וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוירוס הלוהט של סער ואיילה

28.10.2010 / 14:25

מכתב שרשרת שעובר בפייסבוק ומפנה לקלטת הלוהטת של סער ואיילה הוא ניסיון לגנוב פרטי גישה לפייסבוק. לוהט? לא ממש

"למרות כל הנסיונות להסתיר ולטייח הסרטון הלוהט שצולם במצלמות האח הגדול סוף סוף יוצא לאור" כתוב, בעברית נטולת סימני פיסוק, באתר שמופץ בקרב גולשים ישראליים בפייסבוק. "הסרטון המלא היחיד ברשת והלא מצונזר בצפיה ישירה אל תוך הפייסבוק שלכם". מסתקרנים? בצדק, מדובר במקרה אחד מיני מעטים מאוד, נכון להיום. ניסיון לגנוב פרטי משתמש בפייסבוק שמותאם לישראלים במיוחד.

כך זה עובד: באתר מופיעים שני קישורים. האחד מעביר, כביכול, לצפיה בסרטון, והשני מחזיר אתכם לפייסבוק. לחיצה על שניהם, עם זאת, מובילה לאותו המקום בדיוק – אתר שהדמיון בינו לבין פייסבוק הינו רק ויזואלי. אבל הדמיון הזה מושלם, כיוון שמדובר בהעתקה של דף הכניסה לפייסבוק. ההבדל היחיד הוא בכך שכשתקישו את כתובת המייל והסיסמה, אלה יועברו לא לפייסבוק כי אם לגנבי סיסמאות.

המשתמש הישראלי לא היווה, עד החודשים האחרונים, מטרה פופולרית עבור גנבי חשבונות. הניסיון המדובר הוא אחת ממזימות הפישינג (נסיון לגנוב פרטים באמצעות התחזות לגורם אחר) הפופולאריות הראשונות שנוצרו, בבירור, בישראל, זאת עקב ההיכרות של הגנבים עם "האח הגדול" והשפה התקינה-יחסית. רק בשבוע שעבר הופצה מזימת פישינג נוספת, שניסתה להוציא מלקוחות בנק הפועלים את פרטי החשבון שלהם, אך העברית בה הייתה דלה ומלאה בביטויים לא אופייניים לשפה, כך שניתן להניח שהיא תורגמה באמצעות שירות אוטומטי.

החלטנו לפרסם את הקישור לאתר המזימה, כדי שתוכלו לראות עד כמה הוא נראה אמיתי. שימו לב שההבדל היחיד הוא בשורת הכתובת, שלא מפנה לפייסבוק. אנו מפצירים בכם לא להכניס פרטים באתר

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully