וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Paint.Net

דידי חנוך

13.10.2009 / 12:40

לגרפיקאים היא כנראה לא מספיקה, אבל לכל השאר, מדובר בתחליף חינמי ראוי בהחלט לפוטושופ

כבר שנים שאנחנו מחפשים תחליף ראוי לפוטושופ. זאת אחת התוכנות היקרות ביותר שיש בשוק - ולכן, למרבה הצער, גם אחת התוכנות המורדות ביותר באתרים פירטיים. אפילו גרסת הלייט שלה, Elements, עולה 100 דולרים. ולא מספקת תחליף אמיתי, אלא אם אתם רוצים לעשות את מה שפיקאסה נותנת לכם בחינם.

אנחנו מורידים כל גרסה חדשה של Gimp, תוכנת הגרפיקה החינמית, אשר מבוססת על קוד הפתוח, ומתאכזבים בכל פעם מחדש. לגימפ יש את רוב היכולות של פוטושופ, אבל הממשק שלה נוראי. נסיון אחר נסיון להשתמש בה הסתיים בהסרתה בכעס. לצרכים מסוימים, מצאנו מזור ב-Picnik, שירות עריכת התמונות המקוון עליו המלצנו לפני קרוב לשנתיים. אבל עדיין לא מדובר בפתרון מלא. לא מצאנו את עצמנו עוברים אליה לשימוש מסיבי.

כל ההקדמה הזאת באה כדי להסביר למה אנחנו כל כך מתלהבים כרגע מגרסת הבטא של Paint.Net 3.5. פיינט.נט היא תוכנה חינמית ותיקה, שגם אותה בדקנו בעבר. הגרסה החדשה חוצה את הקו מ"לא טוב מספיק" ל"טוב מספיק בהחלט". בתוכנה שקובץ ההורדה שלה שוקל פחות מ-5 מגה - לעומת מאות המגה של פוטושופ בגרסתה הנוכחית - אתם מקבלים את כל כלי העריכה הבסיסיים, כולל כלי חיתוך נוחים, פילטרים, אפקטים וכל שאר הכלים המוכרים.

הסיבה המרכזית שאנחנו לא ממליצים עליה לגרפיקאים היא שאנחנו לא גרפיקאים בעצמנו. השימוש שאנו עושים בתוכנת גרפיקה הוא די בסיסי. קצת חיתוכים, קצת תיקונים. מדי פעם אנחנו עושים יותר, אבל השימוש שלנו הוא זה של משתמשי מצלמות דיגיטליות ואנשים שמעלים תוכן לאינטרנט. אלה הצרכים להם Paint.Net עונה היטב, ואלה בדיוק הצרכים בעבורם משתמשים רבים קונים או מורידים פירטית את פוטושופ.

כאמור, Paint.Net 3.5 היא הורדה חינמית. אנחנו ממליצים לכם לנסות אותה. שימו לב שהגרסה שתורידו כעת היא בטא 2 של התוכנה, ושיהיה צורך לשדרג אותה בשבועות הקרובים כאשר תצא גרסה חדשה. אחרת היא תפסיק לעבוד. גם הגרסאות הבאות, וגם הגרסה הסופית, יהיו חינמיות. וכאמור, מדובר בהורדה של פחות מ-5 מגה.

  • עוד באותו נושא:
  • paint.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully