וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגע, לא נוגע

3.9.2010 / 14:10

ה-eee Top של אסוס הוא מחשב מעוצב שמכניס את מסך המגע למחשבים השולחניים. השאלה היא למה בעצם צריך את זה

מחשב ב-eee Top של אסוס הוא מסוג הדברים עליהם הומצא המושג "רגשות מעורבים". מן מוצר כזה שקשה לא להתלהב ממנו, אך בד בבד גם קשה להרגיש שזהו באמת פתרון המחשוב אותו תאמץ כמחשב העיקרי של הבית. כנראה שככה זה כאשר לוקחים כמה אלמנטים קונספטואליים ומשלבים אותם למוצר אחד שבסופו של דבר לא ברור איזה מצרכי המחשוב הוא משרת.

עם שכיחותם של הסמארטפונים והלפטופים המבוססים על מסך מגע, ברור היה שזה רק עניין של זמן עד שיגיע השלב בו נראה את הפיצ'ר הזה מופיע גם במחשבים נייחים לא יקרים. גם הרעיון שאסוס תהיה זו שתוביל את השינוי הזה לא נשמע תלוש, שכן זו גם חברה שכבר הובילה מהפכת מחשוב אחת, כאשר הביאה את הנטבוקים ועזרה להגדיר מחדש את שוק המחשבים הניידים. אסוס כבר הוציאה מחשבים שולחניים עם מסך מגע, וכעת היא מביאה דגם חדש בסדרת ה- eee Top - הכולל בין השאר גם יכולות מולטי-טאץ'.

סטיב היה כאן

מבט ראשון ב- eee Top מוביל במהרה למסקנה שמישהו באסוס למד בבית הספר לעיצוב על שם סטיב ג'ובס. למחשב יש מראה מעוצב בסגנון עדות אפל. הוא אלגנטי, נקי, מעוגל ומבריק. הצבע שלו, לעומת זאת, שונה – שחור במקום הלבן הידוע של אפל. במבט ראשון ניתן לטעות ולחשוב שמדובר במסך בלבד (בגודל 20 אינץ'). למעשה – גם הסתכלות שנייה לא תוביל בהכרח להבנה שמדובר בעצם במחשב שלם – שכן החבילה שומרת על גודל דק שכלל לא נותן ביטוי חיצוני לעובדה שבאחורי במסך הזה מתחבאים כל רכיביו של מחשב שולחני מן המניין (ואם הזכרנו את אפל – לא נשכח שהם עושים מחשבים בסגנון הזה כבר שנים). בנוסף, מצידו הימני מסתתר גם צורב DVD.

המראה של ה-eee Top מרשים ועושה חשק לעבוד עליו. מעטים היו העוברים ליד משרד וואלה! TECH שלא נעצרו לבחון את המוצר, לשחק איתו קצת ולהפטיר לבסוף "אולי תתנו לי אותו?". לאחר ההתפעלות מהיופי מגיע השלב בו מתחילים ממש לעבוד עם המחשב. ה-eee Top מגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 7 (64 ביט) ועם מפרט חומרה חלש יחסית, שמזכיר יותר נטבוקים. כמו במחשבים החלשים הללו, גם כאן יש מעבד אטום של אינטל (דגם D510 החדש יחסית) במהירות של 1.66 גיגההרץ בלבד. כמות הזיכרון דווקא נאה – 4 ג'יגה-בייט, והדיסק הקשיח הוא של 500 ג'יגה – בהחלט מספיק לעבודה שוטפת, אך ספק אם מספיק למצב בו רוצים להפוך את המחשב למרכז מדיה.

שום דבר לא צועק "גרוע" או "מעולה" בעבודה רגילה על המחשב. הוא מספק חוויה סטנדרטית של מחשב דסקטופ בינוני, כזה שתוכלו לגלוש איתו באינטרנט ולהפעיל תוכנות אופיס בלי בעיות, אבל לא אחד שממש מיועד לתוכנות כבדות או למשחקים.

לגעת ביופי

אך סביר להניח שמי שיקנה את ה-eee Top לא יעשה זאת לאחר התלבטות בינו לבין עוד מחשב דסקטופ רגיל, אלא יבצע את הרכישה הספציפית הזאת בעיקר בזכות מסך המגע. לגבי מסך זה קיימות שתי סוגיות עיקריות:

הסוגיה העיקרית היא איך הוא עובד. התשובה במקרה הזה היא: טוב בהחלט. הוא רגיש מספיק אבל לא מדי ולא מפספס הרבה בתגובות. הוא אינו נוטה לבצע תזוזות להן לא הייתה כוונה מצד המשתמש (נגיעה קלילה מקרית, למשל) ומצד שני מאפשר בקלות תזוזה מוכוונת (הצלחתי לבצע גלילה אפילו בשימוש במפרקי האצבע בלבד). פה ושם צריך לגעת שוב או ללחוץ עם מעט יותר השתהות – אבל זה לא קורה בכמויות שמעיקות. המקלדת הוירטואלית הכלולה ניתנת להגדלה, להקטנה ולהצבה באזורי המסך השונים לפי בחירה. השימוש בה עובד היטב – גם כשמקלידים עליה עם אצבע של יד אחת וגם כאשר עושים זאת עם אצבעות משתי הידיים. ההתרגלות לצורת הקלדה שכזאת היא מהירה, וגם אם נוחותה לעולם לא תגיע לזו של מקלדת רגילה (זו המגיעה עם המחשב בהחלט נעימה לשימוש) – היא בהחלט שמישה ומאפשרת לכתוב טקסטים של מספר משפטים מבלי שזה יעצבן. טקסט ארוך, לעומת זאת, לא הייתי כותב איתה.

הסוגיה השנייה בנוגע למסך המגע אינה נוגעת ישירות למחשב הזה אלא לקונספט עצמו – מי בעצם צריך את זה, ובשביל מה? בעוד שבמכשיר סלולרי ברור איזה נוחות מוסיף מסך שכזה, במחשב שנועד לעמוד על השולחן – קשה למצוא אותה. שוב ושוב גיליתי שלאחר מספר דקות של שימוש טוטאלי במסך המגע (פתיחת וסגירת תוכנות, הקלדה, לחיצה על לינקים וכדומה) – אני מעדיף לחזור למקלדת ולעכבר הרגילים ולבצע איתם את פעולות הניווט. אלו מתבצעות במהירות רבה יותר. הסמן של העכבר, מצידו, תמיד יהיה קטן ומדויק יותר מאצבע על מסך – אפילו אם זו אינה אצבע שמנמנה. כאשר רוצים, למשל, ללחוץ על לינקים באתרים הכתובים בפונט קטן – צריך להתכוונן בהקפדה כדי לא לפספס את המטרה. בנוסף, הצורך להזיז את הזרוע והיד לכיוון המסך וללחוץ שוב ושוב אינו משהו שעדיף בשום צורה על פני השימוש הקלאסי. בגלל סיבות אלו, צריך לחשוב ולנסות להבין איזה ערך מוסף יש למסך מגע במחשב שולחני.

מחשב לבתים צפופים?

אופציה אפשרית אחת היא שמחשב כזה אמור לשמש כסוג של מדיה סנטר. מעין מכשיר שיעמוד לצד הסטריאו הביתי ויכיל אין ספור קבצי מדיה, כאשר המשתמש פשוט לוחץ עם אצבעו על המסך כדי להפעיל את אלו. אבל גם צורה זו אינה נוחה יותר מאשר מדיה סנטר רגיל העובד עם שלט רחוק, ומאפשר לבחור בין הקבצים ולהפעיל אותם מהספה.

אפשרות שנייה היא משחקים שמותאמים במיוחד למגע. כבר כיום נוצרים כאלו למכשירים דוגמת האייפןן והאייפד, ואין סיבה שלא תתפתח תעשיית משחקי מגע למחשבים שולחניים, שתנצל את פיצ'ר המגע ואת גודל המסך. העניין הוא שהמחשב הזה חלש מדי למשחקים רציניים, ולכן יצטרך להסתפק במשחקים בסיסיים שאינם גוזלים משאבי מערכת רבים מדי.

אפשרות שלישית תהיה למצב את ה-eee Top כמחשב לאנשים שאין להם הרבה מקום בבית. מכיוון שהוא אינו כולל גוף נפרד, יכול מחשב זה להיות אידיאלי למי שכל סנטימטר בדירה חשוב לו ומעדיף שהמחשב והמסך יהיו אחד. יתרה מכך: אנשים כאלו יוכלו להשתמש במחשב גם כתחליף למכשיר טלוויזיה, שכן גודל המסך ועובדת היותו HD+ (רזולוציה מקסימלית של 1600X900) יכולים להוות אלטרנטיבה, כל עוד אתם מוכנים לוותר על גודל מסך ומסתפקים באיכותו. ה- eee Top מגיע עם כניסת HDMI שתספק סיגנל שידור איכותי, וכן עם אפשרות להכניס כרטיסי זיכרון והתקני USB הכוללים מדיה לצפייה.

איכות הוידאו בה צפינו בניסיונותינו עם המחשב הייתה ראויה בהחלט (כרטיס המסך הוא Next generation NVIDIA ION). התקבלה תמונה ברורה גם עם קבצי וידאו (מסוג AVI) וגם בגלישה ביוטיוב – כולל בקליפים ברזולוציה גבוהה. הסאונד שלו, לעומת זאת, הוא חלש ושטוח (כצפוי מרמקול דקיק במחשב דקיק) ואין ספק שמי שירצה להשתמש בו כמכשיר מולטימדיה יהיה חייב לחבר רמקולים חיצוניים איכותיים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חזק ביופי, חלש בחומרה

מבחינת אסוס, נראה כי היא מודעת לגימיקיות של פיצ'ר המגע, ועושה את מה שהיא יכולה כדי להדגיש אותו. המחשב מגיע עם ווידג'טים ותוכנות שונות שנועדות למשחק עם הפיצ'ר (למשל כתיבה על המסך בעזרת האצבע שהופכת לאותיות מודפסות) וכן עם קישורים לכמה משחקי מגע שניתן להוריד מהרשת ולשחק בהם. אסוס גם מדגישה את התאמת המוצר למולטימדיה, וכוללת בו את ה-Asus@Vibe – שירות הכולל מספר תחנות רדיו אינטרנטיות אליהן מתחבר המחשב בקלילות.

השימוש ב-eee Top היה בהחלט כייפי. העניין הוא שבדרך כלל מי שקונה מחשב שולחני מצפה ממנו ליותר מכיף. מחירו של המחשב 3799-4299 ש"ח, ולא בטוח שבמחיר כזה כדאי מספיק לשלם אקסטרא בשביל פיצ'ר המגע, נחמד ככל שיהיה, לפחות כאשר שאר החומרה היא חלשה יחסית. מה שכן בטוח זה שאם בכל זאת תלכו עליו – שולחן המחשב שלכם יהיה הרבה יותר חתיך.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully