וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים פטריוטיים

משרד ההגנה האמריקאי מחלק משחק בחינם. הקאץ'? מדובר בסימולציה שמטרתה לשפר מערכות צבאיות אמיתיות

משרד ההגנה האמריקאי מבקש מגיימרים לעזור לו לעקוב אחר צוללות. סוכנות DARPA, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות צבאיות, השיקה משחק מחשב בו מתבקש השחקן לעקוב אחר צוללת שמנסה להתחמק ממעקב. רק שכאן, כמו במספר הפקות הוליוודיות, המטרה העיקרית של המשחק איננה הנאת השחקן.

אמנם לא מדובר בכלי גיוס של חייזרים (הסרט 'אחרון לוחמי החלל' מ-1984), וגם לא בניסיון לגייס אנשים לפיענוח סודות סטארגייט (הסדרה Stargate: Universe מ-2010), אבל גם כאן המטרה הראשית היא צבאית בבסיסה: לראות אילו אסטרטגיות מעקב עובדות, ואילו לא. ב-DARPA לא מנסים להסתיר זאת – בסוף כל סימולציה יבקש המשחק את רשותכם לשלוח את הנתונים לניתוח. בסופו של יום, האסטרטגיות הכי טובות תשולבנה לתוך המערכת הצבאית האמיתית, שמטרתה לעקוב אחר צוללות אויב ללא הצורך בהתערבות אנושית.

בשנים האחרונות, ניסתה סוכנות DARPA לגייס את עזרת האינטרנט בכמה מהפרויקטים שלה. כך, ב-2009 ניסתה הסוכנות לבדוק איך עובד שיתוף פעולה ברשת בכלל ורשתות חברתיות בפרט. כדי לעשות זאת, עשרה בלוני מזג אוויר אדומים הועלו לאוויר במקומות שונים בארצות הברית, וצוותים נתבקשו להשתמש באינטרנט כדי למצוא אותם. הזוכים, מהטכניון של בוסטון, הצליחו למצוא את כל הבלונים תוך 9 שעות, לאחר שבנו תוכנית פירמידה עם פרסים כספיים למדווחי המיקומים הנכונים.

ואילו הצבא האמריקאי השתמש בעבר במשחקים כדי לגייס כוח אדם. סדרת משחקי הפעולה America's Army, שראתה אור ב-2002, פותחה על ידי הצבא ככלי פרסום. נזכיר כי בארצות הברית אין גיוס חובה, והצבא עוסק כל עת בקמפיינים פרסומיים כדי לגייס צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully