וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרום מתחדש

7.12.2010 / 21:52

גוגל הציגה את החידושים שמגיעים לדפדפן הכרום, השיקה חנות אפליקציות רשת וחשפה את מערכת ההפעלה ChromeOS

גוגל ממשיכה להכריז. רק יום לאחר שהכריזה על גרסה חדשה של מערכת ההפעלה Android, חשפה גוגל היום את החידושים שלה בתחום הדפדפנים. בין השאר, הציגה גוגל גרסה חדשה לדפדפן ה-Chrome, חנות אפליקציות ואת מערכת ההפעלה ChromeOS. ההכרזה הגדולה באירוע הייתה על Chrome Web Store – חנות היישומים של כרום, אשר נפתחת היום למשתמשים אמריקאים ותחל להגיע לשווקים נוספים במהלך הרבעון הבא.

החנות, שדומה מאוד לזו של אפל, מאפשרת למשתמשים לקנות אפליקציות עבור דפדפן הכרום, כשהיא משתמשת במשתמש שלכם בגוגל ובכלי התשלומים Google Checkout. בין האפליקציות שהוצגו ניתן למצוא משחקים, אפליקציות תוכן כמו זו של מגזין Sports Illustrated ואף כלי יצירה. "המטרה הראשית שלנו היא להראות את שותפינו" אמרו באירוע של גוגל. יש לציין כי מדובר באפליקציות סטנדרטיות, וכי לא חייבים להשתמש בכרום כדי לגשת אליהן.

מערכת ההפעלה – בשנה הבאה

כבר שנה עובדים בגוגל על ה-ChromeOS – מערכת הפעלה לעידן הענן, שמסתמכת על יישומי רשת ולא על תוכנות שמותקנות על המחשב. "רצינו לחשוב מחדש על חווית השימוש במחשב האישי בעידן הנוכחי, בו את רוב הזמן אתם מבלים עם אפליקציות" אמרו בגוגל.

כל חווית המשתמש במערכת החדשה מבוססת על דפדפן ה-Chrome, כשההתקנה הראשונית לוקחת מעט מאוד זמן (כל מה שצריך זה להכניס פרטים, להסכים לתנאי השימוש ולקבוע את תמונת הפרופיל שלכם) והמערכת עולה בצורה מיידית. מערכת ההפעלה החדשה תומכת בריבוי משתמשים, כשהיא משתמשת בסנכרון של כרום כדי להציג לכל משתמש את החוויה אותה הוא מכיר.

למרות ש-ChromeOS מבוססת על חווית רשת, חלק מיישומיה מסוגלים לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט, כשהדבר תלוי במפתחים. כך, למשל, לחבילת התוכנות המשרדיות Google Docs יתווסף מצב לא מקוון, שיאפשר לאנשים להמשיך לעבוד ולשמור את המידע על הדיסק הקשיח בזמן שהם לא מחוברים לרשת.


נוסף על כך, מדגישים בגוגל כי המערכת שלכם בטוחה. כך, כל המידע של המשתמשים מוצפן כברירת מחדל, ובכל פעם שהמערכת עולה היא בודקת שלא נעשו בה שינויים אותם גוגל לא אוהבת. בגוגל מתגאים כי "את המערכת הזו קשה מאוד לפרוץ". כמו כן, בחרו בגוגל להציג באירוע את הפתרונות של חברת Citrix, שעוסקת בוירטואליזציה ומחשוב ענן, כדי להדגים איך אפשר לעבוד עם מחשב וירטואלי באמצעות כרום.


בארצות הברית, יימכרו מחשבי ChromeOS עם חיבור לרשת הסלולר של חברת Verizon. הרוכשים יקבלו 100 מגהבייטים של דאט בכל חודש למשך שנתיים, זאת ללא התחייבות, ואם ירצו להוסיף נפח תעבורה יוכלו לעשות זאת במחירים שמתחילים ב-9.90 דולרים. המודם הסלולרי יהיה עולמי, כך שניתן יהיה להשתמש בו גם מחוץ לארה"ב.

הדגמים הראשונים יושקו באמצע השנה הבאה, כשהם מיוצרים על ידי אייסר וסמסונג. חברות נוספות תשיקנה את מוצרי ChromeOS שלהן לאחר מכן. בינתיים, משיקים בגוגל תוכנית פיילוט למערכת עבור עובדי החברה ושותפיה, עם נטבוק בעל מסך 12.1 אינץ', משטח מגע עצום וסוללה שמספיקה ל-8 שעות.

גם הכרום עצמו מתחדש

בגוגל לא עוצרים במרוץ להפיכת כרום למהיר יותר. לדבריו של סונדר פיצ'אי – סמנכ"ל מוצרים בגוגל, הגרסה החדשה של Chrome תהיה מהירה פי 100 ממה שהיה באינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט לפני שנתיים, ופעולות שלקחו דקה לוקחות היום פחות משניה.

כך, למשל, הודגם באירוע קורא מסמכי ה-PDF החדש שייטמע בכרום, אשר מאפשר לטעון גם מסמכים גדולים בצורה מיידית. כמו כן, תוך קריצה להדגמת האקווריום בה משתמשים במיקרוסופט כדי להראות כמה האקספלורר מהר, הראו בגוגל אקווריום משלהם לדפדפן כרום – הרבה יותר מרשים, ועם כרישים שיורים לייזר מהעיניים.

נוסף על כך, זוכה Chrome לעדכוני תוכנה אוטומטיים, ולמערכת בשם Chrome Sync, שתאפשר לכם לסנכרן את כל המידע שלכם – מהמועדפים ועד להרחבות הדפדפן – בענן, כדי לקבל חווית גלישה זהה על כל מחשב בו אתם משתמשים.

  • עוד באותו נושא:
  • chrome
  • ChromeOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully