וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה E71

דידי חנוך

21.7.2008 / 14:34

הדור החדש של המכשירים העסקיים של נוקיה מגיע לארץ ומציב רף חדש. זהירות, לפניכם סקירה נלהבת

בואו נתחיל עם הגילוי הנאות. הוטסתי ללונדון על חשבון חברת נוקיה לכבוד השקת המכשיר הנסקר כאן היום. שם גם קיבלתי בהשאלה את היחידה שאני סוקר כאן היום. הגילוי הנאות הזה חשוב, כי זאת הולכת להיות ביקורת חיובית מאד. לטעמי, מדובר במכשיר שמעלה את הרף בכל הנוגע למכשירים עסקיים של נוקיה וסלולרים של החברה בכלל. הסקירה הראשונה של המכשיר שהתפרסמה כינתה אותו "המכשיר הטוב ביותר של נוקיה", ובסה"כ אני מוצא את עצמי מסכים עם ההגדרה הזאת.

אז איך הגעתי למסקנה מרחיקת הלכת הזאת? קראו ותדעו.

טלפון

נוקיה E65, שהחברה השיקה בשנה שעברה, הציב רף חדש בכל הנוגע לעיצוב מכשירים עסקיים של החברה שפעם נודעה בזכות המכשירים האמינים אך מכוערים שלה. הוא היה יפה, הוא היה מוצלח, והוא היה אחד ממכשירי השנה שלנו.

אבל המכשירים של החברה בעלי מקלדת מלאה נותרו מכוערים כמו הלילה. E61 היה סוס עבודה, אבל סבל מחולשות בתחום העיצוב ובתחומים אחרים. E90 הוא סוס עבודה, אבל גם הוא מכוער - וכבד במידה בלתי סבירה. באותה מסיבת עיתונאים בה חשפו את המכשיר, דיברו בנוקיה על כך שלקוחות דרשו מהם מכשיר שגם נראה טוב, ושמספק חוויה טובה כטלפון סלולרי בנוסף להיותו משרד נייד. ולמרות שהמטרה הזאת הושגה במידה מוחלטת יותר ב-E66 שלא מגיע לארץ, הרי שגם E71 נראה כמו טלפון. הוא דק - דק יותר מאייפון - ואלמלא המקלדת המלאה היה קל לטעות ולחשוב שלא מדובר במכשיר "עסקי".

המקלדת המלאה כן מקשה על החיוג, אבל הבעיה הזאת נפתרת באופן חלקי תודות לכך שהמכשיר מזהה את המספרים שאתם מקלידים גם כאותיות בשמות של אנשי קשר, כך שניתן פשוט להתחיל להקליד שם, לבחור בו מהרשימה שנפתחת ולחייג.

מחשב

אבל יש לומר את האמת. יותר מכל מכשיר אחר שבדקתי, נוקיה E71 הוא לא טלפון. הוא מחשב זעיר שעושה מספר רב של דברים שטלפוניה היא רק אחד מהם. והמחיר שמשלמים בקלות החיוג משתלם מאד למי שצריך גם את היכולות האחרות שלו.

המקלדת של E71 היא הישג מרשים מאד, בזכות קלות השימוש שלה לעומת המימדים שלה. במכשיר כל כך צר, קשה לבנות מקלדת בה ניתן להשתמש כדי לכתוב טקסטים, אבל העיצוב והמקשים המובלטים אפשרו לי לכתוב כבר כמה טקסטים שהופיעו כאן באתר באמצעות המכשיר הזה. ידיעות נכתבו באוטובוס, כתבות נכתבו במסיבות עיתונאים. את זה לא הצלחתי לעשות במידה כזאת של נוחות גם ב-E90 ומקלדתו הענקית. ואם אפשר לכתוב באמצעותו ידיעות של 350 מילה, הרי שסמסים ומיילים הם נוחים להפליא במכשיר.

ואם כבר דיברתי על מיילים, הרי שגולת הכותרת של הדור הנוכחי של המכשירים העסקיים של נוקיה היא שירותי המייל. הקלות שבה ניתן להפעיל במכשיר כל אחד ממגוון עצום של שירותי מייל היא לא פחות ממפליאה. אם נוסיף לכך את יישום Mail for Exchange שמאפשר סינכרון שוטף עם המייל העסקי, הרי שמדובר בפתרון שמשאיר את המשתמש מחובר באותה המידה כמו הבלאקברי המהולל.

בנוסף, יש לציין את הדפדפן של המכשיר. ציינתי בעבר לטובה את דפדפן מכשירי S60 של נוקיה כטוב ביותר בתחומו פרט לזה של האייפון - המבוסס על אותה הטכנולוגיה. אבל לדפדפן החדש יש יתרון שלא תמצאו באייפון: הוא תומך בפלאש. כך יכולתי לצפות במכשיר במדור 7 בום! כאן בוואלה!TECH.

יתרון מהותי אחד של המכשיר לעומת מחשבים ניידים הוא זמן הסוללה. כחצי מהמכשיר הוא הסוללה הענקית שלו. זמן הסוללה הרשמי שלו הוא 10.5 שעות שיחה ועד 410 שעות המתנה. אני יכול לדווח שבשימוש אינטנסיבי שכולל גלישה – בדור 3.5 ובאמצעות קישוריות ה-WiFi - שיחות, מדיה ועוד, המכשיר לעולם לא מת לפני סוף היום, ושרד גם עמוק לתוך היום הבא. השארת המכשיר פועל ללא שימוש כמעט ולא מרוקנת את הסוללה, כך שאם אתם תקועים ללא מטען וזקוקים למכשיר כשעון מעורר, הוא עדיין יהיה שם בבוקר.

תכונות נוספות

כמכשיר שמיועד לאנשי עסקים, נוקיה לא חסכו כאן גם ביכולות נוספות. נגן המדיה הוא הנגן הסטנדרטי והסביר של החברה, יישום הפודקאסטים עובד מצוין, הקישוריות האלחוטית עם האזניות עבדה לי בלי נפילות, ויישומי לוח השנה והתזכורות משולבים במכשיר היטב. המכשיר מצויד גם ביכולות ניווט באמצעות A-GPS (כלומר, אין לו מקלט GPS אבל הוא יודע לזהות את המיקום באמצעות הרשת הסלולרית) שעובדות מצוין עם יישום המפות של נוקיה בארצות בהן יש מפות – כלומר, לא ישראל. בדגם שבדקתי לא הותקן יישום GPS של המפעילות הישראליות, אבל סביר להניח שבדגמים שיירכשו מהן ניתן יהיה להשתמש בתוכנות שלהן.

המצלמה במכשיר ראויה לציון מיוחד. מבחינת איכות צילום, היא נופלת משמעותית מהמצלמה הנהדרת של N95 – מדובר במצלמת 3.2 מגפיקסל, לא ב-5 של ה-N95 - אבל היא מהירה יותר. הרבה יותר. מהירה כמו המצלמה הממש מהירה של N80. ניתן לקוות שהמהירות הזאת תהפוך לסטנדרט במצלמות של נוקיה, כי היא בהחלט הופכת את המצלמה לכלי שימושי יותר. יישום המצלמה עולה במהירות סבירה ומצלם במהירות שהיא הרבה יותר מסבירה.

בנוסף, יש לציין בתחושות מעורבות את יישום הסוליטייר שמותקן במחשב. מעורבות, מכיוון שמדובר ביישום מצוין מצד אחד, אבל יישום שגזל כבר יותר מדי שעות בחיי בשבועות האחרונים מצד שני.

תכונה אחרונה שאציין היא מחליף המצבים. בנוקיה מבינים שלפעמים אנשים רוצים להתנתק מכל הקישוריות לעולם ולמשרד, ונותנים להם את האופציה באמצעות יישום פשוט שמחליף את "עמוד הבית" של המכשיר בעמוד בית חלופי שאת התוכנות בו ניתן להגדיר. כך ניתן לקבוע שעמוד בית אחד יציג את המיילים מהעבודה, בעוד עמוד בית שני ייתן גישה מהירה לנגן. המיילים ימשיכו להסתנכרן, אבל המכשיר לא יספר לכם את זה אם לא תרצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סיכום

אין לי דרך אחרת לומר את זה: אני אוהב את המכשיר הזה. אוהב אותו ממש. אני חושב שהוא יהיה להיט ענק באירופה, וימכור הרבה יותר מכל מכשיר סלולרי בעל מקלדת מלאה ששווק בישראל. המכשיר צפוי להיות מושק באורנג' השבוע ובסלקום תוך כעשרה ימים. שתי החברות לא מסרו את המחיר בו ישווק, אך יורוקום טוענים שמדובר יהיה במחיר "אטרקטיבי". נחכה ונראה.

אבל בלי קשר למחיר, ובתקווה שמדובר יהיה בסכום סביר, זה המכשיר הטוב ביותר של נוקיה ברגע זה. נקודה.

תכונות מפתח

מקלדת QWERTY מלאה
מצלמה אחורית 3.2 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי ופלאש, וידיאו באיכות QVGA
מצלמה קדמית לשיחות וידיאו
מסך "2.36 בעל 16 מיליון צבעים
רדיו FM
קישוריות BLUETOOTH, WIFI, סלולר 3.5 HSDPA
זיכרון פנימי MB 110 (אפשרות להרחבה עד GB 8)
זמן שיחה עד 10.5 שעות
משקל 127 גרם

עדכון: יש מקלט GPS

בניגוד למה שנכתב, מאשרים ביורוקום שיש במכשיר מקלט GPS.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • e71

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully