וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום, אייפון והמדבקה שנעלמה

8.6.2010 / 13:37

לקוחת סלקום שהאייפון שלה התקלקל הופתעה לשמוע שהחברה מאשימה אותה בפתיחת המכשיר ולכן מסרבת לכבד את האחריות

בין הישראלים הרבים שחיכו בקוצר רוח להגעתו של מכשיר האייפון לארץ הייתה גם רונה וידה, סטודנטית בת 25 מהרצליה. בדצמבר 2009 קנתה וידה מכשיר אייפון 3GS ברשת סלקום וחתמה על עסקת תשלומים של 70 ש"ח למשך 36 חודשים.

כחצי שנה לאחר מכן, באמצע חודש מאי, גילתה וידה שהיא לפתע אינה מצליחה להטעין את המכשיר. חיבורו לחשמל ולמחשב לא גרם לסוללה להתחיל להיטען. בשיחה עם המוקד הטכני של סלקום היא התבקשה להביא את המכשיר לבדיקה באחד ממוקדי החברה. וידה ניגשה לסניף סלקום בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, בו קנתה בזמנו את המכשיר, ולבקשת הטכנאי השאירה אותו לבדיקה שם.

מספר ימים לאחר מכן התקשר אל הלקוחה נציג של סלקום ובפיו בשורה מפתיעה. "במכשיר חסר חלק בשם 'מדבקת לחות'. לכן אנחנו חושדים שהוא נפתח באופן בלתי חוקי על ידי גורם חיצוני". מסיבה זו לא הייתה מוכנה סלקום לקחת אחריות על המכשיר ולתקנו. במקום זאת הוצע לוידה לקבל מכשיר חדש בהשתתפות עצמית של 1,200 ש"ח.

תגובתה של הלקוחה הייתה הפתעה מוחלטת. "מעולם לא פתחתי את המכשיר", היא אומרת. "האייפון שלי טופל בכפפות של משי, ואין עליו אפילו שריטה. הוא גם בשום שלב לא היה באחזקתו של אדם אחר, שיכול היה לפתוח אותו". טענת החפות של וידה לא הרשימה את נציגי סלקום. בביקור חוזר בסניף בדיזנגוף סנטר אמרו לה כי יבדקו עם מנהל המעבדה מה אפשר לעשות, ונתנו לה בינתיים מכשיר נוקיה מדגם מיושן. כאשר הגיעה בפעם השלישית לסניף נאמר לה שהחברה משוכנעת שהמכשיר נפתח, ולכן מסירה ממנו כל אחריות.

העובדה שוידה הייתה מוכנה לחתום על הצהרה רשמית האומרת שמעולם לא פתחה את המכשיר, ואפילו להיבדק בפוליגרף במקרה הצורך – לא עזרה. גם לא העובדה שהאייפון אינו מכשיר אותו אפשר לפתוח בקלות ושמעבר לכך – אין כל סיבה לפתוח אותו. גם משתמשים המעוניינים לעשות שינויים באייפון, כגון פריצתו (Jailbreak) או הפיכתו ל-SIM Free יכולים לעשות זאת באמצעות פעולה של התקנת תוכנה, שכלל אינה מערבת התעסקות בחומרה. "מבחינת סלקום יש אופציה אחת – שהבעיה אצלי. אבל אם חסר שם חלק – זה אומר שכך קיבלתי את המכשיר, ושהם מכרו לי מוצר פגום", אומרת וידה.

לאחר פניית וואלה! TECH, הסכימו בסלקום להחליף ללקוחה את האייפון, ומסרו בתגובה כי "החברה פועלת על פי הנחיות השירות הטכני של חברת אפל העולמית ומעניקה שירות מלא במקרים של תקלות במסגרת אחריות יצרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully