וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון שונה לגמרי

בכירי חברת Else (לשעבר אמבלייז מובייל) הראו לנו את הטלפון החדש שלהם, First Else, שהוכרז השבוע

מערכת וואלה!

First Else הוא שם מבלבל לאוזן הישראלית, וגם בעולם המערבי לא ממש יודעים איך לעכל אותו. אבל המכשיר לו ניתן השם הזה מעורר גלים בעולם הטכנולוגיה מאז שהוצג השבוע בלונדון. מאחורי המכשיר יש גם חברה, Else שמה, אבל אתם מכירים אותה כנראה בשמה הקודם – אמבלייז מובייל. החברה הישראלית, שכבר הביאה לשוק את מכשיר האלפא הכושל בתחילת העשור, מציגה כעת מוצר שעל פניו נראה בשל יותר עבור השוק העולמי הנוכחי.

ב-Else עדיין לא מוכנים לתת לעיתונאים להחזיק את הטלפון בידיים. אבל בפגישה שנערכה עם אמיר קופרווס – מנכ"ל החברה, ורוני ליברמן – מנהל המוצר, הצלחנו לקבל הצצה ראשונה אל חומרת המכשיר, מערכת ההפעלה Intuition OS עם הממשק החדשני, ולתוכניות ההשקה של First Else.

ועכשיו למשהו אחר לגמרי

Prepare for Something ELSE (היכונו למשהו אחר) אומר הסלוגן שמלווה את הטלפון החדש, אך במבט ראשון - כשהטלפון כבוי, הוא לא נראה שונה מאוד מהמכשירים הסלולריים שנמצאים כיום בשוק. אך כשמדליקים את המכשיר, שנבנה על ידי חברת שארפ, הייחודיות שלו ניכרת. מעל מסך המגע בגודל 3.5 אינץ' תוכלו למצוא גם פס מגע קטן יותר, שמציג כל עת את המידע החשוב ביותר ונועד לשמור על זמן סוללה כשהטלפון במצב המתנה. מעבר לכך, בצדו הימני של המכשיר תמצאו מספר כפתורי מגע ייעודיים לשליטה בכמה מהפונקציות של הטלפון.

האמת היא שלקרוא ל-First Else טלפון יכול להיות מעט מעליב עבור מי שתכנן אותו. המטרה שלהם, לדברי אמיר קופרווס, הייתה לבנות מכשיר שקישוריות קולית היא רק אחת מהפונקציות שלו, ולא הגדרת הבסיס שסביבה הכל בנוי. אם אתם רואים סרט, מצלמים (המצלמה היא של סוני, אגב) או משתמשים בכל יישום אחר, קבלה של שיחת טלפון לא אמורה להפריע לכם להתעסק במה שאתם עושים.

רב מגע? אצלנו צריך רק אגודל

ממשק המגע שבנו ב-Else שונה גם הוא מכל ממשק שראינו בטלפונים סלולריים עד עכשיו. נתחיל מכך שמושג Multi-touch – רב מגע, הוא כן מלה גסה עבור המתכנתים שלו. יש למסך המכשיר תמיכה בכך, אבל המטרה היא שתוכלו להשתמש בכל הפונקציות של הטלפון ביד אחת. לדברי רוני ליברמן הכל במכשיר – החל מגודלו ועד למיקום הכפתורים, תוכנן לכך.

זהו גם העקרון מאחורי ממשק המניפה האנכי, שמופיע בצדו הימני של המסך (לא, אי אפשר להפוך אותו לצד שמאל נכון עכשיו, וכן, זו אכן בעיה עבור השמאליים). הממשק הזה, שנותן גישה מהירה לרוב האפשרויות של ה-First Else, שמיש כשאתם משתמשים באגודל בלבד, ונראה כי גישה נוחה לדברים היום-יומיים נמצאת כאן, כשהיא קלה מאוד. גם בפונקציות כמו המקלדת הוירטואלית (אין למכשיר מקלדת פיזית) יש לכם אפשרות להשתמש ביד אחת, אך הפיכת המכשיר למצב אופקי מאפשרת גם שימוש נוח בשתי ידיים.


מעבר לכך, כוללת מערכת ההפעלה Intuition OS, שמבוססת על גרסת לינוקס של חברת Access, כמה פיצ'רים מעניינים נוספים. כך, למשל, תוכלו לשייך תזכורות לא רק לזמן, אלא גם למיקום או אנשים, כך שאם האדם הנכון יתקשר אליכם או שתעברו ליד מקום אותו סימנתם (סופרמרקט, נגיד), תקבלו תזכורת מיידית.

תכונה נוספת היא מערכת מענה מתוחכמת לשיחות. היה ואתם בפגישה, תוכלו בלחיצת כפתור להעביר את המתקשר למענה אוטומטי שישאל אותו אם השיחה דחופה או לא, כשהתשובה מתבצעת באמצעות לחיצה על כפתור. כשתקבלו את התשובה, תוכלו להחליט אם לענות לשיחה, להגיד באמצעות המענה האוטומטי כי תחזרו אל המתקשר תוך מספר דקות (אתם קובעים את המספר) או לנתק. אם תחליטו לחזור אליו בזמן מאוחר יותר, הדבר אף יוכנס אל רשימת התזכורות שלכם.

ומה עם האינטרנט? ובכן, ב-Else עדיין לא אומרים מהו הדפדפן שיהיה במכשיר, ועל מה הוא יבוסס, אבל כן מתכננים אינטגרציה של שירותים מקוונים ורשתות חברתיות, הן על ידם והן באמצעות ווידג'טים שיפותחו על ידי אחרים. ערכת כלי הפיתוח לטלפון צפויה להיות זמינה קרוב להשקתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עתידני, יפה, פשוט. שימושי?

נציין כי כל הממשק הזה, מעבר לחדשנות שבו, הינו גם יפה. קופרווס וליברמן מסבירים כי לא רצו ממשק סטטי, אלא משהו עתידני ודינאמי. ואכן, חלק מהאלמנטים בתפריטים תמיד נמצאים בתנועה. זו, אגב, חלקה מאוד, וב-Else גאים במנוע הגרפי שנבנה עבור המכשיר ובחומרה שמאפשרת את הפעלתו בצורה טובה.

ההצגה של כל התפריטים במכשיר, כמו גם הממשק, לא מאוד ניתנים לשינוי, אפילו לא מבחינת צבעים. הסיבה לכך היא שב-Else רוצים שליטה מלאה על חווית המשתמש. עם זאת, חלק מהתפריטים כן ניתנים להתאמה מסויימת, וממשק המכשיר אף תומך בפקודות מצויירות (gestures) שמוגדרות על ידי המשתמש.

מושג נוסף שחזר פעם אחר פעם בשיחה שלנו הוא "out of the box" - חוויה שמתחילה ברגע בו מוציאים את המכשיר מהקופסה. ל-First Else תהיה חנות מדיה, וגם חנות יישומים, אך כדי להשתמש בהן לא תצטרכו להכניס פרטי אשראי. הסיבה לכך היא שהמכשיר לא יימכר בשוק הפתוח, אלא רק דרך מפעילות סלולר, ועם כל מפעיל שכזה יהיה לחברה הסכם על פיו ניתן יהיה לעשות סליקה גם באמצעות חשבון הסלולר.

ומה עם ישראל?

גם שאלות פרובינציאליות שאלנו, ואף קיבלנו תשובות. למרות שהמכשיר ישווק באירופה עם ממשק ב-6 שפות, ביניהן אין עברית, למכשיר כן יש יכולת לתמוך בשפה וכשישווק בארץ, לא תהיה בעיה להוסיף לו את התמיכה בעברית. גם מפות ישראל יש ל-Else, והן צפויות להיכלל בגרסת המכשיר המקומית.

ומה, באמת, באשר לשיווק? תחילתו נקבעה לרבעון השני של 2010, אך לא נחשף עדיין באילו מדינות הוא יושק קודם, והאם יגיע לישראל. מה שכן, ב-Else אומרים כי כן מנהלים שיחות עם מפעילים בארץ.

לחובבי המפרטים שביניכם, הנה מפרט ה-First Else

גובה: 115.6 מ"מ
רוחב: 56.6 מ"מ
עומק: 13 מ"מ
זכרון מובנה: עד 32 גיגהבייט (אין הרחבת זכרון)
מסך קפסטיבי בגודל 3.5 אינץ עם רזולוציה 854x480
רשתות: UMTS/HSDPA בגרסה אחת, GSM/Edge בגרסה שניה.
קישוריות: Wifi 802.11 b/g, Bluetooth 2.0 + EDR
חיישנים: קרבה, תאורה, הטיה
חיבור למחשב והטענה דרך מיקרו-USB
מצלמת 5 מגהפיקסל עם היכולת לצלם וידאו ב-480p/30fps
GPS מובנה עם פונקציית AGPS
סוללת 1450 מיליאמפר/שעה
מעבד: TI OMAP 3430

  • עוד באותו נושא:
  • First Else

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully