וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אבולוציה, זה?

Pro Evolution Soccer 2009 לא מצליח להתרומם, אפילו עם זיכיון של ליגת האלופות, וחוזר למעמד האנדרדוג

קשה להתייחס לסדרת משחקי פרו אבולושן באופן לא השוואתי. זה אמנם לא בלתי אפשרי, ובאיזשהו מקום גם הדבר הנכון לעשות, אבל ההשוואה עם פיפ"א היא זו שגרמה במשך הרבה מאוד שנים להסדרה הזו להיראות טוב. במקום עוד משחק כדורגל, כזה שאפילו לא כולל חלק גדול מהזיכיונות החשובים, קיבלנו את המתחרה הקטן והחזק של הסדרה הגדולה והמנוונת מבית EA. אבל בשנה שעברה, השתנו הרוחות - בזמן שפיפ"א התקדמה והציגה מוצר ראוי לדור החדש של הקונסולות, פרו אבולושן נשארה הרחק מאחור עם משחקיות בעייתית, אנימציה דלה וחידושים מינוריים בלבד.

שנה עברה, וקונאמי - יצרנית PES, הייתה אמורה להגיע לשדה הקרב הסתוי כשהיא התגברה על הבעיות, זאת במטרה לשמור על המעמד. האם היא עשתה זאת? לא, לא באמת. כבר עכשיו אני יכול להגיד לכם שפיפ"א 09 הוא משחק חדשני יותר, טוב יותר ומעניין יותר מפרו אבולושן 2009. הסיבות לכך בתוך הביקורת, ואני מציע לכל מי שכרגע רוצה לשפוך תרעלה לאוזני לקרוא ולהבין למה אני חושב ככה.

המגרש לא עבר השתלת דשא, גם הקריינים לא

כפי שאמרתי גם בביקורת על פיפ"א, אני לא משתייך למחנה של מכורים למשחקי כדורגל. שיחקתי בשתי הסדרות המדוברות לא מעט לאורך השנים, בייחוד כשהגיע הזמן לבקר את משחקיהן, ואז עברתי הלאה למשחק הבא בלי להניד עפעף ולהסתכל אחורה בכמיהה לעוד 10 דקות עם הכדור. דבר אחד שהפתיע אותי מאוד בפיפ"א האחרון הייתה התנועה - האנימציות החלקות והאפשרות לנוע בצורה טבעית. לאחר העושר הטכנולוגי ההוא, PES נראה כמו שריד מתקופות אפלות - הוא אמנם לא נתקע על הפלייסטיישן 3 כפי שעשע קודמו, אבל הגרפיקה עדיין לא מתאימה לקונסולה של הדור השביעי, כמו גם התנועה.

הנחיתות הגרפית הזו אמנם תראה שולית לחלק מהשחקנים, שיגידו כי להם אכפת לא מהגרפיקה אלא מהמשחקיות, תנועת השחקנים היא בעיה רצינית. דמויות בפרו אבולושן עדיין מסוגלות לרוץ רק באחד מתוך 8 כיוונים. הדבר משפיע על מהלך המשחק כולו, ומכתיב לכם תנועה לא ריאליסטית ולא מאוד חלקה על המגרש. אם אתם מכירים את משחקי הסדרה ושולטים בהם, זו לא תהיה בעיה, אבל כמישהו שכותב לא רק למכורי PES, אלא גם לאנשים שמתלבטים בינו לבין פיפ"א, אני חייב לציין את זה כחסרון בולט.

מה שכן שופר מהמשחק הקודם היא תנועת הכדור ואינטליגנציה מלאכותית של השחקנים. הכדור במשחק הזה מרגיש בערך כמו שכדור צריך להרגיש, עם משקל נכון ותנועה סבירה, מה שמקל מאוד על מהלכים שכוללים יותר מריצה ובעיטה לשער. גם האינטליגנציה של השחקנים, כאמור, שופרה, עם התקפות יותר נבונות ושמירה יותר דינאמית על האגפים, מה שהופך את הטריק הישן של הבקעת עשרות שערים באותה הטקטיקה לבלתי אפשרי.

לפני שנעזוב את מגרש המשחקים עצמו, אני חייב לציין לרעה את הצלילים במשחק. זה מתחיל בצליל המבאס של הכדור, שנשמע יותר כמו מגירת עץ שנופלת על גומי מתוח, וממשיך עם הקריינות הבאמת (אבל באמת באמת) מזעזעת. עזבו את הבדיחות הלא מצחיקות ואת דלות הביטויים שחוזרים על עצמם, יש גם טעויות השהייה מביכות שגורמות לשדרנים לדבר על דברים שקרו מזמן או רק כמעט-קרו.

יש ליגה, יש אלופות

בכל הקשור למצבי משחק, החידוש הגדול הוא הרישיון של ליגת האלופות אותו קיבלו אנשי קונאמי יחד עם הפתיח המוזיקלי, השידורים החוזרים של מהלכים גדולים ואפשרות להשתמש ב-13 מתוך הקבוצות של התחרות. כל השאר, כרגיל, כוללות שמות מזוייפים ומשעשעים. בכלל, בתחום הרישיונות, שתי הליגות המלאות היחידות כאן הן הצרפתית וההולנדית. הליגה האנגלית, האיטלקית והספרדית קיימות רק באופן חלקי.

מצבים אחרים, כמו Master League המצויין, נשארו כמעט כמו שהם, כשהפעם יש אפשרות לשחק כשחקן אחד. התוספת הכי בולטת, חוץ מליגת האלופות, מתקשרת ליכולת הזו והיא מצב Become a Legend - שדומה ל-Be a Pro של פיפ"א ומאפשר לכם לנהל קריירה של שחקן אחד. הבעיה עם המצב הזה היא שיש לנו את פיפ"א להשוואה, וגרסת PES נחותה בהרבה. אין כאן תגמולים על מיקום מדוייק על המגרש או על ביצוע דברים, מה שמוציא חלק גדול מהכיף.

סיכום

מאכזב שבשנה שהייתה לקונאמי היא לא הצליחה להרים מחדש את סדרת משחקי הכדורגל שלה. כי אחרי הכל, Pro Evolution Soccer 2009, מציג מעט מאוד אבולוציה, אינו משחק מצויין כמו רבים מקודמיו. PES 2009 לא הותאם כראוי לדור השביעי של הקונסולות, ולא מציג שינויים גדולים מספיק במשחקיות. עקב כך, ובצער רב, אני יכול להמליץ עליו רק לחובבי הסדרה הקשים, שלא יכולים לראות עצמם עוברים למתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully