וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לגרפיקאים- מק רויאל

זיו קיטרו

27.4.2008 / 9:51

חושבים שהמק הוא רק לגרפיקאים? זיו קיטרו מתחיל לסקור תחומי יצירה נוספים שעובדים טוב יותר במק

המק מאז ומעולם נתפס ככלי לגרפיקאים ויוצרים באופן כללי. בשבועות האחרונים הצגנו מגוון רחב של כלים ושימושים שהוכיחו, אני מקווה, שהמק הוא הרבה מעבר לזה. מי שעקב אחרי הכתבות עד כה ראה שמדובר במחשב לכל דבר. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שאלפי יוצרים, בכל התחומים, בוחרים במק כדי לעשות את עבודתם: מוסיקאים, סופרים, עיתונאים, גרפיקאים, אנימטורים, מעצבים, צלמים, עורכי וידאו ואחרים מעדיפים את המק על פני כל מחשב אחר. בניגוד לטעות הנפוצה, לא צריכים תקציב של אלפי דולרים כדי להתחיל ולהתעסק בתחומים היצירתיים הללו במק. בכתבות הבאות נציג מגוון רחב של תוכנות במחיר שווה לכל נפש שיאפשר לכל מי שחשקה נפשו להתחיל וליצור לעשות זאת בצורה המהנה ביותר. המקום הטבעי ביותר להתחיל בו הוא תחום הגרפיקה והאנימציה.

לא רק פוטושופ

אין ספק שפוטושופ הוא הכלי מספר אחד לאנשי מקצוע, אבל מה אם אתם סטודנטים, או סתם חובבים שרוצים להתחיל ולהכיר את עולם הגרפיקה והעיצוב? לרוב יש שתי אפשרויות - רכישת חבילת פוטושופ במחיר הלא שפוי שלה או השגת החבילה מאתרים מפוקפקים ברחבי הרשת. כשאני מגיע לחברים, בעיקר כאלו שיש להם בלוגים או חשבון בפליקר ודומיו אני מוצא פעמים רבות שהם משתמשים בפוטושופ לעריכה שלהם. אני מודה שאני מופתע. הם הרי לא עושים הרבה בתחום העריכה. הם מורידים את פוטושופ כי זה מה שהם מכירים והם לא מוכנים לשלם עליו מאחר שהם מודים שהם משתמשים בפרומיל מהיכולות של התוכנה.
אז עולה השאלה, אם אתם לא עושים שימוש בכל מגוון הכלים, למה בכלל לטרוח ולהתקין אותה ולא לחפש אלטרנטיבות שיתאימו לכם יותר?

ניקח לדוגמה את Pixelmator, תוכנת גרפיקה שעוררה תכונה רבה בקרב קהילת המק. כאשר התוכנה צצה לראשונה בבטא סגורה, אנשים השתגעו מהממשק המרהיב שלה ומההבטחה שהתוכנה תעשה שימוש ב -Core Image, היכולת המקינטושית שמאפשרת להפיק את המירב מהכרטיס הגרפי של המחשב בכך שהיא משתמשת שימוש בכרטיס במקום במעבד. כך, היא מאפשרת למחשב להמשיך לבצע פעולות אחרות מבלי להאט אותו.

נוסיף לתכונה הכל כך חשובה הזו את היכולת לפתוח קבצי פוטושופ ולעבוד עליהם (יחד עם כ-100 פורמטים שונים של תמונות), עבודה עם שכבות, כלים שונים לעיבוד התמונה (כמו חידוד, העתקה, מריחה ועוד), יכולת לעבוד עם טקסט (גם בעברית), מברשות וכלים שונים לציור ושרטוט, תמיכה מלאה בעבודה עם לוחות וואקום, גישה מהירה לכל התמונות שיש לכם על המחשב, עשרות אפקטים ואפשרות להוסיף ולייצר עוד אפקטים משלכם, נסגור את הכל בממשק יפיפה ומה שקבלנו היא תוכנה נהדרת לכל גרפיקאי ומעצב מתחיל. המחיר של החבילה הזו הוא 59 דולר בלבד, בערך עשירית מהמחיר של פוטושופ.

Pixelmator אינה התוכנה היחידה שמתאימה למי שרוצה ליצור בתחום הגרפי. תוכנה נוספת בשם Acorn (שעולה כ-10 דולר פחות) מציעה לא פחות כלים, עם כי הממשק שלה נוח פחות, ומיועדת גם לשוק הפרטי והלא מקצועי כל כך. בנוסף, למי שלא רוצה לשלם כלל יש גם את GIMP, תוכנת קוד פתוח שנועדה לעריכה גרפית. התוכנה מתאימה לכל הפלטפורמות ומציעה כמעט כל מה שפוטושופ מציעה זאת למרות שאלו שעומדים מאחוריה חוזרים וטוענים ש-GIMP לא אמורה להתחרות בפוטושופ ואינה "פוטושופ להמונים".

עוד כלים יצירתיים לכל המשפחה

התחום הגרפי לא מתחיל ונגמר בפוטושופ. עשרות מפתחים ובתי תוכנה מייצרים דברים מדהימים למק.

קחו לדוגמה את חברת Plasq שמייצרת את Comic Life כלי לחלונות ולמק אשר מאפשר לכל אחד להכין קומיקס. חבילה שעולה פחות מ-30 דולר, מכילה כל מה שרק צריך: תבניות של עמודים, בלונים שונים, פונטים ועוד. הרעיון במקור היה להפיק מתמונות המשפחה משהו קצת יותר משעשע מאשר אלבום תמונות. אבל התוכנה הפכה לכלי עבור מורים שמעוניינים להעביר חומר בצורה חיה יותר ולמדריכים בתחומים שונים שרוצים לייצר קומיקס במקום חוברת הדרכה. אם אתם יודעים לצייר, תוכלו לנצל את הכלים של Comic Life כדי להפיק את הקומיקס שלכם ולשלוח אותו לבית הדפוס או לרשת.

אם יש לכם ילדים בבית ואתם רוצים לתת להם לצבוע ולצייר אבל מעדיפים לשמור על הקירות והרצפה נקיים מצבעים Plasq יצאה בעבורכם את Doozla. ממשק המשתמש פשוט ונועד לילדים קטנים. יש לכם אפשרות לבחור ציורים מוכנים לצביעה, לקבל קנבס ריק לצייר עליו, לבחור במגוון רקעים ולצייר מעליהם או לעשות שימוש במצלמה המובנת במק כדי לצלם את הילד ולתת לו לצייר על עצמו (חסכוני יותר מלתת לו להרוס את המייקאפ שלכם). בנוסף לכך שהתוכנה תעודד את היצירתיות של הילדים, בחירה של כל כלי וצבע מלווה בחיווי קולי המציין שמו. החיווי אומנם באנגלית אבל, למה לא להתחיל ללמד אותם שפות כבר בגיל צעיר?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אנימציה

לאנימטורים שביניכם מצפה הפתעה נעימה ביותר, למרות שכאן אנחנו קופצים מדרגה במחיר. חברת Toon Boom אחראית לאחת מהתוכנות המוערכות ביותר בשוק האנימציה Toon Boom Studio. בעזרת החבילה הזו יכולים בעלי הכישרון שביניכם לייצר סרטונים קצרים או סרטים באורך מלא (הכל תלוי במשאבים האישיים שלכם) ולהמירם לאחד מהפורמטים המוכרים בשוק, כולל המרה ישירה לפלאש אותו תוכלו להעלות לאתר שלכם ולהציג את היצירות שלכם. חיפוש מהיר ב-youtube יציג לכם עד כמה התוכנה הזו חזקה ומה היא מסוגלת לעשות. יש בה כל מה שאנימטור רק חולם לקבל: ספרייה עצומה של רקעים, חפצים ודמויות מוכנות, שולחן אור, היכולת לפרק דמות להיררכיות של איברים. אפשרות לייצר תנועות אוטומטיות על מנת להקל על עבודת האנימציה, שולחן אור שיעזור לכם להפוך את התנועות של הדמויות לזורמות יותר ואולי הכלי החשוב ביותר - התאמה של תנועות שפתיים לצלילים מה שהופך את הוספת הדיבוב לסרט שלכם לתענוג אמיתי.

המק הוא לא כלי רק לגרפיקאים, אבל אם אתם שואפים להיות גרפיקאים או מחפשים מחשב שיש לו את מגוון הכלים הרחב ביותר בתחום הזה המק הוא בהחלט הבחירה הנכונה עבורכם. יש עוד עשרות תוכנות שעובדות על מניפולציה ברמת הפיקסלים או ברמה הוקטורית, עיבוד של צילומים וקטלוג שלהם, הכנה של ציורים ותמונות לדפוס ועוד. אפילו לא צריך להתאמץ יותר מידי לחפש אותם ומה שהכי חשוב - זה זול וזה נקי מוירוסים.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully