וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרום של גוגל

חברת החיפוש תשיק מחר דפדפן בקוד פתוח בשם Chrome, שקורא תיגר על השליטה של מיקרוסופט ופיירפוקס

מעטה חשאיות מוסר בשעה זו מעל פרויקט נוסף של ענקית התוכנה גוגל. בחוברת קומיקס בת 38 עמודים שנשלחה למספר כלי תקשורת, מפורטות התוכניות של דפדפן אינטרנט בקוד פתוח מבית החברה, בעל שם הקוד Chrome. הדפדפן צפוי להיות זמין כבר בזמן הקרוב, אם כי הקישור שמצורף לחוברת לא מפנה כרגע לדף פעיל.

על פי החוברת, הדפדפנים של היום שבויים בתפיסת האינטרנט המיושנת של צפיה בדפים, כשהמשתמש של היום גולש הרבה פעמים לאפליקציות. במקרים כאלה, בהם הדפדפן צריך לדבר עם אלמנטים חיצוניים שעוזרים לו להציג את הדף, מה שיוצר לפעמים צוואר בקבוק. הפתרונות שלהם לבעיה כוללים פתיחת הליך נפרד לכל אפליקציה, מה שמאפשר לא רק להפוך את התהליך למהיר יותר אלא גם למנוע את קריסתו של כל הדפדפן רק בגלל טאב בעייתי אחד. כמו כן, מדברים בגוגל גם על ייעול תהליך תפיסת הזכרון במקרה של פתיחת טאבים רבים (בעיה שמוכרת מאוד למשתמשי פיירפוקס) ועל הצגה של הזכרון אותו טופס כל טאב ותוסף, כך שתוכלו להבין מה בדיוק עושה בעיות. כל אלה הופכים אותו, בעצם, למערכת הפעלה אינטרנטית.

הדפדפן החדש יבוסס על מנוע הצגת האתרים Webkit בו משתמשת גם חברת אפל עבור דפדפן הספארי וחברת נוקיה עבור הדפדפן הסלולרי שלה. כמו כן, הצוות הדני של החברה פיתח מנוע חדש להפעלת יישומי ג'אווה, V8 שמו, שאמור להיות יעיל גם באפליקציות גדולות וכבדות בזכות אופטימיזציה דינאמית לאובייקטים עם מאפיינים דומים וכתיבת קוד דינמית שמתרגמת את הקוד של ג'אווה לקוד מכונה כדי להקל על התמודדות איתו. ה-V8 לא מקושר ישירות לדפדפן החדש, כך שגם דפדפנים אחרים יכולים להשתמש בו.

באשר לממשק המשתמש עצמו, צפוי Chrome לכלול מספר דברים שמוכרים לנו כבר, כמו טאבים (אם כי הם יוצגו מעל התפריטים); עמוד אישי כמו זה של אופרה, בו רואים את הדפים הכי נצפים; שורת כתובת חכמה שגם מציעה לכם תוצאות חיפוש, הן בהתבסס על היסטוריית הגלישה שלכם והן כאלה שמתבססות על תוצאות של גוגל, כמו גם המלצות לדפים פופולאריים בנושא אותו אתם מחפשים. יחד איתם יהיו גם דברים כמו זיהוי של ממשקי חיפוש באתרים ושמירתם כדי שתוכלו לחפש באתרים הנ"ל בקלות; אפשרות לפתוח טאב "סודי" ששום מידע ממנו לא נשמר על המחשב;

מבטיחים אינטרנט בטוח

שיפורי האבטחה של הדפדפן יכללו גם "כליאה" של תהליכי הדפדפן מחוץ לעולם החיצוני של המחשב, תוך מניעת אינטראקציה שלהם עם מערכת ההפעלה עצמה, כך שתוכנות מזיקות לא תוכלנה לגשת למידע ולמחשב שלכם. הדפדפן גם מתעדכן כל הזמן ברשימות של אתרים מזיקים ורוגלות – גם כן מנוע נפרד מהדפדפן, שיופץ באופן חופשי.

Chrome יכלול בתוכו את Google Gears, פרויקט הקוד הפתוח של גוגל שהיה קיים עד כה לדפדפנים אחרים, ומאפשר פיתוח יישומים לא מקוונים בדפדפן, כגון גרסת אופליין של ג'ימייל. כל הדפדן הוא בקוד פתוח, ובגוגל אף הודו לפרויקטים נוספים המבוססים על קוד פתוח - מוזילה ו-Webkit. Webkit, שמשמש כבסיס לדפדפן, הוא גם הבסיס לדפדפנים ספארי, ספארי לאייפון, דפדפן נוקיה S60 והדפדפן של גוגל אנדרואיד.

עדכון: יושק מחר

גוגל הודיעו על הדפדפן בבלוג הרשמי של החברה, בפוסט בו נטען שהקומיקס נשלח "בטעות" מוקדם מהמתוכנן.

בהודעה מאשרים בגוגל את קיומו של הדפדפן, חוזרים על המסרים מהקומיקס, מזהירים שמדובר בבטא, ומוסרים גם מועד השקה: מחר. גרסת הבטא הראשונית מיועדת למחשבי חלונות, אבל בגוגל מבטיחים שהם עובדים קשה גם על גרסאות מק ולינוקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully