וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ממשלת ישראל תצנזר לכם את האינטרנט?

פנחס וולף

11.7.2009 / 21:58

השר הממונה על הקשר עם הציבור מיכאל איתן מתנגד לחוק הצנזורה שיעלה מחר לדיון בוועדת השרים לחקיקה. "הדרך הנכונה לפעולה הינה דרך חינוך והשכלה"

הצעת חוק הצנזורה על אתרי אינטרנט שיזם בכנסת שעברה חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס) יעלה מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. כבזמן העלאת הצעת החוק, היא נתקלת גם עתה בהתנגדות עזה.

השר הממונה על הקשר עם הציבור מיכאל איתן, החבר בוועדה, תקף היום בחריפות את הצעת החוק ואמר כי "ממשלת הליכוד חייבת להוכיח כי בניגוד לקדימה המצנזרת, אנחנו ניצבים עם הפנים לקידמה". לדברי איתן, "אנו חייבים להתייצב בשורה אחת עם מדינות המערב המטפלות בסכנות הנשקפות מהרשת בדרך של חינוך והעצמה ולא בדרך דורסנית של צנזורה, הנהוגה במדינות כגון איראן, צפון קוריאה וסין.

השר איתן קרא לעידוד הורים להפעלת אמצעי סינון וביקורת באופן עצמאי ולהקניית הרגלי גלישה בטוחים לילדיהם. לדבריו, "הדרך הנכונה לפעולה הינה דרך חינוך והשכלה ולא דרך צנזורה גורפת ודורסנית. הצעת החוק תייקר את האינטרנט ותפגע בפרטיותו של האזרח ועלינו לפעול נגדה".

על פי הצעת החוק יחוייבו ספקיות האינטרנט להציע למנוייהן במועד החיבור שירות של סינון אתרים בלתי הולמים, ללא תשלום. ההתנתקות מהשירות תתבצע באמצעות הגשת הודעה בכתב לספק השירות. "אתרים בלתי הולמים" מוגדרים בהצעה כאתרים המציגים יחסי מין שיש בהם אלימות, התעללות, ביזוי, השפלה או ניצול, יחסי מין עם קטין או עם אדם המתחזה לקטין, והצגת אדם או איבר כחפץ זמין לשימוש מיני. אחד הסעיפים מעוררי המחלוקת בחוק קובע כי שר התקשורת יהיה רשאי לשנות את הקריטריונים, על פיהם יקבעו האתרים המיועדים לסינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully