וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובס צדק

24.3.2011 / 17:00

טוב עשה סטיב ג'ובס כשלא נתן לאפליקציה של tawkon הישראלית, שמנסה לגרום לכם לפחד ממכשירי סלולר, להגיע לחנות היישומים שלו

לסטיב ג'ובס אין עניין בכך שהאפליקציה של tawkon הישראלית תופיע בחנות היישומים של אפל. הוא אפילו אמר זאת, במילים אלה ממש. "No interest" כתב ג'ובס – שומר הסף הראשי בחנות ה-App Store, בתגובה לבקשה המרגשת של אנשי טוקון לאשר ליישום שלהם להיכנס. ובצדק. שיקול הדעת שמפעיל ג'ובס הוא הגיוני ונכון. לטוקון אין מקום באפ סטור.

כדי להבין את הסיבה לכך, צריך קודם להבין מה היישום הזה עושה. והמשימה הקלה-כביכול הזו מסתבכת מהר מאוד. על פניו, היישום "מודד את קרינת הרקע". כשתפעילו את הממשק, הוא אף יבדוק את "רמת הקרינה אם שיחה תתבצע עכשיו". במהלך השיחה, המכשיר ממשיך למדוד את הקרינה, כדי שתוכלו לדעת כשאתם נמצאים באזור בו קרינת הטלפון גבוהה. את הרמה הזו מחשב היישום באמצעות בדיקה של עוצמות קליטה ושידור, כשיצרניו אומרים שהם גם מתחשבים באלמנטים סביבתיים.

אם עצם זה שהשתמשתי במלה קרינה 4 פעמים בפסקה הקודמת לא הפחיד אתכם מספיק, כנסו לאתר של האפליקציה. "טוקון מראה לך מתי זה בסדר לדבר ואיך למזער את החשיפה לקרינת טלפון כשצריך" נכתב בדף הראשי של האתר. "עכשיו יש דרך חכמה, פרקטית למזער את החשיפה לקרינת סלולר ולהמשיך להשתמש בטלפון שלכם בצורה אחראית" כתוב בדף אחר. מכת המחץ מגיעה בדף ההסבר אודות המוצר, בו נכתב כי "מחקרים מראים השפעה מצטברת של קרינת טלפון סלולרי".

אתם יודעים מה הבעיה? הבעיה היא שנזק מקרינת סלולר מעולם לא הוכח. אל תתווכחו, בבקשה אל תתווכחו, לפחות לא בלי נתונים עליהם תוכלו להסתמך. אנו עוקבים אחר המחקרים בנושא כבר יותר מחצי עשור. על כל אחד שמראה כי יש נזק, מגיע מחקר האומר שאין נזק. אף אחד מהמחקרים שהוכיחו נזק לא הצליח לעמוד בשלב הקריטי של בדיקה על ידי מדענים עמיתים, והקונצנזוס היחיד שיש בתחום הוא שאין לנו מספיק מידע כדי לטעון שיש נזק כלשהו. בדיוק כמו שאין לנו מספיק מידע כדי לטעון שליטוף חתולים לא מסרטן.

הבעיה היא שבניגוד לליטוף חתולים, שימוש בסלולר הוא משהו שהנזק שלו נראה "הגיוני" לאנשים. הרי בטלפון יש קרינה! וקרינה זה רע – רק תסתכלו על הירושימה, צ'רנוביל ופוקושימה! עזבו את זה שיש המון סוגי קרינה שונים, ושהאור הוא סוג של קרינה. ב-tawkon משתמשים בפחד הזה – אותו הפחד שגרם לכך שהכלבו הראשון בעולם שהתקין מדרגות נעות נאלץ לשלם לאנשים כדי שירכבו עליהן, כי הקונים הרגילים פחדו מהדבר החדש הזה – כדי לייצר עסק.

ג'ובס יודע את זה, וכמי שעומד בראש יצרנית מכשירים סלולריים הוא יודע עד כמה הפחד הבלתי-מבוסס הזה יכול להשפיע על הלך הרוח. רק שבמקרה של טוקון, הוא יכול להרשות לעצמו שלא להכניס את הפאניקה הזו לחנות היישומים. וכפי שכבר אמרנו, לגמרי בצדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully