וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מתרחבת לאינטרנט

22.4.2010 / 11:46

שורת הכרזות בכנס המפתחים של פייסבוק: כפתור ה-Like לאתרים נכנס לשימוש, שת"פ עם מיקרוסופט ופרוטוקול חדש שיאפשר תקשור עם אובייקטים

כנס המפתחים של פייסבוק התקיים אמש בסן פרנסיסקו והיווה במה למספר הכרזות בנוגע לרשת החברתית הפופולרית, שכבר עברה את כמות ה-400 מיליון משתמשים. בין השאר הושק באירוע רשמית כפתור ה-Like החדש עליו כבר דווח השבוע. בעזרת תהליך קצר ופשוט יכול כל מנהל אתר לייצר קוד אותו יטמיע באתר שלו. הקוד מציג כפתור שלחיצה עליו מוסיפה ל-Feed הפייסבוק של הלוחץ עדכון על כך שהוא אוהב אתר/דף מסוים. בפייסבוק מעריכים כי בזמן קצר ישולב הכפתור במיליארדי אתרים ושהשימוש בו יסייע לבעלי אתרים להבין טוב יותר איזה תכנים שלהם זוכים לפופולריות.

שינוי נוסף המביא לביטוי גם הוא את התפשטותה של פייסבוק לרחבי האינטרנט הוא ה-Open Graph. מדובר בפרוטוקול תכנות המאפשר אינטגרציה של מידע מאתרים חיצוניים לפייסבוק, זאת על ידי קיטלוג תוכן לפי סוגו. "מדובר בסט של תגיות בהן אפשר להשתמש כדי לסמן עמודים ולעדכן את פייסבוק איזה עצמים מייצגים עמודים אלו", הסביר מנהל המוצר ברט טיילור בכנס, והביא כדוגמה את אתר בסיס הנתונים הקולנועי IMDB. אם ישתמש האתר בטכנולוגיה החדשה הזו, כאשר משתמש ילחץ בתוכו על כפתור Like בעמוד של סרט מסוים – סרט זה יתווסף לרשימת הסרטים החביבים על המשתמש בחשבון הפייסבוק שלו. "הקישוריות ברשת מבוססת על לינקים בין דפי מידע, ואנו חושבים שקישוריות בין אנשים היא חשובה יותר", אמר טיילור. מנכ"ל החברה מארק צוקרברג הוסיף כי "Open Graph שם את האנשים במרכז הרשת. הוא מכניס משמעות אישית וסמנטית לרשת – 'אני אוהב את הלהקה הזאת', 'אני אשתתף באירוע הזה'. אנו חושבים שמה שאנחנו מציגים פה היום הוא הדבר המהפכני ביותר שעשינו עבור האינטרנט".

החברה הודיעה בכנס גם על שיתוף פעולה חדש עם מיקרוסופט, שבמסגרתו ניתן ליצור מסמכי אופיס ולשתפם בפייסבוק, זאת דרך האתר המשותף לשתי החברות docs.com. עוד נמסר בכנס כי שירות Facebook connect יעודכן ויהפוך לפשוט יותר לשימוש ושהשימוש בקרדיטים/"כסף פייסבוק" נמצא בשלב בטא רחב וצפוי להיכנס לשימוש ברשת החברתית.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully