וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Flash Player 10

דידי חנוך

21.10.2008 / 3:54

הגרסה החדשה של פלאש יצאה מבטא. האם הגיע הזמן לעדכן? במילה אחת: כן. למילים נוספות, תאלצו להיכנס

פלאש, הטכנולוגיה שאפשרה פעם בעיקר אנימציות, ולאחר מכן אפשרה לבוני אתרים לבנות אתרים בלתי שמישים, הפכה כיום לחלק בלתי נפרד מעמוד השדרה של הרשת. רוב הוידאו שנצפה ברשת נצפה באמצעות נגני פלאש - רובו בנגן הפלאש של יוטיוב - וקשה לראות את הרשת בלעדיו.

אבל למרות איכויותיו המשתפרות, פלאש עדיין סובל היסטורית מבאגים. שניים מהמשמעותיים ביותר מופיעים בעיקר - אבל לא רק - בפיירפוקס וכרום, והם באג "הוידאו מפסיק אחרי 2 שניות" ובאג "לא שומעים כלום". אמנם ניתן לפתור את שניהם על ידי הרצת CCleaner, אבל תוכנה שצריך לנקות מדי כמה שבועות כדי שתעבוד ברמה הבסיסית ביותר שלה היא תוכנה בעייתית.

אם ניתן להאמין לאדובי - ואנחנו בהחלט מקווים שניתן - הרי שהבאגים האלה תוקנו בגרסה הסופית של פלאש 10. וזאת סיבה משמעותית אחת להוריד תוסף לדפדפן שכרגע לא באמת משנה שום דבר ברמה המעשית שלנו כמשתמשים. ככל שמפתחים ישתמשו בגרסה החדשה, ויוציאו תכנים שיעבדו רק בה - ואנחנו מניחים שיעברו כמה שבועות או חודשים עד שתתקלו בתכנים שלא יעבדו עם גרסה קודמת של פלאש - יהפכו השינויים שהגרסה החדשה מביאה איתם למשמעותיים ביותר בעבור הגולשים באשר הם.

ומה הם השינויים האלה? אפקטים תלת מימדיים, פילטרים וציור משופר, שיפור בתמיכה בטקסט, האצה באמצעות חומרה, שיפור בהזרמת וידאו, וערכה למפתחים שאמורה להקל יצירת יישומי הורדה והעלאה של תכני מדיה בפלאש עבור משתמשים. הסעיף האחרון מספק לפלאש 10 תמיכה מסוימת בשיתוף קבצי מדיה, וגם עשוי לאפשר למפתחים בגודל בינוני לפעול ללא טכנולוגיות העברת תכנים מחברות כמו Akamai, מה שעשוי להפוך הזרמת תכנים לזולה יותר עבור מפתחים.

אבל כל הדברים האלה לא ממש חשובים לאור העובדה שזאת הגרסה החדשה של פלאש, היא עובדת טוב, ואתם צריכים להוריד אותה. היא, כמובן, חינמית.

  • עוד באותו נושא:
  • אדובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully