וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי רכב אלטרנטיביים לעיתות של דלק יקר

4.2.2011 / 10:00

בימים בהם מחירי הדלק מאמירים, כדאי לבדוק תחבורה אלטרנטיבית - כזאת שלא משתמשת בדלק או במעט מאוד ממנו

כוח משיכה

חברת וולוו היא בדרך כלל שם נרדף למכוניות מרובעות (תרתי משמע). כך שקצת קשה להאמין ש"רכב כוח המשיכה" הזה מגיע מתוצרתה. מדובר בשילוב בין מכונית לאופניים, הבנוי מרכיבים קלים כמו אלומיניום ופיברגלס, המביאים אותו למשקל כולל של 15 קילו. הרכב הותאם לביצועים אווירודינמיים שמספקים לו מהירות של 56 קילומטר לשעה.

יא-בא-דא-בא-דו

זוכרים את הרכב של פרד פלינסטון? משהו שנראה כמו מכונית, אך בפועל נע בעזרת פדלים? כזו היא, פחות או יותר, ה- velomobile. גם היא נראית כמו מכונית, ואפילו כמו אחת עתידנית משהו, אבל המנוע שלה הוא הרגליים שלכם. לפחלת היא יותר יציבה מהרכב הקדמוני ההוא.

לידיעת הקורא בובי

גם המכונית הזאת מזכירה לנו נשכחות מסרטים מצוירים – את אותה "בינבה" מיתולוגית. בזמנו היה לחברת מזדה דגם שהזכיר את המראה שלה. עכשיו זו חברה סינית בשם טאנג-הו שמציגה מכונית חשמלית שדומה לה. החברה מתהדרת בכך שהנשיא לשעבר ג'ורג' וו.בוש הזמין אחת כזאת לחווה שלו בטקסט. דווקא אפשר לדמיין אותו כצופה נלהב של "בינבה".

תא נהג ברוורס

המכונית החשמלית המצחיקה הזאת מגיעה מבית ניסן. יש לה תא נהג שמסתובב 360 מעלות, וכך היא בעצם מייתרת את הצורך ברוורס. גודלה וגמישותה מאפשרים ניידות נוחה במיוחד. ה"סוכן הרובוטי" שבה מאפשר לנהג לתקשר עם המכונית בפקודות קוליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אופנוע, בקטנה

ה-Embrio הוא סוג וריאציה על אופנוע (הוא מסתפק בגלגל אחד) שעוצב כחזון לתחבורה העתידית. את האנרגיה שלו הוא מקבל מתאי דלק מימן (טכנולוגיה המבוססת על תוצרי נפט ואינה מזהמת את הסביבה). ליציבות הוא משתמש בג'יירוסקופ. כדי לשלוט עליו ולהגביר מהירות משתמשים בידיות השליטה, ממש כמו באופנוע.

הישו של המכוניות

עם מחירי דלק כל-כך גבוהים אולי עדיף פשוט להעביר את התחבורה מהכביש למים. חברת העיצוב השוויצרית Rinspeed יצרה את ה-Splash – מכונית ספורט שהופכת לסירת מירוצים סנפירית, המגיעה למהירות של עד 80 קמ"ש. זה מתאפשר בזכות מערכת הידראולית-אלקטרונית הכוללת שורה של חיישנים. אין מה להגיד, הרובוטריקים ממש פראיירים ליד ה"ספלאש".

קורקינט ימי

ועוד רכב מימי, אם כי בהרבה פחות סטייל. האקווה-סקיפר הוא מעין קורקינט ימי, עשוי אלומיניום פיברגלס וחסר כל הנעה מנועית. אז איך מזיזים אותו? או, טוב שאתם שואלים: קופצים למעלה ולמטה כמו איזה קנגורו. הסנפירים מעלים את המכשיר מעל המים ומספקים את התזוזה קדימה. לגמרי שיק, לא?

גלגל אותה

אם מחירי הדלק עושים לכם סחרחורת, גם ה'רכב' הזה (שניזון ממעט ממנו) יעשה לכם את זה. ה- WheelSurf הוא גלגל עם מסגרת פנימית בתוכה יושב הרוכב ונוהג קצת כמו באופנוע, במהירות של עד 50 קמ"ש. הרכב לא מאוד יציב ולא ממש אופטימלי לעליות ולמורדות.

קפיצים רגליים

אולי הכי טוב ללכת ברגל וזהו. או לפחות 'סוג של'. ה- Powerisers מיועדים להאיץ את ההליכה והריצה ולשפר את היכולת לזנק ולקפץ. בגדול, הם סוג של קפיצים שמשפרים את תנופת התנועה של המשתמש בהם. העובדה שהוא ייראה בהם אידיוטי היא כבר סיפור אחר.

מהמעצב שהביא לכם את "המכונית החשמלית שמעוצבת כמו קאפקייק" מגיעה "המכונית החשמלית שמעוצבת כמו נעלי בית בצורת שפן". המעצב גרג סולברג הציג אותה בפסטיבל Burning Man, מקום בו היא דווקא עשויה להיחשב נורמלית. השפן הזה נע במהירות של 24 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully