וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חסמה את הרשת

דידי חנוך

31.1.2009 / 17:25

תקלה במנגנון סינון האתרים של גוגל הזהירה שכל האתרים בעולם מסוכנים. עדכון: נמצאה הסיבה לתקלה

תקלה במנוע החיפוש גוגל היום חסמה את כל תוצאות החיפוש בטענה ש"האתר עשוי להזיק למחשב שלך". התקלה הופיעה לראשונה היום באתר google.com, ודווחה לראשונה על ידי משתמשים באתר המיקרובלוגינג טוויטר.

התקלה נפתרה בגוגל העולמי, ומספר דקות לאחר מכן גם בחיפוש גוגל הישראלי, google.co.il.

מנגנון הסינון של גוגל מסתמך על רשימה של גוגל ומוזילה, ואמור להגן על גולשים מפני גלישה לאתרים מסוכנים. אותו המנגנון מותקן גם בדפדפנים כרום ופיירפוקס, אם כי הדפדפנים לא דיווחו על סכנות פיקטיביות היום.

עדכון:(21:06): הסיבה - טעות אנוש

סמנכ"ל החיפוש של גוגל, מריסה מאייר, הסבירה את התקלה בהודעה בבלוג הרשמי של החברה. לדברי מאייר, התקלה קרתה בין 6:30 ו-7:25 לפי שעון ארצות הברית (כלומר, בין 16:30 ו-17:25 שעון ישראל). ההסבר לתקלה הוא "טעות אנוש".

גוגל מנהלת רשימת אתרים לחסימה, שאת הקריטריונים שלה היא קובעת בעזרת ארגון ללא מטרת רווח בשם StopBadware.org, שאף מספק לבעלי אתרים כלים להסרת אתריהם מהרשימה.

היום בבוקר עדכנו בגוגל את הרשימה. התו "/", שהופיע בסוף אחת הכתובות לחסימה, הוכנס בטעות לקובץ כערך אינדיווידואלי, וכך חסם את כל האתרים.

מכיוון שהעדכונים לרשימת החסימות מתבצעים בהדרגה, גם התקלה וגם הפתרון הופיעו באופן מדורג, כך שהחסימה החלה להופיע בין 6:27 ו-6:40 בבוקר והחלה להיעלם בין 7:10 ו-7:25.

גם בעדכון על התקלה נפלה טעות אנוש. בהודעתה המקורית, טענה מאייר שגוגל מקבלת את רשימת האתרים לחסום מ-stopbadware.org, ושהארגון הוא זה שבודק כל אתר. במציאות, StopBadware שולחים לגוגל רשימה של אתרים שנחסמו, ושזקוקים לבדיקה מחדש.

רק לאחר ש-StopBadware הגיבו בתמיהה לטענה - לאחר שאתרם הותקף והם הוצפו בתגובות שליליות - תיקנה מאייר את הודעתה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully