדל הגדול ביותר: אחסון פנימי של 8 גיגה לעומת 160 מגה + כרטיס זיכרון בדגם הקודם. זה מביא אותנו גם לחיסרון האחד של ה-8GB לעומת קודמו: אין בו חריץ להרחבת האחסון באמצעות כרטיס זיכרון. לרובנו, זה לא באמת משנה. לטלפון סלולרי שמשמש בעיקר כנגן מוזיקה ומכונת אינטרנט, 8GB הוא נפח אחסון מספק בהחלט.

הכי טוב, אבל לא לכל אחד

N95 הוא מכשיר מדהים, אבל הוא לא מתאים לכל משתמש. משתמשים שרוצים מכשיר לשיחות ו-SMS בלבד, מומלץ להם לחפש מכשיר אחר. כנגן מוזיקה הוא מעולה, אבל יש מכשירים בעלי יכולות מקבילות שעולים פחות ושמחזיקים מעמד זמן רב יותר בין טעינות.

היתרונות שיש ל-N95 - בשתי גרסאותיו - נמצאים בארבעה תחומים: המצלמה, ה-GPS, האינטרנט והיישומים.

המצלמה היא הסלולרית הטובה ביותר בארץ, וכך תישאר עד השקת N82 של נוקיה (מתי באמת?). הפוקוס האוטומטי, חמשת המגפיקסלים, הממשק הטוב - כל אלה יחדיו יוצרים חבילה שאין לה כיום אח ורע בשוק הישראלי. רק המצלמה של LG Viewty מתקרבת, אבל לטעמי התמונות שלה פחות טובות.

ה-GPS המובנה של המכשיר מתקשה להגיע לידי ביטוי בארץ ללא תשלום לחברות הסלולר. ניתן להוריד תוכנת ניווט חינמית, אבל היא לא משתווה בביצועיה לתוכנות המסחריות. אבל בנסיעות לחו"ל ניתן להוריד מפות מראש ולנווט בלי שום בעיה. אבל GPS זה לא רק ניווט. נוקיה בונה פורטפוליו של תוכנות ושירותים סביבו, שרק מתחילים להגיע לידי ביטוי. ניגע בכך בסעיף היישומים.

המכשיר מספק חוויית גלישה סלולרית שאין לה אח ורע במכשירים שמשווקים בארץ. וגם לעומת האייפון יש לו יתרון מכיוון שהוא מספק אינטרנט סלולרי מהיר בכל מקום, בעוד המכשיר של אפל זקוק לאינטרנט אלחוטי. N95 מצויד בקישוריות WiFi, כך שבמקומות בהם היא זמינה, ניתן לגלוש גם ללא עלות, אבל השילוב עם אינטרנט סלולרי דור 3.5 אומר שגלישה סלולרית מהירה זמינה בכל מקום. בשילוב עם המסך הגדול והדפדפן המעולה, הנתונים האלה הופכים את המכשיר למפלצת אינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ישומים

היישומים ראויים למקום משלהם מכיוון שהם מה שקושר את כל היכולות ההנדסיות של המכשיר ליחידה כל כך מוצלחת. בזכות מערכת ההפעלה הפתוחה יחסית, ניתן להתקין למכשיר אינספור יישומים שפותחו על ידי חברות ומפתחים עצמאיים ומספקים לו מגוון יכולות. אני השתמשתי - במקביל - ב-System Seven לדואר בדחיפה, בפרינג למסרים מיידיים, ב-Mobireader לקריאת טקסטים ובדפדפן. והמכשיר רץ בלי בעיה. הורדתי גם את תוכנת Google Maps, שלו היו מפות גוגל נורמליות בישראל היתה מספקת לי מיפוי נוח בכף היד. התקנתי גם תוכנת צילום מסך, שייצרה את צילום המסך של תפריט המולטימדיה שניתן לראות בכתבה.

במכשיר ניתן למצוא את תוכנת Nokia Search, שמאפשרת חיפוש - באמצעות גוגל - באינטרנט וגם במכשיר עצמו, בין אם מדובר בקבצים או באנשי קשר. מנוקיה הורדתי יישום שצפוי להיכלל ב-N78: תגיות גיאוגרפיות לתמונות, יישום שמצרף לתמונות שהמכשיר מצלם את המיקום שלכם בעת הצילום. התוכנה הזאת, בנוסף ל-Nokia Sports Tracker (הגרסה של נוקיה לנייקי+ אייפוד, שעוקבת אחר פעילות הספורט שלכם), היא אחד הצעדים הראשונים בדרך לשימוש מתקדם יותר ב-GPS. בהמשך צפויים עוד יישומים חברתיים שישתמשו במיקום.

לסיכום

למותר לציין כי N95 8GB הוא המכשיר הסלולרי הטוב ביותר שמשווק כיום בישראל. למי שבונה על המכשיר שלו ליותר משיחות ו-SMS, זה בהחלט המכשיר המומלץ ביותר בשוק כרגע.

מחיר בסלקום: 120 ש"ח לחודש (סה"כ 4320). מחיר למדברים במ-100 ש"ח ומעלה: 80 ש"ח לחודש (סה"כ 2880).

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • n95 8gb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully