וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוסים על סקייפ

שירות הבטחון הפנימי של רוסיה מבקש לאסור הפעלת סקייפ, ג'ימייל והוטמייל במדינה, כיוון שהם מאפשרים קיום תקשורת מוצפנת

כוחות הבטחון של רוסיה לא אוהבים את סקייפ וג'ימייל. למעשה, סוכנות הבטחון הפדרלית של המדינה מבקשת כלל לאסור את השימוש בהם ברוסיה, זאת כיוון שלטענת מומחיה השירותים האלה מהווים "סכנה לבטחון לאומי". הסיבה לכך, לדבריו של מנהל מרכז בטחון המידע של הסוכנות, היא כי מדובר באמצעי תקשורת מוצפנים מתוצרת חוץ.

מאחורי הבקשה עומדת אי-היכולת של שירותי הביון הרוסים לקבל מידע משירותים זרים באמצעות מערכת SORM – מערכת בטחונית שהוטמעה, על פי החוק הרוסי, אצל כל ספקיות התקשורת, הן זו הקולית והן אינטרנטית. תיאורטית, יכולים השירותים לדרוש מהספקית לקבל את המידע עצמו, אך כיוון שהוא מוצפן, הם לא יכולים לפרוץ אותו בלי צו בית משפט כיוון שמידע מוצפן מוגן על פי חוקי הגנת הפרטיות.

דוברו של ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר כי מדובר בעמדה רשמית של שירותי הביון, באמרו כי "יש נקודות שונות, חלקן נגד וחלקן בעד... ברור כי הישגים טכנולוגיים מביאים עמם לא רק דברים טובים, כי אם גם רעים".

הצפנת שירותי תקשורת מקוונים וסלולריים גורמת, פעם אחר פעם, למריבות בין חברות הטכנולוגיה שמנסות להגן על פרטיות אזרחם לבין שירותי ביון. כך, התעוררה בשנה שעברה מהומה סביב שירות הודעות מוצפן של טלפוני בלקבארי במדינות כמו הודו והאמירויות. המדינות דרשו כי שירותי הביון יוכלו לגשת לשירות, ואילו חברת RIM ניסתה לשמור עליו – לרוב בהצלחה. במדינות אחרות, דוגמת סין, שירותים שמאפשרים תקשורת מוצפנת עם מדינות אחרות הוצאו מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully