וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג נתבע על תרומתו לאינתיפאדה

האם מארק צוקרברג ופייסבוק המתינו עם הורדת דף האינתיפאדה השלישית כדי להרוויח כסף? פעיל אמריקאי חושב שכן, ודורש פיצוי של מיליארד דולרים

תביעה נגד פייסבוק: השתמשה בעמוד האינתיפאדה השלישית כדי להתעשר. התזמון -ה-1 באפריל, אולי מוזר, אך בבלוג הטכנולוגיה TechCrunch גורסים כי לא מדובר במתיחה. על פי הודעה שפורסמה היום (ו'), תובע פעיל ימין אמריקאי, לארי קליימן, את פייסבוק בכלל ואת המנכ"ל מארק צוקרברג בפרט על כך שלא הורידו מהר מספיק את העמוד שקרא לאינתיפאדה השלישית. קליימן מבקש להכיר בתביעה שלו כייצוגית, ומבקש מיליארד דולרים.

לדבריו של לארי קליימן, כפי שפורסמו בהודעה לעיתונות שהוציא, צוקרברג ופייסבוק נתבעים על "תקפידם בקידום עמוד פלסטיני קיצוני ששמו "האינתיפאדה שלישית", בו איומים במוות אשר כוונו כלפי יהודים בפרט". ומהו אותו התפקיד? סירוב, במשך ימים ארוכים, להוריד את העמוד, "על מנת להגדיל את הערך הכספי של הרשת החברתית, כפי שזה מתבסס על צפיות ושימוש". קליימן אף טוען "כי אין זה מעורר מחלוקת שפייסבוק הרוויחה יפה מהמהומות במזרח התיכון". כיוון שמגיש התביעה הינו יהודי, "ותויג כציוני באופן פומבי על ידי פלסטינים קיצוניים", קליימן מרגיש כי מעשיה של פייסבוק "סיכנו את חייו, ואת חיי יהודים אחרים, באם אלה דמויות ציבוריות או לא".

העמוד המדובר, שקרא לאינתיפאדה נוספת כנגד ישראל במאי, זכה לסיקור תקשורתי נרחב לאחר שהצליח לצבור מאות אלפי מעריצים. בפייסבוק המתינו מספר ימים מרגע תחילת הפולמוס הציבורי ועד להורדת העמוד, כשהטענה להורדה הייתה כי בדף הושמעו דיעות לא לגיטימיות וקריאות לאלימות. כיום פועלים מספר דפים דומים ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully