וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרצה החנות של מק

7.1.2011 / 13:11

קבוצת ההאקרים Hackulous הכריזה כי תוציא בחודש הבא תוכנה המאפשרת פיראטיות לכל אפליקציה בחנות מק החדשה

יממה אחת לאחר השקתה של חנות האפליקציות של מק, נודע כי נמצאה פרצה באבטחה שלה. התקנת תוכנה בשם Kickback אמורה לאפשר הורדה פיראטית של כל תוכנה בחנות. חבורת ההאקרים Hackulous, שאף פרצה את הגנת ה-DRM של אפל, אחראית לתוכנה הזאת, שתשוחרר בחודש הבא.

הקבוצה הפורצת נימקה את השהיית הפצת התוכנה בכך שבשלב הראשון חנות האפליקציות של אפל תכיל בוודאי תוכנות טובות, ולאחר מספר חודשים "כבר יהיה בה הרבה אפליקציות גרועות". "לא נשחרר את Kickback עד שהחנות תהיה מבוססת והמפתחים כבר יעלו אליה את האפליקציות שלהם. אנחנו לא רוצים להוריד את ערכן של האפליקציות ולתסכל מפתחים".

בנוסף להכרזה זו, פורסם כי ניתן בקלות להשמיש הורדות פיראטיות של התוכנות בחנות האפליקציות של מק. הבלוגר ג'ון גרובר כתב באתר Daring Fireball שניתן "להעתיק את הקבלה על קנייה חוקית של תוכנה בחנות, להדביק את פרטיה בקובץ שהורד – והוא יעבוד". הוא מספר שכדי להימנע מכך על המפתחים להשתמש בטכניקה של אימות קבלות – דבר שאינו קיים באפליקציות רבות או שקיים בצורה חלקית אותה ניתן לעקוף. גרובר נתן כדוגמה את המשחק הפופולרי Angry Birds, שאמנם מוודא שהמשתמש מזין קוד רכישה קיים, אך לא מאמת אותו עם פרטים נוספים. "אפל צריכה לבחון את זה בתהליך הקבלה לחנות ולדחות אפליקציות בתשלום שלא משתמשות בטכניקה הזאת", קובע הבלוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully