וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההכרזות ממקוורלד

דניס ויטצ'בסקי מדווח ישירות מהארוע של אפל בסן פרנסיסקו: מקבוק פרו חדש עם 8 שעות סוללה ן-iTunes בלי נז"ק

חברת אפל קיימה היום את הנאום הכנראה-אחרון במסגרת כנס ה-Macworld, המתקיים מדי שנה בסן פרנסיסקו. החברה כבר הודיעה כי בשנה הבאה לא תשתתף במקוורלד – זאת כנראה כחלק מאסטרטגיה כללית של מעבר למסיבות עיתונאים תקופתיות בזמן ובמקום אותו החברה תבחר.

כשלפני מספר שבועות נודע כי מי שיעביר את הנאום יהיה לא סטיב ג'ובס – מנכ"ל אפל והאיש שהכי מזוהה עם החברה, אלא פיל שילר – סמנכ"ל שיווק מוצרים, החלו להתרוצץ שמועות אודות בריאותו המתדרדרת של ג'ובס ורצונו להעביר את השרביט בחברה לאנשים אחרים, שנגמרו בהודעה על חוסר-איזון הורמונלי.

הסדר המופתי שמאפיין תורים בארה"ב לא ממש תקף לגבי מה שהלך כשנפתחה הדלת לאולם הענקי של בניין ה-Moscone West. אגב, היפנים שוב התבררו כאנשים שמאוד אוהבים לדחוף אחרים בדרכם אל היעד, משום מה. כמו כן, עד מהרה התברר לי כי אני אחד האנשים היחידים באולים עם מחשב נייד שאינו מתוצרת אפל.

חושך, מוזיקה מפסיקה, מחיאות כפיים. פיל שילר עולה על הבמה ומתחיל להתלהב מהחברה בה עובד ומהחנויות שהיא פותחת ברחבי העולם. ישראל לא חלק מהמצגת, זאת כי החנות שנפתחה אצלנו היא לא חנות של אפל, אלא של iDigital.

3.4 מיליון לקוחות בחנויות של אפל ברחבי העולם בשנה, שבאים כי הם רוצים לגעת במוצרים כמו אייפון, אייפוד ומק. 9.7 מיליון מחשבי מק נמכרו בשנה האחרונה, אגב.

סוללה של 8 שעות

ידיעת החומרה של האירוע היא הוספת מחשב נייד חדש לסדרת המקבוקים, אם כי "נייד" היא אולי מלה מוגזמת. מדובר במקבוק פרו עם מסך בגודל 17 אינץ'. משקלו הוא כ-3 קילו, הרזולוציה של המסך היא 1900x1200 וב-50 דולר ניתן להפוך אותו מבוהק למט. כמו כן, יש למחשב הזה את כל החידושים של סדרת המקבוקים האחרונה כמו גוף אחיד.

לדברי פיל שילר, אחד האתגרים הגדול ביותר שלהם היה לייצר סוללה טובה. ואכן, הסוללה החדשה יכולה להספיק ל-8 (!) שעות, מה שהופך את העובדה כי לא ניתן להחליף אותה בלי לפתוח את המחשב להרבה פחות בעייתית. כמו כן, אפשר להטעין אותה 1000 פעמים בלי לאבד מאורך החיים. מחירו של המחשב הוא 2799$.

תמונות, ווידאו, מוזיקה

כמו כן דיברו בנאום על iLife 09 – גרסה חדשה של חבילת התוכנות המגיעה עם מערכת ההפעלה של מק. בין החידושים בתוכנת ארכיון הצילומים iPhoto יש מנגנון זיהוי פנים וסידור תמונות על פי האנשים המופיעים בהן, זאת אחרי שתייגתם פנים פעם אחת; מערכת חדשה לסידור תמונות על פי נתונים גיאוגרפיים שנמצאים בתמונות שצולמו עם מצלמות תומכות (כמו זו של האייפון) והצגתם על ממשק של גוגל מפות; תמיכה בפייסבוק ופליקר הכולל סנכרון שמות שתויגו בתמונות בפייסבוק לתוך ה-iPhoto; אפקטים חדשים ומגניבים; וסנכרון מצגות לאייפון ואייפוד טאצ'.

תוכנת עריכת הסרטים iMovie, אותה הדגים רנדי יובילוס, המהנדס הראשי של התוכנה, כוללת ממשק עריכה חדש שנועד לאפשר לכם לערוך סרטים בלי להסתבך. כמו כן, יש בו ערכות דינמיות מוכנות מראש בהן אתם יכולים להכניס את הסרטים. מעבר לכך, יש כאן גם מייצב תמונה מבוסס תוכנה.

GarageBand 09 – תוכנת המוזיקה של המק, כוללת עכשיו שיעורים ללימוד נגינה בכלים כמו גיטרה ופסנתר. השיעורים כוללים הדגמות אינטראקטיביות יחד עם סרטונים בהפרדה גבוהה. 9 שיעורי גיטרה ו-9 שיעורי פסנתר חינמיים באים עם התוכנה. כמו כן, יש בתוכנה גם שיעורי אמן בהם מוזיקאים מוכרים - ביניהם סטינג, ג'ון פוגרטי, שרה מקלקלן ונורה ג'ונס - מלמדים אתכם לנגן את השירים שלהם ומספרים קצת על השיר. שיעורים בסיסיים אמנם ניתנים בחינם, אבל את השיעורים המתקדמים ושיעורי אמן תצטרכו לקנות במחיר של 4.99$ לשיעור.

ערכת התוכנות מגיעה חינם עם מחשבי מק חדשים, ושדרוג עולה 79$ למחשב אחד או 99$ דולרים לערכה משפחתית שיכולה לעדכן 5 מחשבים.

תוכנות לעבודה. גם ברשת

גם חבילת iWork מתקדמת. הדגש בכלי המצגות Keynote הוא על אנימציות ואפקטים חדשים שמאפשרים מעבר יפה יותר בין אובייקטים של תמונות טקסט וגרפים, כמו גם על ערכות נושא חדשות. מעכשיו ניתן גם לשלוט על המצגות אותן אתם מציגים על מק באמצעות אפליקציה של אייפון, שגם מאפשרת לכם לראות על המכשיר את מה שאתם תראו על המסך. האפליקציה עולה 99 סנט בחנות התוכנות של אפל.

מעבד התמלילים של אפל – Pages, כולל עכשיו מצב תצוגה של מסך מלא כדי שחלונות אחרים לא יסיחו את דעתכם וכלים לסידור ועריכת טקסטים, כמו גם ערכות נושא למסגור הטקסטים שלכם.

תוכנת ה-Numbers לעבודה עם גליונות התעדכנה גם היא באפשרות ליצור קטגוריות של טבלאות, 250 פונקציות חדשות שכוללות גם הסברים אודותן, זאת ליצירת נוסחאות בקלות. יש גם אפשרויות חדשות של יצירת גרפים ושל קישור גרפים ותבניות חדשות.

שירות חדש שמתחבר לחבילת התוכנות, אשר יושק בקרוב בגרסת בטא, הוא iwork.com, שמאפשר להעלות מסמכים לרשת ולשתף אותם עם אחרים, אשר גם כולל השארת תגובות למסמכים ועדכוני מייל על שינויים ועריכה. לדבריו של פיל שילר, זוהי התחלה של שירות. ההתחלה הזו היא חינמית, אבל בסופו של דבר השירות יעלה כסף.

iWork 09 ניתן לרכישה החל ממחר במחיר של 49$ לרוכשי מחשבים חדשים, 79$ ברכישה רגילה ו-99$ בגרסה של מספר רשיונות למשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ועוד דבר אחד: iTunes בלי נז"ק

6 מיליארד שירים נרכשו באייטיונס, זאת על ידי 75,000,000 משתמשים רשומים שהכניסו את פרטי כרטיס האשראי שלהם. ב-2009 משתנים המחירים של שירים. אם עד עכשיו הם עלו 0.99$, עכשיו תהיינה 3 רמות מחיר – 0.69$, 0.99$ ו-1.29$.

כמו כן, החל מהיום תמכור אייטיונס 8 מיליון שירים בלי מערכות נז"ק – ניהול זכויות קניין (DRM), ועד סוף הרבעון הנוכחי גם 2 מיליון השירים הנותרים יעברו למערכת ה-iTunes Plus שמאפשרת קניית שירים אלה. זה אומר שמעכשיו ניתן יהיה להמיר כל שיר שנרכש באייטיונז לכל נגן.

נוסף על כך, החנות של אייטיונס מעכשיו תומכת גם ברשתות 3G על גבי מכשירי אייפון, כך שתוכלו לגשת אליה מכל מקום בו יש לכם קליטה, לקנות שירים ואז לסנכרן אותן בחזרה למחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully