וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א אלופה

משחק המונדיאל של FIFA הוא כותר הכדורגל הטוב ביותר שתוכלו לקנות כיום - מעמד אותו הוא כנראה יאבד מהר מאוד

Fifa World Cup 2010 הוא משחק הכדורגל הטוב ביותר שתוכלו לקנות כיום. אין מנוס מלהגיד את זה, ובהיותי חנון ורחום החלטתי לעשות זאת כבר בשורה הראשונה של הביקורת. אחרי הכל, רחמיי נתונים לכם, חובבי כדורגל – ליגת האלופות נגמרה ויש עוד שבועיים מייגעים עד פתיחת המונדיאל. אז אם אתם ממש צריכים מנת כדורגל בשבועיים האלה, המשחק החדש של EA הוא פתרון ממש לא רע.

המון מילים כבר נאמרו, גם באתר הזה, על המהפך המרשים שעבר על חטיבת משחקי הספורט של EA, ובייחוד הצוות שמטפל במשחקי הכדורגל של החברה. זה התחיל בערך לפני שנתיים וחצי – לאחר שבמשך שנים רבות "חלבו" בחברה את המותג באמצעות אזכור תמידי של תהילת העבר וניצול של קהל המעריצים, הופיע לו FIFA 08 המעולה. ומאז, באלקטרוניק ארטס רק משפרים ומשפרים את משחקי הכדורגל שלהם.

מפתיע מכך הוא המקרה של משחקים מיוחדים בסדרת "פיפ"א". בעבר, היו הכותרים האלה, שמוקדשים לתחרויות היורו והמונדיאל, העתקים זהים של המשחק שבא לפניהם – רק עוד דרך לגרום לאנשים לקנות שני עותקים של אותו המשחק בלי לבזבז כסף על פיתוח. גם כאן השינוי הגיע ב-2008, כשב-EA השתמשו במשחק כדי לנסות חידושים ולקבל עליהם תגובות לפני שאלה נכנסים לפיפ"א 09.

מהפך מרשים - מסדרה שמדשדשת במקום לסדרה שמתקדמת במהירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מגש של כסף

זה מתחיל מההגשה. הן מהבחינה הגרפית והן מבחינת הפרשנות, WC2010 מצליח להרשים. יש רוטינות אנימציה חדשות שגורמות לתנועות השחקנים להיות מציאותיות יותר, קלוז-אפים על מעודדים ומאמנים מצליחים לשאוב אתכם לחוויה הטלוויזיונית של המשחקים והפרשנות של אנדי טאונסנד יחד עם קלייב טילדסלי מגוונת ולא מעיקה.

גם מגוון לא חסר – 199 נבחרות יש כאן, עם סגל מעודכן ובמקרים מסויימים גם ניסיון להעביר למשחק את תווי הפנים של השחקנים האמיתיים. ואם כבר תווי פנים – ב-World Cup 2010 מיושמת המערכת שראינו לראשונה ב-FIFA 10, המאפשרת לכם להכניס את הפנים שלכם למשחק באמצעות צילום והעלאת תמונה לאתר האינטרנט של EA.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגשה מעולה, אבל מה עם המשחקיות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדורגל טוב

גם בתחום המשחקיות עצמה בונה WC2010 על המנגנונים של FIFA 10 ולוקח אותם קדימה. כך, למשל, תנועת הכדור הפכה הפעם לעוד יותר ריאליסטית, כמו גם האינטראקציה של השחקנים איתו. בעיטה מדוייקת של המוסר לא אומרת כיום שהשחקן שמקבל את הכדור יצליח במשימתו, והדרך הבטוחה-לשעבר להבקיע באמצעות רצף מסירות קלות במרכז השדה תניב הפעם רק הפסד.

מי שעוזר לכם להתגבר על כל זה הם חברי הקבוצה שלכם. אלה הפכו בחצי השנה שעברה מאז פיפ"א 10 לחכמים עוד יותר, ומעטים המקרים בהם הם מבצעים תנועות לא הגיוניות או יכולים להיחשב למטרד. כל זה נכון, כמובן, גם לגבי היריבים, שהפכו ברמות הקושי הגבוהות למאתגרים הרבה יותר.

שווה להזכיר גם את מערכת הפנדלים החדשה. השאלה היא האם להזכיר אותה לטובה, או שמא לרעה, וכאן אין לי תשובה מדויקת. אל הכיוון למטרה הבעיטה נוסף כעת משחק תזמון (תעצרו כשהפס הנע במקום הנכון) שקובע את דיוק הבעיטה ואת עוצמתה. זה הופך את כל התהליך למעט יותר טכני מבעבר, אבל יש כנראה לא מעט שחקנים שיאהבו את זה – בייחוד השחקנים החדשים, שכעת יבינו יותר טוב איך מבקיעים פנדל.

ואם כבר בשחקנים חדשים עסקינן, תוספת נחמדה ל-FIFA 10 היא מערכת שליטה שמיועדת במיוחד עבורם, וכוללת רק שני מקשים – האחד למסירות והשני לבעיטות. זו דרך טובה ללמוד את רזי המשחק, ולהבין את הדינאמיקה שלו לפני שצוללים עמוק פנימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת שליטה חדשה למתחילים - שני מקשים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצבים מגניבים

כיוון שהמשחק מוקדש לאירוע ספורט ספציפי, מצבי המשחק הותאמו עבורו. כך, תמצאו כאן סימולציה של אליפות העולם עצמה, עם 32 הקבוצות שהגיעו לשלבי הבתים במונדיאל, כמו גם סימולציית מוקדמות שמאפשרת לכם להוביל כמעט כל נבחרת שיש בעולם מהגרלת הבתים במוקדמות ולעד לגביע עצמו.

מצב משחק נוסף – Captain Your Country שמו, מאפשר לכם לבחור שחקן, ליצור אחד או לייבא שחקן קיים מ-"FIFA 10", ולהוביל אותו להיות הקפטן של הנבחרת. כאן, כמו במצבים דומים שנמצאים במשחקי פיפ"א האחרונים, אתם לא שולטים בכל חברי הקבוצה, כי אם בשחקן אחד, ומטרתכם היא לבצע את התפקיד שניתן לו. ב-WC2010, המצב הזה יותר קשה מבעבר, כשהאינטליגנציה המלאכותית הגבוהה של שחקני המחשב אומרת שהזמן שלכם עם הכדור מצטמצם. אך בסופו של יום, הוא גם המצב המתגמל ביותר, כיוון שהוא נותן לכם להרגיש שחקן בקבוצת כדורגל, ולא המושך בחוטים עבור כל הקבוצה.

מעבר לכך, יש כאן גם מצב שמאפשר לכם לשחזר רגעים היסטוריים מפורסמים מתחרויות העבר, עם כ-50 תסריטים שונים אליהם הולכים להתווסף עוד תסריטים במהלך התחרות עצמה. ואם זה לא מספיק, יש גם את הליגות המקוונות הסטנדרטיות, שמציעות לשחקנים ממדינות שונות להילחם על כבוד המדינה מול אחרים ברחבי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחלופין, תעבדו עם החומר שכבר יש לכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף של יום

הבעיה הגדולה עם World Cup 2010 היא שבסופו של דבר, בעוד כחמישה חודשים יגיע לחנויות FIFA 11, בו ישולבו כנראה כל הדברים הטובים מהמשחק הזה לצד שיפורים נוספים. וכשהמשחק הזה יגיע, רוב הסיכויים שתשכחו מה-WC2010. אז השאלה היא האם שווה לכם לקנות את משחק הכדורגל הטוב ביותר כיום, בידיעה שבעוד פחות מחצי שנה הוא כנראה כבר לא יהיה הכי טוב. וזו שאלה עליה אתם צריכים לענות בעצמכם.

  • עוד באותו נושא:
  • Fifa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully