וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון דור 3 מוכרז

אייפון דור 3 מגיע (גם) למצרים וירדן במחיר שמתחיל ב-199 דולרים. ישראל? לא, אנחנו עדיין לא על המפה

שמועות רבות התרוצצו בשבועות האחרונים אודות החידושים עליהם יכריז סטיב ג'ובס – מנכ"ל אפל, בכנס המפתחים העולמי של החברה, בו משתתפים השנה יותר מ-1000 מהנדסים מכל רחבי העולם. אך מעל לכל השמועות ההן, שמועה אחת הייתה הכי דומיננטית – אייפון 2, עם קישוריות לדור השלישי.

באופן לא מפתיע, התבררה השמועה הזו כנכונה ביותר. האייפון החדש מושק כבר היום והוא דור 3. לטענת אפל, יש לו 300 שעות המתנה על הטענת סוללה, 10 שעות דיבור ברשת דור 2 ו-5 שעות דיבור ברשת דור 3. 5-6 שעות גלישה באינטרנט, 7 שעות וידאו או 24 שעות אודיו. מעבר לכך, יש בו גם GPS מובנה ושקע אוזניות רגיל.

האייפון החדש יושק בחודשים הקרובים ב-70 מדינות, כש-22 מהן יקבלו אותו כבר ב-11 ביולי. על פי התמונות שפורסמו, ישראל היא לא אחת מהמדינות האלה. מחירו של המכשיר החדש יעמוד על 199 דולרים לגרסה של 8 גיגהבייט, ועל 299 דולרים ל-16 גיגהבייטים, ותהיה גם גרסה בצבע לבן..

תגובת איידיגיטל, מפיצת אפל בישראל: איידיגיטל ואפל עושות את כל המאמצים לייבא לישראל את האייפון החדש.

לא רק חומרה

גם הנתונים האחרים הנוגעים לאייפון מרשימים. יותר מרבע מיליון משתמשים הורידו את ערכת הפיתוח לאייפון ב-95 הימים בהם היא קיימת, ו-25 אלפים ביקשו להתקבל לתוכנית הפיתוח בתשלום. מאלה, 25,000 התקבלו. הערכה הזו היא חלק מקושחה גרסה 2.0, שתוסיף לטלפון חנות תוכנה ויכולות ניהוליות עסקיות חדשות כמו סנכרון עם שרתי Exchange – דבר האמור להפוך אותו למכשיר שאנשי עסקים ירצו לקנות במקום הבלאקברי הנצחי שלהם ולא בנוסף אליו. יש גם אופיס עם תמיכה בוורד, אקסל ופאוורפוינט, למי שרוצה משרד נייד. ארגונים אף יוכלו לעשות תוכניות רישוי לאייפונים בשביל לאפשר להם, ורק להם, להריץ תוכניות אותן הארגון יוצר בשביל עובדיו. אף אייפון אחר לא יוכל להריץ את התוכנה, לפחות עד שיפרצו אותה.

כיוון שמדובר באירוע מפתחים, הושם דגש גדול מאוד על כלי הפיתוח חדשים והקלות בה ניתן ליצור ממשקים חדשים ולחבר אותם לקוד התכנות. כך, למשל, הודגמה האפשרות לחבר בין ממשק זיהוי המיקום לבין ספר הטלפונים בשביל למצוא אילו מהאנשים הנמצאים אצלכם בספר הטלפונים עם הכתובות שלהם הנם בטווח של 10 מיילים מהמיקום הנוכחי שלכם.

אך לא רק תוכנה עסקית תגיע לאייפון, אלא גם משחקים. אנשי סגה – שיצרו 4 שלבים של Super Monkey Ball בתוך שבועיים בשביל ההדגמה של הממשק בחודש מרץ – עלו לבמה בשביל להראות את התוצר הסופי, משחק עם 110 שלבים שמתחלקים ל-5 עולמות שונים, כולם מותאמים לממשק השליטה של האייפון. המשחק יימכר בכ-10 דולרים כשהחנות של אייפון תעלה לאוויר. ואנשי Pangea – חברה שמפתחת משחקים למק, הציגה שני משחקים שהותאמו מהמק לאייפון, כשהם מספרים שההתאמה לקחה 3 ימים לכל משחק.

גם איביי – זירת המכירות הפומביות המקוונות הגדולה בעולם, הציגה אפליקציה לאייפון, שתאפשר למשתמשים להגיש הצעות ואף לעקוב אחר ההצעות הזוכות במכירות שמעניינות אותם. באופן לא מפתיע, תוצע התוכנה בחינם. תוכנות חינמיות נוספות שהודגמו הן רשת חברתית מבוססת מיקום בשם Loopt, אפליקציית הבלוגינג Typapad ואפילו תוכנה של חברת החדשות AP. אלה יוכלו להשתמש ביכולת חדשה של המכשיר – חיבור קבוע לרשת עם יכולת לקבל הודעות משרתים חיצוניים גם כשהתוכנה הרלוונטית סגורה. כך, למשל, אם מישהו עוקף אתכם במכירה פומבית, תוכלו לקבל הודעה על כך גם אם סגרתם את תוכנת האיביי.

אקסצ'יינג' בלי אקסצ'יינג

אפשרות נוספת שתתווסף, ומיועדת לצרכנים פרטיים, היא שימוש ב-Mobile Me – שירות חדש המאפשר לכם "לדחוף" מידע כמו מיילים, ספרי טלפונים, יומני פגישות ותמונות לאייפון דרך הרשת ולסנכרן הכל בחזרה למעלה דרך Me.com – אתר חדש ידידותי למשתמש. השירות הזה יעלה 99 דולרים בשנה עם 60 ימים חינם, כשבתמורה לזה המשתמש מקבל 20 גיגהבייטים של מקום אחסון. ה-Mobile Me מחליף את ה-.Mac, שעלה אותו דבר, וכל המידע מהשירות הישן יעבור אליו.

בשביל שמפתחים פרטיים לא יחשבו שרק חברות גדולות יכולות ליצור אפליקציות מגניבות, הדגימו אנשי אפל את תוכנת Band אותה יצר איש ביטוח בריטי בשם מארק טרי. מדובר באוסף של כלים מוזיקליים עליהם ניתן לנגן באמצעות ממשק האייפון, כשלאחר מכן אפשר גם לשלב בין כלים בשביל ליצור הקלטה של להקה. כל זה, כאמור, נעשה על ידי בן אדם אחד.

החנות החדשה, שתושק בחודש הבא, תאפשר למפתחים לקבוע את המחיר ולקבל 70 אחוזים מהרווחים. הנקודה הבעייתית מגיעה בתמחור של העדכון הצפוי להוסיף את החנות והיכולות החדשות. בעלי האייפון יוכלו לקבל אותו בחינם בתחילת יולי, ואילו בעלי ה-iPod Touch ייאלצו לשלם כ-10 דולרים – ממש כמו בעדכון הקודם בתחילת השנה. התוכנות בחנות תועברנה למכשירים דרך הרשת הסלולרית אם גודלן לא עולה על 10 מגהבייט, ואם הן גדולות יותר, ניתן יהיה להעבירן דרך Wifi או אייטיונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully