וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשוואה הענקית

20.10.2008 / 11:32

לאחר ההשוואה הגדולה בין האקס-בוקס 360 לפלייסטיישן 3, אנחנו מכניסים למשוואה גם את ה-Wii של נינטנדו

בסוף השבוע שעבר, השוויתי כאן בין האקס-בוקס 360 לבין הפלייסטיישן 3 כדי לעזור לכם לעמוד על ההבדלים המהותיים בין שתיים מתוך שלוש הקונסולות הביתיות של הדור השביעי. לקונסולה השלישית - ה-Wii של נינטנדו, התייחסתי במספר מילים תוך הבטחה לפרט בהמשך. הסיבה לכך היא לא אי-הצלחה של הווי, וגם לא היותה שולית בקרב הזה - ההפך הוא הנכון. על פי נתוני האתר VGChartz, נכון לעכשיו נמכרו בעולם 33.41 מיליון יחידות ווי, זאת בזמן שהאקס-בוקס הרחק מאחור עם 21.44 מיליון והפלייסטיישן 3 נמצאת במקום השלישי, האחרון, עם 15.9 מיליון יחידות בלבד.

הסיבה לכך שהשמטתי את המכונה המובילה מההשוואה לא נובעת מעצלנותי או מכך שיש לי משהו אישי נגד נינטנדו בכלל ונגד ה-Wii בפרט, אני פשוט לא חושב שהווי נמצאת באותה הקטגוריה כמו שתי מתחרותיה. בזמן שסוני ומיקרוסופט המשיכו את מירוץ החימוש שלהן בכל הקשור למפרט הטכני ולהשגת בלעדיות על כותרים, נינטנדו הלכה לכיוון שונה לגמרי. בדרך היא גם גרמה לכך שאכלתי כובע, לאחר שטענתי כי אין להם סיכוי, במיוחד עם השם המגוחך Wii.

הכיוון השונה עליו אני מדבר הוא הממשק. לא פעם שמעתי מאנשים שלא אוהבים משחקי וידאו כי הם לא מבינים איך אפשר לשבת על הספה עם שלט ביד וללחוץ על כפתורים, זאת בניגוד גמור לדמות המאוד-אקטיבית על המסך. גם בנינטנדו, כנראה, שמעו את אותן הטענות, ויצאו במיזם שאפתני: להביא את המשחקים גם לאנשים שלא מבינים אותם, כדי להפוך את חווית השימוש למשהו הרבה יותר חברתי.

נוע תנוע

הדרך בה הם ניסו, והצליחו, לעשות את זה, היא תכנון ה-Wiimote - השלט של הווי. מה שנראה במבט ראשון כמו שלט של טלוויזיה, מתברר כאחד מבקרי המשחק המעניינים ביותר שנוצרו. בזכות פס חיישנים אותו שמים על הטלוויזיה ומחברים לקונסולה, מצליחה ה-Wii לזהות את המיקום של השלט במרחב. חיישני ההטיה שנמצאים בתוך השלט, מזהים את כיוון התנועה ואת הדרך בה אתם מחזיקים אותו. בפועל, זה אומר שרבים ממשחקי הקונסולה דורשים מכם לא סתם לשבת על הספה ולהזיז כמה אצבעות, אלא לעשות תנועות ידיים (במקרה הפשוט) כדי לשלוט במה שקורה על המסך. זה אמנם נשמע מסובך קמעה, ובהחלט שונה מסוגי הממשק הנפוצים, אבל בפועל התבררה השיטה כמאוד אינטואיטיבית. כדי לעזור בשליטה על משחקים, ציוותו בנינטנדו ל-Wiimote בקר משני בשם הנונצ'אק, שכולל ג'ויסטיק אנלוגי ומצויד גם הוא בחיישני הטייה.

כדי להבהיר לאנשים כמה פשוט וקל להשתמש ב-Wii, נינטנדו יצרו כותר הדגמה בשם Wii Sports - מספר משחקי ספורט קטנים, דוגמת טניס ובאולינג. ההמולה הייתה רבה - אנשים שלא הסתדרו עם פלייסטיישנים למיניהם, ראו פתאום משחקים ממכרים ומגניבים בהם פשוט מאוד לשחק. הורים שראו את ילדיהם משחקים רצו לשחק יחד איתם. זו בדיוק הייתה הכוונה של נינטנדו. כבר בהכרזה של הווי היא הודיעה על כך שגם סבא וסבתא יוכלו לשחק במשחקי ווי עם נכדיהם, והזמן הראה שזה נכון לגמרי.

נינטנדו לא שקטה על שמריה מאז. השנה הושק אביזר חדש בשם Wii Balance Board - משקל דיגיטלי חכם שמצליח להבין את תנועות הגוף שלכם כשאתם עליו. הוא מגיע עם Wii Fit - תוכנת כושר אינטראקטיבית מגניבה. ואם זה לא מספיק, יש גם Wii Music שיושק בקרוב ויאפשר לכם לנגן על כלי נגינה באמצעות הבקר של הווי. שני הדברים האלה נועדו לשפר עוד יותר את האחיזה של החברה בשוק הלא-גיימרים. אך גם אנשים שמשחקי מחשב מעסיקים אותם כל היום לא יהיו מאוכזבים מהספרייה של נינטנדו. יחד עם זיכיונות קלאסיים כמו זלדה ומריו, יש הפעם הרבה יותר תמיכה מחברות משחקים אחרות. מה הפלא, כשהקונסולה נמצאת בכל כך הרבה בתים. חלק מהמשחקים האלה גם מכוון למבוגרים, וכולל הרבה אלימות, אז אי אפשר להגיד שזו מכונה לילדים בלבד.

מעבד זה לחלשים

מבחינה טכנולוגית, ה-Wii נחותה הן בהשוואה לפלייסטיישן 3 והן בהשוואה לאקס-בוקס 360. יש לה מעבד חלש הרבה יותר, אין בה כונן קשיח (יש כונן פלאש בנפח 512 מגהבייט), אין גם מזרים מדיה או חיבורי הפרדה-גבוהה (HD), והצליל במשחקים הוא רק סטריאו. זה אולי גרם לכמה אנשים לצחוק על הקונסולה, אבל חייבים לזכור שקהל היעד שלה הוא לא הגיימרים אלא "כולם". מה עוד, שהכנסת הרכיבים הלא מתוחכמים אפשרה לנינטנדו לקבוע לווי מחיר של 250 דולרים (250 אירו באירופה) - הרבה יותר נמוך מפלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360. עד היום אנחנו מרגישים את ההשפעה של ההחלטה הזו - הביקוש ל-Wii בארצות הברית עדיין עולה על ההיצע, במיוחד כשתקופת חגים מתקרבת, וחנויות רבות עושות רשימות המתנה או מסרבות למכור את המכונה ללא חבילת משחקים.

בכל הקשור לאפשרויות מקוונות, ה-Wii מתמודדת היטב עם התחרות. המערכת המקוונת שלה מאפשרת, למשל, להשאיר את הקונסולה מחוברת לאינטרנט גם כשהיא במצב המתנה. כמו כן, יש כאן גם גרסה של דפדפן אופרה, ערוץ מזג אוויר ושירות ממנו ניתן להוריד משחקי עבר שהופיעו בקונסולות של נינטנדו וסגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אופיום להמונים

הווי של נינטנדו היא קונסולה, ואופיום, להמונים. ההבדלים הרדיקליים בינה לבין שתי המתחרות שלה יגרמו לגיימרים "כבדים" רבים שהתרגלו כבר לאפיק ההתקדמות של הפלייסטיישן והאקס-בוקס לא להבין מה נפל עליהם. לא הייתי ממליץ לקנות אותה בלי לשחק קודם בבית של אחד החברים, או בחנות המשחקים הקרובה לביתכם, כדי להבין אם הסגנון שלה מתאים לכם. אם כן, תשמחו לדעת שאפשר להשיג את הקונסולה במחיר של כ-2000 ש"ח בישראל, ובמחיר של 250 דולר בארה"ב/250 אירו באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • ווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully