וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או מיי גוד, דיי קילד פייסבוק

8.4.2010 / 12:30

מה קורה שסאות' פארק נכנסת לשגעת הפייסבוק? הסדרה המצוירת הציגה אמש פרק סאטירי על הרשת החברתית

פייסבוק ממשיכה להגיע לכל מקום ולחדור לכל טריטוריה. עכשיו יכולה הרשת החברתית לסמן V גם על הנצחתה בפנתיאון ידוע ומכובד של תרבות פופולרית: תוכנית הטלויזיה "סאות' פארק". הסדרה המצוירת, הנמצאת כעת בעונתה ה-14, ידועה בביקורת החברתית ובסאטירה שהיא משלחת בחברה האמריקאית ובתרבותה. אתמול בערב היא שמה על הכוונת גם את פייסבוק, בפרק ששמו "יש לך 0 חברים". בפרק מתוארת השגעת אליה נכנסים תושבי העיירה סאות' פארק לאור הפופולריות של פייסבוק.

חבריו של הילד סטן, סרבן פייסבוק, מכריחים אותו לפתוח פרופיל ברשת. לאחר שהוא נאלץ להתחיל לתחזק אותו הוא מגלה כי הפעילויות בה – בקשות חברות, poke ושאר האינטראקציות – אינן סתם אופציה, אלא סוג של חובה שהתעלמות ממנה גוררת היעלבויות ועוד השלכות הזויות. כיאה למסורת פרקי סאות' פארק, גם הפעם מנסה אריק קרטמן לייצר רווחים מהטרנד – הוא מתחיל לשדר בפייסבוק פודקסטים בהם הוא מתייחסי לחברי פייסבוק כמניות בבורסה ומייעץ לאנשי העיירה עם מי להתחבר ברשת ועם מי לא, לפי שוויים. במהלך הפרק מוצגות תגובותיהם המגוחכות של חבריו ומשפחתו של סטן, המסרב להידבק בטרנד, כולל אביו שנעלב על כך שבנו אינו חבר שלו ברשת החברתית. חברתו של סטן, וונדי, כועסת על כך שסימן את מצבו המשפחתי כ"רווק" ולא כ"במערכת יחסים" ומתרגזת בגלל הערה מחמיאה שקיבל מגולשת ברשת על תמונה שלו שפרסם בה ("זו חברה של סבתא שלי, והיא בת 92", הוא מנסה להסביר).

"הפרק הכי טוב של סאות' פארק מזה שנים"

"תמיד יש את האדם האחד הזה בקבוצה שלא רוצה להצטרף לפייסבוק, אבל בסוף מבין שהזמן שהוא מעביר בהתעקשות עולה על הזמן שיעביר בהרשמה לרשת", נכתב באתר gawker.tv, המביא לצפיה מספר קטעי מפתח מהפרק. "הקטע הכי טוב בפרק היה הירידה על פארמוויל", כתבה ג'ודי ג'יל באתר gather.com. "התוכנית מראה כמה חסר ערך המשחק וכמה מעצבנים העדכונים שהוא מציג בעמודי החברים. כולנו מכירים לפחות אדם אחד שכל-כך נשאב למשחק עד שיש לו בעיות רגשיות אם לא השקה את החווה שלו. הפרק היה מצחיק מאוד ואיפשר השוואות לפאנאטים של פייסבוק במציאות", כתבה. גם שאר הרשמים שהתפרסמו עד עתה מהפרק היו חיוביים, כאשר חלק מגולשי האתר tv.com אף נתנו לו את הציון המקסימלי – 10. "הפרק הכי טוב של סאות' פארק מזה שנים", כתב אחד מהם.

לעומת זאת, טוד וואן-דר-וורף באתר avclub.com התרשם פחות. "ברובו של הפרק, זו פשוט הייתה סדרה ארוכה של בדיחות צפויות על פייסבוק ופארמוויל. האם מתישהו בארבע השנים האחרונות התבדחתם על פייסבוק או על תרבות פייסבוק? אם כן, הבדיחה הזאת בוודאי הייתה בפרק, ובוצעה בו בצורה הבסיסית ביותר. הייתה שם התובנה שפייסבוק הוא בזבוז זמן ענק. היו הקטעים בהם פייסבוק מחשמל את סטן והופך אותו לדמות מחווה לסרט 'טרון'. היו הקטעים בהם כולם מבטלים חברות עם קייל מכיוון שהפך לחבר של האדם הלא נכון". רוב התגובות לטור של וואן-דר-וורף לא תמכו בדעתו. "Ignore", כתב בפייסבוקית מדוברת אחד מהמגיבים.

"הפרק מציג כמה נקודות להרהר בהן", כתבה אמנדה פוקס באתר helium.com. "האם אנשים בפייסבוק באמת מוסיפים ומוחקים חברים כפי שהיו עושים עם כל מוצר אחר? האם אנשים באמת נעלבים כשאנשים אותם הם מכירים רק דרך פייסבוק מסירים אותם? זה גם מזכיר לי שהחווה שלי בפארמוויל צריכה דישון ושאני צריכה להוסיף בה תרנוגולות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully