וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן: "בסוף גם דיסקים לא יהיו"

10.8.2010 / 8:25

את אלבום האוסף החדש שלו בחר אייל גולן להוציא גם בפורמט של דיסק-און-קי וכרטיס זיכרון. "זה העתיד", הוא מסביר

"לא רחוק היום בו אנשים יחזיקו את הדיסקים שלהם יחד עם המפתחות. אתה עוד תראה הרבה דיסק-און-קי עם מוזיקה בעתיד הקרוב", מסביר אייל גולן לוואלה! TECH את הפורמט בו יוצא אוסף השירים החדש שלו "זר כיסופים". האוסף, הכולל 34 שירי אהבה מהדיסקוגרפיה של גולן, לא מסתפק בפורמט הרגיל של הדיסק, אלא מושק גם על כונן פלאש וכרטיס זיכרון למכשירי סלולר.

"לפני כמה זמן דיברתי עם כמה חבר'ה צעירים. הם סיפרו לי שאין להם בכלל קומפקט דיסק בבית. את כל המוזיקה הם שומעים דרך המחשב. זה הביא לי את הרעיון להוציא את הדיסק החדש מראש בפורמט דיגיטלי. אני חושב שהקטע הזה הולך להיות הכי חזק עכשיו", מסביר גולן.

- אז הדיסק בדרך לקבר?

"אני בטוח שבסופו של דבר גם דיסקים לא יהיו. ככה נראה לי, למרות שנעים לחשוב שעדיין יש את החוברת עם התמונות וכל זה. כל דבר והזמן שלו - זה כמו שעולם הדיגיטל דחק את התמונות החוצה והיום כל אלבומי התמונות הם ממוחשבים. בכל זאת, עדיין הוצאנו את האוסף גם בפורמט של דיסק. מי שרוצה – יכול לקנות אותו כך (במחיר 49.90 ¤ - א.ל.), ומי שלא – יכול לקנות את החבילה עם הדיסק-און-קי וכרטיס הזיכרון (במחיר 69.90 ¤ - א.ל.). אחרי שמעבירים את השירים למחשב אפשר גם למחוק אותם ולהשתמש בהם כמו שמשתמשים בכרטיסים ריקים רגילים".

אלבום פייסבוק בדרך

אייל גולן אינו הראשון שנוקט בשיטת שיווק כזו. להקת "סינרגיה" הוציאה את אלבומה השני גם על גבי כרטיס זיכרון (בשיתוף עם חברת סלקום) וגם להקת "כנסיית השכל" הוציאה "דיסק סלולרי" על גבי כרטיס זיכרון (בשיתוף עם סוני אריקסון). זו גם אינה הפעם הראשונה בה גולן עצמו משווק את המוזיקה שלו בצורה טכנולוגית: בעבר הוציא אלבום שהיה זמין בסלולר עוד לפני שהגיע לחנויות. לאחר מכן יצר אפליקציית אייפון לאלבומו "דרך לחיים". הוא אף ניסה להכיר לקהל שלו מספר שירים דרך הפייסבוק. את האלבום הבא שלו, כך הוא אומר, ישמח להוציא ישירות לרשת החברתית, וכיום הוא והיחצ"נית שלו רונית ארבל מחפשים את המודל הכלכלי לכך.

"אני נמצא הרבה בפייסבוק", מגלה גולן. "זה לא רק העמוד של המעריצים – יש לי גם עמוד משלי. בכלל, אני בן-אדם שמת על גאדג'טים. חייב לקנות כל מכשיר חדש שיוצא. הלפטופ הכי חדש, הסלולר... יש לי גם אייפון וגם בלקברי, ואני מחזיק בבית קונסולת Wii".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully