וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים מנתקים

דידי חנוך

12.5.2009 / 20:20

הפרלמנט הצרפתי העביר בנסיון שני את חוק ניתוק משתפי קבצים מהרשת, ונראה כעומד בפני עימות עם האיחוד האירופי

הפרלמנט הצרפתי העביר היום את חוק "היצירה והאינטרנט", המאפשר לנתק משתפי קבצים לא חוקיים לאחר שייתפסו בהפרה שלוש פעמים. החוק, שזכה לכינוי "חוק שלוש הפסילות", יוצר גוף בשם HADOPI, שתפקידו לשמש כסוכנות לא שיפוטית שתתווך בין חברות המדיה לספקיות האינטרנט. לפי ההליך הקבוע בחוק, לאחר ש"ייתפסו" משתפי קבצים שלוש פעמים, הם ינותקו מהרשת. אין בחוק נטל הוכחה בפני בית משפט שבוצעה הפרה כלשהי.

נסיון קודם להעביר את החוק כשל לאחר התגייסות של המפלגה הסוציאליסטית בצרפת, אך כעת עבר ברוב של 296 תומכים כנגד 233 מתנגדים. זוהי הפעם הראשונה שחברות המדיה מצליחות לדחוף חוק מסוג זה, לאחר נסיונות רבים ברחבי העולם, וחוק דומה שעבר והוקפא בניו זילנד.

צרפת עומדת כיום בפני עימות מול הפרלמנט האירופאי. החוק האירופאי תובע התערבות של בית משפט לפני ניתוק מהאינטרנט, ורק בשבוע שעבר הגדיר את החיבור לאינטרנט כזכות בסיסית שאין לשלול ללא פסיקה משפטית. נסיון להסיר את הדרישה שהוכנס לחוק תקשורת אירופאי חדש הובס כאשר 88 אחוז מהנציגים הצביעו נגדו.

החוק הצרפתי זוכה לתמיכה נמרצת של נשיא צרפת סרקוזי, שדחף את העברתו במרץ. אבל צרפת לא יכולה ליישמו כעת ללא שינוי בחוק האירופאי. נראה שלאחר שלובי חברות המדיה הצליח לטרפד או לאיים על הסכמי סחר שונים בין ארצות הברית למדינות באירופה ובאסיה, כעת הוא מציב את צרפת בעמדה בעייתית שבה חוק מדינה חדש עומד בסתירה ישירה להחלטת הפרלמנט האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully