וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה שני גלגלים...

6.7.2008 / 13:51

כשצריך רק אחד? במוחו הקודח של מהנדס צעיר התבשל הרעיון לייצר את חד האופן הממונע הראשון בעולם

כאשר נולד הסגוואי לפני שבע שנים, איש לא ידע איך לאכול את אמצעי התחבורה המשונה. היו ל שני גלגלים זה לצד זה, משטח עליו עומדים ומוט אחיזה והפלא ופלא, כאשר עומדים עליו, לא נופלים. יותר מכך, כאשר ה'רוכב' רוכן לפנים המכשיר המשונה מתקדם קדימה וכאשר זה רוכן לאחור, הוא מאט, עוצר או אף נוסע אחורנית.

היום, המכשיר המשונה נראה לנו כבר הרבה פחות משונה ולאמלא מחירו הגבוה, סביר להניח שלכל אחד מאיתנו היה אחד כזה.

זה בדיוק מה שעבר במוחו הקודח של בן פוס גואלק, קנדי בן 19, רק שהוא סבר שניתן לעשות זאת גם עם גלגל אחד בלבד. וכך, בעזרת כלי עבודה ביתיים בסדנת העבודה של סבו, הוא החל לעבוד ולשדך בין שלדת מתכת, מנוע חשמלי של כיסא גלגלים וג'אירוסקופים, בדומה לסגוואי.

מרעיון לייצור

משסיים הגיע הזמן לעשות את נסיעת הבכורה הראשונה, אך זו נגמרה מהר מהצפוי ואם לא מעט חבלות ושריטות. גואלק החליט לא לוותר ולחבור לטרוור בלקוול מומחה לרובוטיקה מקליפורניה ויחד הם החלו לשפר את מערכת הייצוב של חד האופן הממונע.

יחד הם שכללו את הכלי, בנו שלדה חדשה ואף העניקו לו עיצוב קרבי במיוחד וכעת, הוא אף מוכן לרכיבה. לדברי גואלק, הכלי קל מאוד לשליטה ורכיבה. למעשה, אין לו מתגים מלבד מתג הדלקה וכיבוי. חד האופן הזה מגיב לפעולות גופו של הרוכב - בנטיה לפנים הוא נע קדימה במהירות של עד 24 קמ"ש, בנטיה לאחור הוא מאט או עוצר ובהטיית הגוף הצידה הוא פונה. כעת הכלי מסוגל לנוע במהירות של 24 קמ"ש, מהר יותר מהסגווי וכעת הם שוקדים על מערכת הייציבות שתאפשר נסיעה במהירות של 64 קמ"ש.

כלי התחבורה המשונה משך אליו מתעניינים מכל ענף הרכב והדו-גלגלי, כולל יצרניות האופנועים הגדולות. אולם, גואלק לא ממהר למכור את הרעיון וכעת הוא נמצא במגעים עם חברה סינית לייצורו.

שאלת היום: האם לדעתכם יש עתיד לכלי תחבורה חשמלי שכזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully