וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: אופן אופיס 3.0

דידי חנוך

14.10.2008 / 14:39

החלופה החינמית למיקרוסופט אופיס זוכה לגרסה חדשה. יש אלטרנטיבה לאופיס?

אחרי תקופה ארוכה ללא עדכון אמיתי (לא כולל גרסאות בטא), מגיעה גרסה חדשה של Open Office, המתחרה החינמית בעלת הקוד הפתוח של סאן. אופן אופיס 3.0 כוללת תמיכה מלאה בקבצי אופיס 2007, עובדת באופן זהה בחלונות, מק ולינוקס ומכילה מספר שיפורים קטנים וגדולים.

הגרסה החדשה מכילה שיפורים בכל היישומים השונים, כולל שיפור נדרש מאד בדרך בה היא מבצעת קרופ לתמונות. אבל הרכיבים החשובים ביותר לרוב המשתמשים הם Writer ו-Calc, המתחרים של אופן אופיס לוורד ואקסל.

בבדיקה שערכנו, שתי התוכנות עבדו היטב. הן ייבאו וייצאו היטב מסמכים מאופיס 2003 ו-2007, וגם לא כללו את הבעיות שהיו לעתים לגרסאות קודמות עם יישור לימין. הממשק של אופן אופיס 3.0 דומה מאד לזה של אופיס 2003, ואינטואיטיבי מאד לשימוש למי שרגיל לתוכנות מהדור הקודם של מיקרוסופט.

בעיות מסוימות נותרו גם בגרסה זאת. עדיין לוקח לה זמן רב מדי לעלות, גם לעומת אופיס 2003 ו-2007. וברירת המחדל של התצוגה ב-Writer עדיין כוללת את המסגרת המעצבנת – אם כי קל מאד להעיף אותה ולקבל תצוגה דומה יותר למה שאנו מכירים.

בעיה נוספת למשתמשים מקומיים היא העובדה שעדיין לא יצאה הגרסה העברית לאופן אופיס 3.0. מפתחים מקומיים כבר בנו תוסף לתוכנה שכולל מילון בעברית, כך שניתן לייבא אותו ולקבל בדיקת איות, אבל חלק מהמשתמשים ירצו ודאי לחכות לגרסה עברית מלאה. את התוסף, אגב, לא ניתן להוריד ברגע זה, מכיוון שסאן לא נערכו כיאות לביקוש לאופן אופיס 3.0 והאתר שלהם קרס. כרגע, הדבר היחיד שניתן להוריד מהאתר הוא את התוכנה עצמה.

יש עדיין משתמשי אופיס 2003 רבים שתוהים האם לשדרג לאופיס 2007, עקב המחיר היקר והממשק השונה מאד של סוויטת התוכנות המשרדית של מיקרוסופט. בעבורם, אופן אופיס החדשה מהווה חלופה מעניינת, שלכל הפחות שווה הורדה ובדיקה. למשתמשי מק ולינוקס, מדובר במוצר הטוב ביותר ככל הנראה, ובהחלט שווה הורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully