וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Canon PowerShot S5

בוריס בולטיאנסקי

3.4.2008 / 11:42

S5 היא הפתרון של קנון למשתמשים שלא רוצים מצלמה פשוטה מדי, אבל גם לא ממש מצלמה מקצועית

ה-S5 היא מצלמה מסדרת דמויות ה-SLR של Canon ומהווה פתרון נוח למדי עבור הרוצים להינות ממצלמה איכותית בעלת זום גדול (x12) אך עם זאת לא מעוניינים להשקיע סכום רציני ברכישת מצלמת SLR אמיתית.

מבנה וממשק

המצלמה שוקלת כ-450 גרם, אבל איזון משקל בעייתי גורם להרגשה שהיא כבדה יותר. למרות שלא מדובר במצלמה קופקטית, היא משרה תחושה של מצלמה קטנה למדי ביחס לפונקציות שלה ולהבדיל מן ה-Fuji S8000fd שסיקרנו כאן בשבוע שעבר, היא נוחה לאחיזה גם אם לא התברכתם בידיים גדולות. נקודה ראויה לציון היא התושבת לפלאש חיצוני – דבר שגורם לטשטוש נוסף בין מצלמות דמויות SLR למצלמות DSLR אמיתיות.

המצלמה מכוסה במספר רב של מקשים וגלגלות (3 במספר!), ואף שניתן להתרגל, עשוי לקחת למשתמש זמן להתרגל לפיזור הכפתורים. הדלקת המצלמה מתבצעת באמצעות בורר המאפשר מעבר בין מצב צילום למצב תצוגת התמונות ובמקום כפתורי הזום יש גלגלת המקיפה את כפתור הצילום. אף שניתן לתפעל את המצלמה ביד אחת בלבד, מספר כפתורים ממוקמים בצידה השמאלי של המצלמה, ואפשרויות כמו שינוי מצב הפלאש, מצב מאקרו או מולטי-פוקוס ידרשו מן הצלם להחזיק במצלמה בשתי הידיים.

גודל מסך המצלמה הוא שניים וחצי אינץ', שיפור לעומת ה-S3 שקדמה לה ואשר הסתפקה ב-2" בלבד. עוד פרט חשוב לגבי המסך גלום בעובדה שהוא מסתובב על צירו ומתקפל כלפי חוץ. הדבר נוח למדי ובא לידי ביטוי בעיקר במהלך צילומים מתוך קהל גדול כאשר יש צורך להרים את המצלמה מעל הראש. התפריטים של ב-S5 טקסטואליים ברובם ומספקים מגוון רחב של אפשרויות והתאמות, החלוקה לקטגוריות והניווט בתפריט נוחים ביותר וכמעט שלא ניתן ללכת לאיבוד ביניהם.

בצידה השמאלי של המצלמה ניתן למצוא את הרמקול המאכזב במקצת. מדובר ברמקול מונו בעוד שמעל העדשה ניתן למצוא זוג מיקרופונים המיועדים לצילומי וידאו עם קולות סטריאופוניים. מצידה הימני נמצאות היציאות הסטנדרטיות של ה-USB וחיבור ה-A/V ולצידם כניסה למטען זרם DC של 7.4 וולט. המטען עצמו, למרבה הצער, אינו מסופק בחבילה, אך לבטח ניתן לרכישה בנפרד, מה גם שלא צפוי שיהיה בו שימוש רב בין כה וכה.

אחד החסרונות הבולטים של המצלמה הוא מכסה תא הסוללות (אשר משמש גם כתא לכרטיס הזכרון, בפורמט SD או MMC), הממוקם בחלקה התחתון של ה-S5 ואינו נוח במיוחד לפתיחה או סגירה – בשני המקרים יש להפעיל כוח, ותמיד קיים החשש לשבור משהו. חסרון נוסף הוא החיבור הרופף בין העדשה לכיסוי שלה. מגע מקרי בכיסוי העדשה עלול להפיל אותו – דבר שנוטה לקרות הרבה בעת הכנסת המצלמה לנרתיק והדבר יכול להוביל לשריטות בעדשה.

צילום ואיכות התמונה

המצלמה מתהדרת ב-14 מצבי צילום שונים, כאשר 13 מתוכם, החל ממצב אוטומטי מלא, עד למצב של התאמה והגדרה מלאות לכל אופציות הצילום, ניתנות לבחירה באמצעות הגלגלת הממוקמת בחלקה העליון. רק מצב המאקרו הוגלה לצידה השמאלי של ה-S5 – דבר שלדעתי מצטרף לפספוסים קטנים נוספים הקיימים בה. למשל, הפלאש לא קופץ באופן אוטומטי, ויש להרימו על-מנת לשנות את ההגדרות שלו, דבר הנעשה באמצעות כפתור שאף הוא ממוקם בצידה השמאלי של המצלמה.

מהפעלתה ועד הרגע בו ניתן להתחיל לצלם עוברת פחות משנייה אחת. זמן רב מעט יותר עובר בין תמונה לתמונה במידה ובחרנו להציג את התמונה שהתקבלה. אם נבטל את התצוגה הזו, או נבחר להשתמש במצב "ספורט", נוכל להגיע לקצב צילום מהיר במיוחד של עד כ-2-3 תמונות בשנייה.

שמונת המגה פיקסלים שמרוכזים על חיישן CCD סטנדרטי בגודל 1/2.5", מייצרים תמונות איכותיות למדי כל זמן שלא מגדילים אותן יותר מידי או מצלמים ברגישות שהיא מעל 400 ISO (ה-S5 מאפשרת להגיע להפרדה של החל מ-80 וכלה ב-1600 ISO). הופתעתי לטובה ממנגנון הסרת העיניים האדומות שפועל גם בעת הצילום עצמו אך ניתן להפעיל אותו גם על תמונות שכבר צולמו. מייצב התמונה עושה את עבודתו נאמנה, ואין צורך לייצב את המצלמה באופן מיוחד על-מנת לקבל תמונה חדה ללא שימוש בפלאש. עם זאת, לעיתים קרובות מתקשה המצלמה להתמקד בעצמים במרחק הקטן מ-3 מטרים, והדבר עולה בידה רק לאחר מספר ניסיונות.

ניתן לבחור ב-5 רזולוציות צילום שונות עבור תמונות הסטילס (החל מ-640x480 ועד 3264x2448) וזאת בנוסף לצילום תמונות רחבות ברזולוציה של 3264x1832 פיקסלים. התמונות נשמרות בפורמט JPEG כאשר המצלמה תסובב אותן על המסך במטרה להתאים את התצוגה אל זווית ההסתכלות. בצילום הוידאו אפשר לבחור בין שתי רזולוציות (320x240 או 640x480) כאשר לכל אחת מהן יש שני מצבים הנבדלים במספר פריימים לשנייה ובדחיסת הסרט. איכות הסרטונים המתקבלים רחוק מלהיות גבוהה, אך היא סבירה למדי יחסית למשהו שמופק ממכשיר שאינו ייעודי למטרה זו. מסך הצפייה בסרטים כולל אפשרויות עריכה בסיסיות מובנות שניתן לבצע מבלי להעביר את הקבצים למחשב.

ה-S5 חסכנית בסוללות כל עוד לא עושים שימוש מופרז בפלאש המובנה החזק שלה. בצילומי יום ניתן בקלות לצלם כ-600 תמונות, ואם מבטלים את התצוגה שלאחר הצילום ומשתמשים בעינית, אני מעריך שניתן יהיה אף להגיע לעד 800 תמונות לפני שיגיע הזמן להחליף את הסוללות.

סיכום

Canon PowerShot S5 היא מצלמה בעלת מגוון רחב של אפשרויות צילום, זום גדול וצריכת סוללות לא תובענית. איכות התמונות המתקבלות בה אמורה להספיק למשתמשים שאינם מתכננים להדפיס את התמונות שלהם בתור פוסטרים לאיילון. פיזור הלחצנים מבלבל מעט בהתחלה, אבל הממשק הפנימי, ומהירות התגובה של המצלמה מפצים על כך. נכון לרגע זה, S5 מהווה מדרגה נוחה בין מצלמה פשוטה למצלמה מקצועית והיא בהחלט יכולה להתאים למגוון רחב של משתמשים – החל ממתחילים וכלה בצלמים מקצועיים שלא רוצים לסחוב מצלמת DSLR יקרה לכל מקום.

מחירה באתר של קרט עומד על אזור ה-2200 שקלים, וזהו גם הטווח העליון של התפלגות המחירים שלה. הטווח התחתון של המחיר עומד על כ-1400 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה בקופסה

מדובר במארז סטנדרטי למדי אשר מלבד המצלמה עצמה כולל בין היתר כבל USB סטנדרטי וכבלים לחיבור המצלמה לטלויזיה. המצלמה מגיעה עם דיסק התקנה ושני ספרי הדרכה בעברית. האחד לשימוש ב-S5 והשני לתוכנות שעל הדיסק. כרטיס הזכרון מסוג SD מאכזב כרגיל בנפחו המזערי (32MB בלבד), וכל מה שנותר לי לצפות הוא שהייתם ברי מזל כמוני ומצאתם כרטיס בנפח 1GB בתוך המצלמה עצמה. שמחתי לראות שצורף מתאם USB לכרטיס הזכרון, שחסך לי את השימוש בכבל ה-USB.

דבר שהיו חסר לי באריזה הוא נרתיק תואם. מדובר אחרי הכל במצלמה שלא ניתן להכניס לתוך הכיס, ומן הראוי שתהיה דרך נוחה להסתובב עם המצלמה מלבד להחזיק אותה בידיים כל הזמן.

  • עוד באותו נושא:
  • קנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully